Ikke dra selvmordskortet!

Posted: 4. April 2011 by antigirl29 in Magnhild realitetsorienterer, Magnhild synser, Magnhilds antimobb, politikerne padler, Trykt og utrykt

Greit nok, Trond Birkedal. Du må gjerne fortelle din versjon av historien. Men vær så snill, ikke la oss få ansvaret for livet ditt.

Det slår cirka aldri feil. Etter noen har gjort noe galt og vi har trasha dem vel og lenge for det og latterliggjort dem i Nytt på Nytt, er det på tide å syns synd på dem. Da skal de fortelle hvordan de har opplevd den tunge tiden. Hvor tøft det er for familien. Hvordan de ikke klarer å forholde seg til folk på gata fordi de alle vet. Og aller, aller helst skal de dra mitt eget liv-kortet. Du vet, det hvor de forteller at de har vurdert å ta sitt eget liv. Etter Tore Tønne-saken er jo tross alt det det kortet som fungerer best og som gjør at pressen nærmest pisser i buksa. Nå er det bare hakket før justismordkortet kommer deisende, så rettssystemet får kjørt seg også.

Men beklager, her funker det bare ikke. For det er forskjell på seksuelt misbruk og økonomisk snusk. I førstnevnte tilfelle bør det være mulig å være rimelig kritisk. Birkedal fortjener å bli behandla rettferdig, som alle andre. Men jeg syns faktisk det er litt rettferdig at han syns det er ubehagelig å se vanlige folk i øynene noen dager etterpå. Når Birkedal da slenger selvmordstanker i trynet på oss lesere og mediefolk, er det faktisk å gjøre oss litt skyldige eller i beste fall medlidende, og det er så langt fra greit. Det kan ikke være sånn at seksuell trakassering er så tabu at man ikke kan fordømme det offentlig. Og når overgriperne er offentlige personer som sitter med makta, burde det faktisk være ok med en smule personfokus også. For det er ikke synd på dem. De er ikke ofrene.

Det er frekt å antyde selvmordstanker her. Det er et hån mot alle som faktisk sliter med livene sine uten at de har kikka på tissen til noen i dusjen. Det er også frekt å komme med Tore Tønne-fokuset. Det er et hån mot Tore Tønne å bruke hans historie hver gang noen er kritisk til deg i media. Og det er med på å undergrave medias mulighet til å være ordentlig kritiske når det trengs. Ta dere sammen.

Det er på tide å tenke nytt. Det er på tide å sparke Tor Mikkel Wara. Og det er på tide å få inn en ny regi. For den samme regien funker ikke alltid. Hvor er Nikoilaj Frobenius når vi trenger’n?

Comments
  1. Ane says:

    Sorry, men hadde ikke du ønsker deg selv død etter en slik avsløring. Du har liksom to valg: Flytte til Thailand eller ta ditt eget liv. Det er nesten bedre å havne i fengsel enn å måtte gå rundt i Stavangers gater.

  2. Stakkars lille grisen. Han har ikke fulgt med i timen da han var liten. Den som er med på leken må tåle steken.

  3. msjackson says:

    Trond Birkedal i Thailand? Det er vel som bukken og havresekken..

  4. Big Dick says:

    Trond Birkedal har selv innrømmet ulovlig nakenfilming av andre, og er vel så langt en kan kan fra uskyldig offer. En dobbelmoralist som i årevis har ropt opp om strengere straffer er tatt med buksene nede, noe som lagt fra er noe vakkert syn. Og Trond Birkedal er nå åpenbart ute etter å bagatellisere egne handlinger, og gi mediene skylden for egen handlinger og feilgrep.

    Men en personlighetstype Trond Birkedal ville aldri vurdert selvmord, til det er han alt for glad i seg selv, men tanker om selvmord kan da brukes til å menneskeliggjøre seg selv da. Vil selv hevde at Trond Birkedal må lide av personlighets forstyrrelser, da han har drevet å manipulert med mennesker i eget miljø gjennom hele sin politiske karriere. Og Trond Birkedal er en farlig mann, og bør holdes unna alle lederverv i årene som kommer, for slike som han bør ikke ha makt.

  5. Ane says:

    Offeret? Nei absolutt ikke. Jeg er fullstendig klar over hvem som er offeret her, som jeg også har skrevet i eget innlegg en tid tilbake:

    http://anehagen.com/blogg/2011/03/23/utnyttelse-av-barns-beundring/

    Men jeg forstår at han vil være på slike tanker. Latterligjørelsen av han som person er begrunnet i den handlingen han har gjort. Men jeg kan i allefall prøve å sette meg inn i den nye livssituasjonen der han nå står uten ett liv, fordi han settes som ett eksempel og måleskive, ikke bare for handlingene men også pga sin politiske rolle i ett parti som mange vil ta.

    Han burde tenkt lengre enn nesa si, og han får straffen han fortjener. Men jeg tviler på at alle andre perverse som har kamerar rundt omkrin eller gjør enda verre handlinger enn han har gjort dømmes på samme måte. Så får han bare ta i mot steinene som nå blir kastet på han ikke bare for hans handlinger men for alle andres handlinger også.

  6. Lillian says:

    Det er vel ingen av oss som helt vet hvordan han har det nå, og det er hardt å vite at de fleste vet noe om en som man helst så at ingen vet.. Så at han har vurdert selvmord, det er forståelig. Men for all del, vil han ta selvmord så vær så god. Det må bli slutt på at folk bruker selvmord som en måte å få andre redd for en.

  7. Mangosteinen says:

    Seksuelt misbruk. Seksuell trakassering. Overgriperne er offentlige personer som sitter med makta! De er ikke ofrene. Ja, det stakkars offeret! Han som har fått sin tiss beglodd, riktignok ikke der og da, men likevel, det er jo, eh… sikkert en personlig katastrofe for den det gjelder, han som nå må belage seg på årevis med gråtkvalt offentlig bekostet terapi og skjelvende, våte klemmer med forståelsesfulle, gravalvorlige statsansatte tanter som prøver å dempe dette traumet.

    Lever vi på samme planet? Tissemenn kan da beglos i dusjen på omtrent alle landets svømmehaller og treningsstudioer, helt fullstendig live og lovlig tilogmed. Hvis en eller annen homofil mann hadde filmet meg naken og fått noe glede ut av det regner jeg med jeg hadde spurt om han hadde fått en god runk ut av det og så gått tilbake til mine dyriske mannlige drifter sånn cirka 3 sekunder etter jeg hadde fått svaret. Menn som har behov for å fremstille seg som ofre etter noe sånt må virkelig ha problemer.

    En annen ting er at fyren ellers er en dobbeltmoralsk og kvalm fyr og at det er forståelig å ikke ha tillit til han, men ærlig talt… Offer? Hvem da? Homolus is the new jentelus, tydeligvis.

  8. Mangosteinen says:

    Hvis det er noen ofre som blir hånet her, så er det de jentene som blir voldtatt og får livene sine ødelagt i disse dager på grunn av den hodeløse innvandringspolitikken som er ført de siste årene. DE er ofre, ikke noen som blir beglodd i dusjen.

  9. Mangosteinen says:

    Kan ikke få meg til å hisse meg opp verken på den ene eller andre måten over dette “overgrepet”, all den tid man kan se nakne personer av samme kjønn i dusjen ved å kjøpe en billett til svømmehallen, nei. Andre “overgrep mot mindreårige” har jeg ikke uttalt meg om, og de dårlig skjulte insinuasjonene dine kan du stappe opp et sted sola ikke skinner.

  10. Arthur Park says:

    Når jeg nærmet meg og rundet 15 år, og hadde sex (la meg presisere “med jenter”, jeg er da ikke…) – og la oss nå gjøre det tankeeksperiment at jeg hadde det med jenter over 16 – så ble jeg ikke “overgrepet”. Jeg var fullstendig klar over hva jeg drev med, ikke teknisk riktignok, det tok litt tid – men det var vel en 15-årings våte drøm å realisere noe av det som de kulørte magasinene så levende billedliggjorde…

    Hvis en av disse damene (det var i grunnen bare to), hadde filmet meg i dusjen uten min viten (det var Super 8 på den tiden), og jeg hadde oppdaget det, så ville jeg ha billedbevis på at jeg en gang i tiden var stram og fin.

    Det har ikke med alder å gjøre, men med en eller annen modenhet for alderen. Man kan godt være 15 og “vitende” eller man kan være 15 og “keitete”.

    Jeg skjønner at det er ett eller annet maktforhold mellom Birkedal og ungdommen, men det finnes scenarier da makten sitter hos ungdommen. At saken har fått slike dimensjoner, er bare gøy i forhold til Frp’s lavere oppslutning.

Leave a Reply

