Utdrikking til besvær

Posted: 2. April 2011 by antigirl29 in Magnhild hater

Noen ganger blir jeg bare så sinnsykt sur for at jeg er født jente. Det gjelder særlig i to tilfeller: I dokø på festivaler og når det kommer til utdrikkingslag. Jeg meiner, gutter, de drar på villmarkscamp og klatrer i trær og skyter på hverandre med paintballgevær og står på vannski. Vi jenter, vi må pent nøye oss med å male porselen.

I dag har jeg vært på planleggingsmøte for utdrikkingslaget til venninna mi. Eller nei, forresten. Ikke venninna mi. Dama til kompisen min.  Elleve jenter på pluss minus 30 år var samlet til champagnebrunsj, klare for å snakke veldig mye i munnen på hverandre og legge såkalt store planer. Noen jenter elsker slike ting, men jeg tror vi trygt kan konstatere at jeg ikke er noen jenter.

Det mangla ikke på ideer, vettu. Jeg har jo vært på en sillion slike planleggingsmøter de siste årene, så jeg har hørt de fleste før. Det er dildoparty og quiz om den kommende brudgom og undertøysshopping og singstar og neglelakkprøving og innspilling av musikkvideo med Girls just wanna have fun. Jeg har også vært på en sillion utdrikkingslag de siste årene som har inneholdt ett eller flere av disse elementene, hvor jeg har brukt ca en sillion penger på at brura skal bli drita mens vi andre ser på og gjør ting ingen syns er gøy bare for at ingen skal drites ut.

Det aller viktigste er nemlig at bruden ikke skal drites ut eller utfordres. Vi ender faktisk oftest opp med å ikke gjøre en dritt for at ingen skal drites ut Vi skal bare kooooose oss. Så mye at i alle fall jeg syns det blir flaut. Altså, det er helt ok at ingen står på Karl Johan utkledd som sædcelle og selger kondomer. Men kan vi ikke gjøre noe som er bittelittegranne annerledes, liksom? Bare et poledancingkurs eller innføring i kama sutra eller noe annet som den kommende brud, og ikke minst kompisen min, kan ha glede av i framtida? Og hvis ikke – hvorfor kan ikke jenter også klatre i trær?

Etter en del champagne og litt for mange croissanter, endte vi dessverre i stedet opp med følgende plan:

Først skal vi selvfølgelig ha champagnefrokost og jordbær. Et jenteutdrikkingslag som ikke starter med champagne, det vil si billig, kjip cava, er jo ikke verdt en dritt. Så skal vi, hold dere fast, MALE PORSELEN. FFG, ass. HVORFOR skal vi male porselen? Det koster selvfølgelig villt masse penger, og porselenet kommer til å se helt jævlig ut. Og det er ikke akkurat noe jeg har vurdert å ta et brevkurs i. Jeg kan jo ikke en gang tegne ei sol. Det er dessuten ikke lov å drikke der. Men fuckings Glazed and Amused, det skulle folk på. Selv laserkrig på Megazone hadde vært bedre. Eller shopping av porselen på Glassmagasinet.

Så er det tid for dagens “la oss utfordre bruden”. Mine forslag ble selvfølgelig stemt ned og jeg ble straks stempla som den kinky dama uten stemmerett. Men ville og gale ville disse rosajentene likevel være. Så de kom på den selverklært geniale ideen å sende bruden inn på Kondomeriet for å bruke et par hundre kroner. Mens resten av gjengen står utenfor og fniser, da, type ting.

Eh. Det var sånn cirka der jeg datt av. Jeg mener, seriøst, jeg handler ofte på Kondomeriet for noen hundringser. Det er ikke akkurat en utfordring, det er en nødvendighet. Og i min verden er det mer flaut å kjøpe duftlys eller Toros hjemmelagde knekkebrød på 1-2-3 enn en hvilken som helst ting på Kondomeriet. Det er bare så villt irri, ass. At jeg, som er singel og avhengig av ting man får på Kondomeriet, skal betale for at andre skal le av å handle der. Jeg nekter å bygge opp under en kultur der sex er så tabu at å kjøpe noe som helst som har med sex å gjøre er total galskap. Beklager, men vi nærmer oss de 30 og puberten er for meg bare et fjernt minne.  Det er ikke akkurat mye kinky å ville fylle tomrommet med en orgasme eller to.

-Det blir 1650 kr på hver, som betales inn på følgende konto, var forloverens siste ord. 1650 fuckings kroner for en dag med lidelse. Jeg betaler bare gladelig det dobbelte for å slippe dagen. Eventuelt så skifter jeg kjønn.

Comments
  1. ithil says:

    Utdrikningslag er en av grunnene til at jeg aldri skal gifte meg.

  2. Knut says:

    Høres utrolig kjedelig ut. Takke meg til whiskysmaking og strippere.
    Det må være kjedelig å være dame på utdrikningslag. Har dere virkelig ikke mer fantasi enn dette?

  3. Trutmunn says:

    uff, hørtes grusomt ut..

  4. Barbro says:

    Er det,ærlig talt,nødvendig med alkohol da?Utdrikkingslag kan være utrolig morsomme uten også.Hva med å kjære bruden gjennom byen på ei trillebår i bare nettingen? Hva med å spandere et fallskjermhopp,eventuellt strikkhopp i “brudestasen”?

  5. Heidi says:

    Skal jeg gifte meg, så skal DU få være forlover Mag! helt klart 🙂

    Heidi

  6. Spiderdama says:

    Så kjedelig.. mine venner hadde aldri turt å velge noe så trist til meg! Vi hadde for en stund siden et utdrikkingslag (damer) i klatring. De fikk ikke drikke, men jeg tror de hadde det veldig gøy:-)

  7. Ellie says:

    Nitrist. Sånn er det jaggu alltid. Noe så gresselig fantasiløst. Forresten, Mag, har du lest Christine Kohts innlegg “Dølle damer”, som hun skrev for A-magasinet noen år tilbake? Grenseløst treffende. Anbefales!

  8. Hei Magnhild, Magne fra VG Nett her. Nå har jeg lagt innlegget ditt som dagens anbefaling på Lesernes VG.

  9. Darunia says:

    Var nylig med på å planlegge utdrikknigslag, og vi hadde strenge krav å holde oss til.. Hun ville IKKE drites ut.. Javel.. Kjedelig.. Her skulle jeg hjelpe hun som var forlover og begge to er rimelig kreative.. Så vi tok den trygge løypa..
    Selv skal jeg finne meg ei fin strand i thailand jeg skal gifte meg på, men frykter venninnene mine blir å tvinge frem at de skal ha utdrikkningslag uansett.. Men skitt heller, jeg kan godt kle på meg en sædcelle og selge kondomer, skyte med paintball, eller på andre måter drite meg ut.. Utenom å synge =D

  10. Kris says:

    I mitt utdriningslag skøyt vi med pil og bue, kastet øks, klatret på bruskasser høyt opp i luften, var på drinkekurs, grillet og drakk litt mer. Kjempegøy! Det vitigste forlover hadde lagt vekt på var at alle kunne delta, og at vi hadde det morsomt 🙂 Ikke alle jenter maler porselen og prøver undertøy… Da jeg var forlover, slengte vi bruden opp i akrobatikkfly. Så dro vi på hyttetur, hvor vi drakk og koste oss, og laget mat sammen. Flyturen planlegger hun å gjøre igjen 🙂

  11. Aleksander says:

    Altså, ei venninne av bruden skal ta bruden.

  12. Pippi says:

    Just saying: Glory hallelujah – can I get an AMEN!!?!! Noe av det beste jeg har lest på en blogg noensinne! TAKK FOR DET!

    Ikke uten grunn at denne statusen dukker opp på fb-profilen min til stadighet:
    “Det forventes at en kvinne har rent og ryddig hus til enhver tid, tomme skittentøyskurver, er velsminket, velduftende, slank, sunn, vokter språket sitt og oppfører seg prikkfritt.
    Kopier denne statusen om du har begynt å mistenke at du er en mann”

  13. Marte says:

    Haha, veldig treffende det du skriver! Innbiller meg at jente-utdrikningslagene har blitt snillere de siste årene?
    (Da jeg var forlover, spilte vi ishockey forresten! Veldig gøy! 😀 )

    • antigirl29 says:

      Kult. Ishockey hørtes veldig fab ut. Jeg syns de har vært like fuckings snille hele tida, men nå er ikke jeg så veldig snill av meg. Og har vært forlover et par ganger, da var det litt annerledes, selv om jeg måtte kjempe for det.

      Jeg er forresten veldig misunnelig på at du gifta deg i Hamar domkirke. Jeg mener, hvis man først skal… Kjenner du noen bra folk på Hamar?

  14. Ingi says:

    Haha, you go girl. Jeg har noen venninner av det slaget, jeg er veldig glad i dem, men noen ganger har jeg lyst til å dunke hodet i veggen. Uorginalitet er i sannhet en dyd, og de fleste i Norge er ganske gjennomsyret av den… Skiskrytehistorier og PK-akademiske samtaler er en del av skrekkrepertoaret. Og man stemples som gal hvis man begynner å diskutere Star Trek/Firefly/den siste Tippeligarunden. Til ditt irritasjonsmoment utdrikningslag, jeg skal aldri ALDRI ha det eller delta på det. Det gir meg frysninger.

  15. Vidar says:

    HAHAHA.
    Koooooooooselig jentearrangement altså!
    Hvis noen på død og liv vil gifte seg, så fin en øde øy i Karibien og gjør det i skjul (det er vel kos og romatisk det skal være???). Etterpå kan all kjente inviteres til en durabelig (fylle)fest … UTEN UTDRIKNINGSLAG FØRST!!
    Hilsen “Snart skilt……”

  16. phantomblue says:

    hakke hatt et skikkelig utdrikkingslag før bruda er nekta for livet på minst 3 utesteder,havnet i kamp med dørvakter og kommer rett fra glatt celle til frisøren.

  17. Øyvind says:

    Jeg føler virkelig med dere jenter om det er sånn dere holder på på utdrikkingslagene.
    Noe mer spenstig enn det der må jo være mulig å få til.

    Visst ikke det er pupp i et utdrikkingslag til en mann er det jo ikke bra, er nesten at dere burde hatt samme krav 🙂

    Likte forresten bilde av Dancing Bear :-p

    Lykke til med neste utdrikkingslag

  18. Hege says:

    Lættis!!!!! 🙂

  19. Silje says:

    Ka me og la være å delta på utdrekningslag då???

  20. Herlaug says:

    Enig! Flott skrevet 🙂

  21. snef says:

    eh, det der hørtes jo bare gørrboring ut.. jeg er muslim og selv uten drikking planla jeg et langt spenstigere utdrikningslag enn det der for søstra mi liksom.. !! vi hadde vennequiz på oslo ss (pga dårlig istdfor på karl johan) hvor hu seff gjorde mange flaue ting, skikkelig lættis for alle, dro så til gladiator – standard – men ingen ville betale så my som en helikoptertur for 8 kan koste… tilslutt, grilling og veninnegaveleken (gjett hvem)

  22. snef says:

    å ja- blant de flaue “straffene” at hu måtte gå og søke jobb på en strippeklubb med russisk aksent…lol!!

  23. silia says:

    OMG… sallan for en pris dere skal betale. FOR INGENTING… huff og huff. Dette hørtes jo helt kjeeeeedelig ut. PORSELENSMALING!!! e dokk 65 år og nettopp blitt pensjonister?? Igjen huff… og lykke til (du får ha ei flaske på innerlommen)

  24. RagnaRock says:

    Så… stusselig. Når jeg gifter meg, skal jeg sette ned KLARE krav til forloveren min og utdrikningslaget. Jeg skal ikke løpe rundt i byen med et tyllslør fra Panduro, og grelle 80-tallsklær, og bare være “utskeiende”. Da løper jeg heller naken rundt i skogen, leker hulder og skyter på de andre med paintball.

  25. Andy says:

    Blir varm når jeg leser dette. Har aldri helt forstått poenget med slike utdrikkingslag..
    +1

  26. Nina says:

    Jeg er hjertelig hjertens oppriktig og kjærlig enig med hvert eneste ord du har skrevet i hellig sannhet her.

    Samtidig… Fantasi og fandenivoldskap kan vel ikke tøyles. Du kan faktisk hacke selv DISSE triste aktivitetene. Du kan sørge for at hun må gi et kurs i den gjenstanden hun velger på kondomeriet, for eksempel. Og hvem sier at du må male floraen i farger på det jævla porselenet? Jeg kan godt tenke meg å ha en skjønn liten porselenskopp med overraskelsesmotiver i bunnen, minipikker langs kanten eller et pikant ordtak for alle anledninger. Hjelp med å skape utfordringer. Kameraten din tilgir deg.

    Håper du overlever utdrikningslaget. 🙂

  27. Lillian says:

    Puh.. Glad jeg aaaldri skal gifte meg igjen! Søs skal gifte seg og jeg skal boikotte bryllupet..

  28. Pernille says:

    ahahaha sikkert derfor du fortsatt er single vettu 😛 Kan være enig i noe, men ser jo ut som du tørr være deg selv på bloggen, men hvorfor ikke i virkeligheten også da? Litt tvilsomt å følge strømmen på utdrikningslaget for så å breke om hvor latterlig det var etterpå, du gadd faktisk å betale penger for det også lol Du er jo tydligvis med på sillioner av dem også, kanskje på tide å skifte omgangskrets? 😛

  29. Anti-Konformitet says:

    Slike jenter som deg trengs det flere av,svartkledde misantropiske originale jenter og skikkelige kontraster til disse hjernedøde konforme A4-rosajentene,akkurat som jeg selv er svartkledd og original og kontrast til gutta deres,de hjernedøde konforme A4-Bolerne.

    Vel,trøsten er jo at slike ekteskap som oftest går i dass likevel,hva annet kan man vente av slike overflatiske A4-folk….

  30. H says:

    Porselensmaling og “zuperpinlig” tur på kondomeriet ja, kanskje like greit å gifte seg.

  31. Line says:

    1650kr for å delta på et utdrekningslag??? Når blei dét godtatt?? Blodpris spør du meg!! Veldig bra skrevet forresten 🙂

  32. Camilla says:

    Hehe 🙂 Jeg har ikke helt bestemt meg for om jeg skal føle meg truffet eller om jeg har klart å snike meg rundt. Jeg skal feire utdrikkingslag fra torsdag til søndag i Nice. På den måten kan vi enten få en jentetur som egentlig ikke fokuserer for mye på å drikke ut bruden, eller så kan vi snu byen på hue uten at en kjeft kjenner oss igjen. Jeg er mere der at bruden skal drikkes ut og vi skal være minst like driting innen vi legger oss til å sove i en rennestein. Fordelen med å være i Frankrike er riktignok at vi har en bedre grunn til å stå opp på morgenen uten å se tåka rett i trynet.

    Jeg trenger ikke drite ut bruden, og jeg kan gjerne koooose meg… Men porselensmaling? Haha 🙂 ikke faen. Snakk om å gå tilbake noen tiår a gitt. Jeg hadde heller tatt sædcellekostymet og en kurv kondomer midt i Karl Johans Gate jeg altså!

  33. Cathrine says:

    Haha, fytti helvete for eitt utdrikkningslag!
    Håpe aldri vennane mine e like kreative som den gjengen der.. Håpe dei kjenne meg so godt som eg trur. Male porselen?! Latterlig.. og det å gå på kondomeriet er vell ingenting å fnise av..
    Hurra for strippar, fallskjermhopping, gokart og skikkelig girlsnightout!

  34. veronica says:

    uff! høres grusomt ut! stakkars brud sier nå jeg!
    mitt utdrikkningslag var helt topp. blei henta om morran til en kanotur opp nidælva, tretoppklatring, bruskasseklatring også masage i en lavo, med røkelse. så begynte alkoholen å flyte 😀 første alkoholstopp hjem til ei vænninde, med påfølgende dusj og skifting til finklær og besøk av bartender. tur videre til byen og til søskenbarnet mitt med høy alkoholføring 🙂 pynting av brura i yndlingskjole og vakker sminke (ut på kvelden stasja de opp sminken uten at jeg har peil på når eller hvordan det skjedde og jeg så plutselig ut som Amy whinehous :S :D). videre drinkmiksing av kyndige og ivrige hender 😛 så ut å selge noen grusome plakater av meg selv, men da var jeg så drita at jeg gikk inn for oppgaven med liv og lyst haha 🙂 dagen var heeeelt fantastisk 😀 så det er fult mulig å ha det gøy på et jente utdrikkningslag også 😀

  35. Jente25 says:

    Hahahahaha! For et traust og kjedelig utdrikningslag, stakkars brud.

  36. Fredrik says:

    hehe jeg er forlover selv men er gutt.. vi skal til amsterdam.. å gjøre visse aktiviteter.. tror det blir helt konge.. litt dyrere da. men er nok verdt det 😉

  37. SuperRosa says:

    AMEN. Jeg har sagt klart ifra til venninna mi at om jeg får ett sånn unødvendig fjaseutdrikningslag til 1000kr så skyter jeg henne! Jeg skal ha Vegas, engangsopplevelse (som strikk eller fallskjerm) og skikkelig party party!! 😀

  38. Duck Manson says:

    HERREGUD så kjedelige jenter er. Hadde det ikke vært for sex hadde gutter ALDRI hatt noen interesse for å være rundt jenter.

  39. Mann says:

    I utdrikningslaget til en kompis kledde vi oss alle i black tie og gassmaske og snek oss inn bakdøren til brudgomen, mens foreldra til brudgomen oppholt han ved front døren. Han ble utrolig overasket da kom tilbake til stua. Kvelden endte selvfølgelig i en kavalkade av fyll, pupper og to dusin glade karer. En av de beste kveldene på byen i manns minne. Snart gifter en annen kompis seg i samme vennekrets, så da er det bare å glede seg!

  40. Pernille says:

    HA HA HA!!!! Jeg er såååå enig med deg! Du hadde passet til å planlegge mitt utdrikkningslag, for jeg vil mer enn gjerne klater i trær, drites ut på karl johan og danse pooledance.

    AMEN!

  41. katherina says:

    enig

  42. Brizzy says:

    Hear hear!
    Jeg var i utdrikningslag i fjor og jeg nevner: Motorsykkeleskorte og rafting i sjoa… GO GIRLS!

  43. Kathrine says:

    Bra blogg!
    Kommer jo selvsagt ann på hva bruden syns, men jeg hadde ikke gidda å inn på kondomeriet i en slik sammenheng. Det kan jo sammenlignes med å gå inn på Spar i utdrikingslaget for å kjøpe brød…
    Syns forresten kama sutra kurs var et kjempe bra forslag, skal jeg lagre på hjernen til neste gang jeg skal være forlover. 🙂

  44. Helene Drage says:

    Forslagene dine hørtes jo mye mer spennende ut, paintball eller laser hørtes jo dødskult ut! Kan du ikke bare bli syk eller måtte dra vekk med jobben da? Skjønner godt at du ikke vil jeg.

  45. bee says:

    fett forslag, lag snill nude kalender, dvs dekk til 3 edle deler,
    mye gøy å finne på med 12 mnd og fin gave til brudgommen

  46. Tullekoppen says:

    Hehe…forferdelig boring utdrikningslag! Det var mitt eget og, jentene sjenket meg dritings og sendte meg inn døren på Smuget med ei flaske brennevin i hånden. Noen som uansett er en katastrofe, det som værre var ..jeg hadde spillejobb der helgen etter! Og vaktene kjente meg…jæææææævli pinlig! Ikke det minste mrosomt…jeg krøp ned og ba om unnskyldning dagen derpå…ughhhh…

  47. Bent Janosh says:

    Og vips, så er ikke du lenger velkommen i utdrikkingslaget 😀

  48. antigirl29 says:

    Takk for mange gode innspill, folkens. Godt å høre at jeg ikke er alene om å være mot porselensmaling.

    Føler bare jeg må presisere at jeg ikke vil trashe dette bryllupet. Jeg liker tross alt brura og tenker at hun er perfekt for kompisen min, som jeg liker enda mer. Sikker på at det blir et bra bryllup og et bra ekteskap. Så derfor må jeg nok lide meg gjennom noe porselen. Men flaske på innerlomma er et godt forslag.

  49. Yngvild says:

    Hoho, du er kul. Digger deg. I mitt utdrikningslag måtte jeg sykle en del av et off-road sykkelløp! ble både skitten og tøff i trynet av det. Og jeg kjørte motorsykkel! Så det så! 🙂 Heldigvis finnes det venninner som ikke er så rosa!

Leave a Reply

