Et par paroler på plass

Posted: 1. May 2011 by antigirl29 in Magnhild realitetsorienterer, Magnhild synser

Det er tøft med 1. mai. Spesielt for alle de mange unge menneskene, dvs Unge Venstre med venner, som mener 1. mai ikke er for dem. Det er jo ingen vits i å gå til Youngstorget, for det er cirka ingen taler eller paroler som gjelder det de er opptatt av og serr, man gidder jo ikke akkurat å lage paroler selv. Faktisk har 1. mai utspilt sin rolle opptil flere ganger i mange år allerede, så drit i den og skriv heller en bloggpost om hvordan 1. mai har utspilt sin rolle. For du skal ikke tåle så inderlig vel de paroler som ikke gjelder deg selv.

Ah, jeg er enig, ass. Null paroler som passer for meg. Hva skal jeg med lovfestet rett til heltid når jeg har fast full jobb i staten, for eksempel? Og likelønn? Nope, jeg vil ikke tjene like lite som mine mannlige, udugelige kolleger tross alt. Hvem sa forresten privatisering av sykehjem? Driter jeg i, jeg er ikke så gammel tross alt, og når den tid kommer, er jeg sikkert rik nok til å betale for enerom med butler.

I stedet vil jeg gjerne ha en 1. mai som passer for meg. Jeg drømmer om å leve, jeg drømmer om å gi og jeg drømmer om noen 1. mai-paroler som bare skal få si:

  • Party ut av partysvensken
  • Lovfestet rett til gratis ipadbøker og streaming av musikk
  • Nei til privatisering av kjærlighetslivet mitt
  • Støtt de norske gråbloggerne
  • La sexlivet mitt leve
  • Anerkjenn Skarsgårdfamiliens fortreffelighet
  • Forbud mot å bruke begrepet sugerør i kassen en eneste gang til
  • Hårfjerning – et statlig ansvar
  • Gratis Christian Louboutin-sko til Magnhild

Åh, det blir så bra det. Og da skal jeg gå i tog. Spørsmålet er vel om det blir et langt tog. Det er vel ikke så mange flere som bryr seg om akkurat meg? Og solidaritet, det er jo bare så 1999.

Comments
  1. tmgundersen says:

    Takk for at du gjør twitter til et interessant sted å besøke! Setter stor pris på det 🙂

Leave a Reply

