Mine trønderfavoritter

Posted: 5. April 2011 by antigirl29 in Magnhild lærer, Magnhild møter menn

En av mine trønderfavoritter i kjent positur

Ok, jeg skal til Trondheim denne uka. Ikke akkurat dit jeg har mest lyst til at jobben skal ta meg, men dessverre så innbærer “mye reisevirksomhet” i jobben min mye innenriksfly. FFG og FML. Vel, uansett. Hvis jeg nå først skal til Trondheim helt alene, så bør jeg kanskje gjøre det beste ut av det.

Såh, hva er det egentlig som er bra med Trondheim? Sånn bort sett fra…eh, ingenting. Jeg husker jeg var med pappa en gang da jeg var liten og bodde på Royal Garden. Det var litt som å være i utlandet, husker jeg at jeg tenkte. Palmer og glass og sånn. Perspektivene har endra seg siden den gang, gitt.Men menn, da? Har de menn i Trondheim? Eh igjen. Jeg er ikke overdrevent begeistret for trøndermenn, er min første tanke. Bort sett fra… og kanskje bort sett fra… og kanskje jeg faktisk er begeistret for trøndermenn? Jeg tenker atte…kanskje, ja. Og bare for å fortsette å overbevise meg selv: Her er mine trønderfavoritter:

  • Favorittmann 1: Åge Aleksandersen – Få av oss kan bli nå stort, men Åge kan bli kaptein. Han har en S-pose med sko og et par epler i tilfelle Bjørn Eidsvåg kommer ramlende inn. Halleluja.
  • Favorittmann 2: Nils Arne Eggen – han e bedre i fransk ætter midnatt. Jeg også.
  • Favorittmann 3: Petter Northug  –  Petter er bare Petter, liksom. Både forlengs og bakfra og sidelengs.
  • Favorittmann 4: Thomas Albertsen Dahlen – Tror han har lært mye kult det siste året. Og jeg, jeg har lært at yngre menn er tingen.
  • Favorittmann 5: Bent Sæther – Fordi det faktisk fins trøndere som kan lage musikk.

Og i tillegg har jeg noen i bakhånd:

  • Reserve: Emil Hegle Svendsen –  siden det ikke er skiskyttersesong og han ikke er SuperSvendsen på stå i år.
  • Innbytter: John Carew – han har jo vært på Rosenborg en gang, men mulig han er ferdig med byen. De har så dårlige tatovører der.
  • Pausemusiker: Arve Tellefsen – han spiller jo fint, og kan kanskje tre til når jeg dør
  • Hjelpepleier: Frode Saugestad – han kan passe på Åge når jeg trenger litt fri
  • Vernepleier: Snåsamannen – han kan holde sin varme hånd over meg og fikse meg litt
  • Diskvalifiserte for dårlige barndomsminner: Tore Strømøy, Eli Rygg, Levangeroktetten og Tande P

Ah, mulig jeg liker Trondheim litt bedre etter dette. Hvem skulle trodd byen hadde så mange severdigheter? Men så spørs det hvor mye jeg rekker over på en dag.  Hvis jeg også skal jobbe litt og nyte palmene på Royal Garden, mener jeg.

Comments
  1. Marte says:

    Du har gløymt alle dei bleike gutane i allversjakke på Gløshaugen! Elles kan du sjå skjelett på biblioteket (dette var ikkje meint som potensielle ta-heim-tips, meir som ting som kan vere festlege å sjå)

  2. Ingvild says:

    Det er noe galt med timingen din, Stellan Skarsgård var her og festa i går 😀 Hvis du skyndter deg kanskje han er her enda.

Leave a Reply

