Det vil være blod

Posted: 28. April 2011 by antigirl29 in Magnhild hater, Magnhild møter menn, Magnhild realitetsorienterer

Det er en ting de fleste jenter kjapt lærer seg i begynnelsen av puberteten og aldri får lov til å glemme igjen: Det kommer til å være blod. Mye blod.

Og blod, det er det gjerne på de tidspunktene du minst vil ha det. Jeg mener, selv har jeg blødd i 15 år nå, så jeg burde ha infunnet meg med det blodet. Men det er bare så irri når det kommer og ødelegger. Som for eksempel når du nettopp har møtt en partysvenske du har lyst til å ligge med omtrent hele tiden. I to sekunder var jeg forresten veldig glad for at det kom, aktiviteter tidligere i måneden tatt i betraktning, men det var bare i to sekunder, ass. Til jeg innså konsekvensene av en aldri så liten lekkasje.

For blod, det kommer også på de stedene du minst vil ha det. Og ikke bare som usjarmerende flekker i usjarmerende truser etter en lang dag på jobben. Men også på nevnte partysvenske, for eksempel. Og i senga hans og sånn. Ikke spesielt kult når man ikke kjenner hverandre så godt Hvis du har sett den sekvensen av Kristin Lavransdatter som du helst vil glemme, men ikke klarer, den hvor hu blør og han drikker, eller hvis du trodde at Eric Northman fantes på ordentlig, så kan jeg bare si, glem det. Ikke kan man spørre partysvensker om de har tamponger til låns heller. Bare nevner det.

Og til de uopplyste, for eksempel menn, så kan jeg bare minne om at de periodene av våre liv hvor vi mister blod, som regel er forbundet med en del smerte. Dere må ikke tro så inderlig vel at det er noe unntak når blodet kommer av seg selv. Det skjer faktisk rett som det er at du er i ferd med å dø av magesmerter og skallebank og det som verre er. For det kan da ikke være naturlig?

Så blod, det vil jeg bare si er rimelig upraktisk. Det banker hull i hodet mitt og stikker hull i magen min. Det blør så mange flekker i klærne mine at man skulle tro jeg hadde meldt meg frivillig til Afghanistan. Og det river i filler sexlivet mitt, hvertfall for et par dager, noe som er regnet som gjennomsnittlig levetid for partysvensker uansett. Jeg hadde gladelig gitt opp fruktbarheten min til fordel for et blodfritt liv. Blod er bare urettferdig kjipt.

Bare husk det når du er 14 og syns det er jævlig å få mensen. Det kommer ikke en tid hvor du syns det er kult. Selv om du dessverre blir vant til det.

Comments
  1. Anette says:

    Så sant så sant. En av de (få) positive tingene ved å være gravid, er at man slipper blodet, for en liten stund.

  2. msjackson says:

    Og når man først har klart å knekke koden – når man sitter der og griner for ingenting, og endelig forstår: åja, jeg skal ha mensen straks, så er den i ferd med å forsvinne ut av livet, sånn når man er mellom 35 og 60. Og det er en litt vemodig tanke det, syns jeg.. tross alt.

  3. Vilde says:

    Eeeenig! Mormoren min hadde mensen til hun ble over 60, hvor lenge du har det går visst i arv, mamma har det enda, så jeg har sannsynligvis lang tid med mensen foran meg… Hadde venta et innlegg om kongebryllupet i dag, Magnhild! 🙂

Leave a Reply

