Sigbjørn Obstfelder gjendikter afterski

Posted: 22. April 2011 by antigirl29 in Dikterne gjendikter

Jeg ser på de sportskledde mennesker
Jeg ser på de gladfulle familier
Jeg ser på det redselsfulle dansegulv

Dette er altså verden
Dette er altså påskekveldens hjem

En partysvenske!

Jeg ser på hans hvite tenner
Jeg ser på hans sterke hender
Jeg ser på hans selvsikre smil

Dette er altså planen
Dette er også skjærtorsdags mann

De tidligere holdninger samler seg. Prinsippene ble borte.

Jeg ser på de rosa rusbrus
Jeg ser på de klinende par
Jeg ser på den forlokkende utgangsdøren på veien mot hans seng

Hvor de sterke prinsipper blir døde

Jeg ser, jeg ser
Jeg er visst kommet på feil utested
Her er så jævlig

Comments
  1. Mohamed says:

    Oh my gawd! This is hawt!

    Sigbjørn er en av mine favoritter! Bra omskriving!

Leave a Reply

