Jeg er den nye divaen

Posted: 29. March 2011 by antigirl29 in Magnhild hyller seg selv

Det er tirsdag 29. mars. Avisene har trykt seg dobbelt så tykke, radioen har lagt på en ekstra sendetime og Toralv Maurstad griner på VG TV. Hva har skjedd? Står Petter Northug og tisser et sted? Er Norge ute og bomber udemokratiske land? Har Tyskland ankra opp utenfor Aker Brygge? Nope. Mye verre. Wenche Foss er død.

Det er å regne som en nasjonal skandale av dimensjoner. Norge, som aldri har hatt en diva før, har nå ikke noen diva mer. Det er da jeg skjønner at noe må gjøres. Jeg, Magnhild, må ta samfunnsansvar og fylle min forutbestemte rolle, tildelt meg av Snåsamannen i 1989. Det er en rolle som ikke kan være anonym mer.

Det er en ære for meg å herved tre fram som Norges nye diva. Jeg lover å være mitt ansvar bevisst. Jeg lover faktisk å arbeide mot det mål å bli en diva med littegranne uklart hode, glovarmt hjerte, nyoppussa hender og så god helse at jeg lever dødslenge.

For meg er dette en viktig posisjon i det norske samfunnet. Som medmenneske og som velgjører. Og jeg lover å videreføre Wenche Foss sitt arbeid. Først vil at overgangen fra Wenche til meg skal være så sømløs som mulig. Alle de hundrevis av arbeidsplassene i landets aviser, tv-redaksjoner, ukeblader og så videre kan nå bevares i det de kan skrive om min død i minst seksti år til. Jeg lover også å bli et nytt homoikon, å bli venner med Svanhild fra Kvænangen, å være mot pels mens jeg går med pels, å få Anne Krigsvold til å grine og å aldri, aldri bli anonym.

Jeg stiller kun to bittesmå krav for å tre inn i denne rollen. For det første må det aldri, aldri bli en gullstatue av meg utenfor Nationaltheatret der jeg ser ut som om jeg er mye mindre og mer rynkete enn jeg er. For det andre vil jeg ha Nils Arne Eggen som personlig mentor, personlig realitetsorienterer og kattekastrerer. Han skal minne meg på at jeg er bedre i fransk etter midnatt og at jeg sier, påstår og har helt rett. Hvis dere fikser disse to tingene, har vi en deal, folkens.

“For et fantastisk liv Mag har levd” skal alle si i alle kanaler når jeg dør. “No har du akkurat klart å ta livet av ei sånn prinsæsse, men en fotballtræner klare du aldri“, skal Nils Arne Eggen si.

PS Denne saken er laget for ca 6 år siden. Jeg tar ikke ansvar for evetuelle uoppdaterte feil.  Slike saker skal jo kjapt ut når man minst venter det. Eller eventuelt har venta for lenge.

Comments
  1. Stine Helen says:

    Jeg anbefaler deg å søke om sponsing fra Moet&Chandon for et komplett diva-image!

  2. “Norge, som aldri har hatt en diva før”. Jeg kan ikke annet enn å føle meg litt støtt på vegne av kjære sangerinnen fru Elisabeth Granneman.

  3. Big Dick says:

    Wenche Foss ga valiumsknaskerne et ansikt, ære være henne for det. Men du er nå i posisjon Mag, noe du bør vite å unytte….Kanskje VG Magne bør løsrive seg fra matoppskriftene og gi deg en sjanse,,,,,,

  4. Lillian says:

    Du er den nye gjøken mener du vel…? 😉 du er jo den urokråka ingen venter å finne i eget rede, og en gjøk er og blir en gjøk.. hehe 😀

  5. Anonymous says:

    åh,Lillian hehe, kanke du få deg ei blogg so e kan fylgja deg..

    helsing Ulla

  6. Lillian says:

    Ulla: jeg kommer neppe til å starte blogg dessverre. Men følg Magnhild, ho er en av de få jeg gidder å lese.

Leave a Reply

