Så dere tror dere har sett meg sinna? Så langt derifra. Men hvis det er noen som kan gjøre meg sinna, så er det menn. Her er en realitetsorientering til dem.

Dere menn burde ta en beroligende pille og kaste et langt, godt blikk på dere selv. Det vil være et trist syn. Dere er så uinteressante og patetiske at dere ikke vet det selv en gang, vettu. Tror dere virkelig at jeg bryr meg om penger, utdannelse, antall bestegne fjell og kjendiskvinner, egen kjendisstatus, fete jobber og diverse annet nødvendig utstyr dere måtte inneha? I så fall tar dere så grundig feil som bare Geir Mo kan ta.

Det er få ting som imponerer meg i grunn. Hvis det skulle vært noe, så måtte det kanskje vært en mann som oppførte seg sånn passe ok. Men det er jo faktisk vanskeligere for den mannlige hjernehalvdel å forstå betydningen av å oppføre seg ok enn det er for meg å forstå gleden av fotball. Det er virkelig ikke nødvendig for deres uspiselige mandighet å oppføre seg som større idioter enn danske casuals og FrPere i posisjon. Det går an å bare være helt streite. Holde dere til avtaler. Svare på meldinger. Fortelle ting som de er i stedet for å finne på dårlige unnskyldninger. Si fra hvis dere har tenkt å kutte meg ut. Og drite i å gjøre meg til deres personlige call girl.

Newsflash. Jeg er ikke til for dere. Og jeg begynner å tvile på at dere er til for meg. Jeg gidder faen ikke å henge rundt på et utested og vente på at dere skal dukke opp. Jeg gidder ikke sitte hjemme og være tilgjengelig og vente på at dere skal ringe meg. Og jeg gidder ikke å få sms midt på natta om at jeg bør komme dit dere er bare så dere skal få pult. Faktisk har jeg begynt å skru av telefonen om natta. Det er heller ikke sånn at jeg føler meg beæret når jeg får tilsendt bilder av dere ukjente menn på epost (jeg har snart nok til et eget album) fordi dere tror dere er svaret på alle mine behov. Eller at jeg trenger at dere med jevne mellomrom gir meg beskjed om at dere eksisterer. Det motsatte hadde faktisk vært bedre. Og i hvert fall så blir jeg ikke særlig mer imponert når dere et par dager senere forsøker å rette opp alle dårlige inntrykk med et par bevingede ord per sms. Den fella slutta jeg å gå i på ungdomsskolen, og la oss være ærlige: Det er få menn som klarer å formulere bevingede ord uansett.

Jeg er faktisk ei jævlig bra dame. Jeg har lest dobbelt så mye som dere til sammen. Jeg har bedre humor enn de fleste selvhøytidelige menn. Jeg trenger ikke ei udugelig mannehånd for å skru opp ei bokhylle. Jeg ser smashing ut i tettsittende klær. Jeg lager bedre middag enn noen av dere. Jeg er dødsbra i senga. Og jeg skriver faktisk en jævlig bra blogg, til forskjell fra noen menn jeg kjenner. Dere skulle vært så heldige om dere bare kunne komme i nærheten av meg. Men når dere oppfører dere verre enn Tiger Woods på speed, er dere er ikke verdt den orgasmen dere en sjelden gang står for. Jeg klarer det bedre sjæl. Og kødder dere med meg, kan dere godt få høre det. For jeg er god til å bli hørt, i motsetning til dere.

Føkk it. Menn er så 2010. Og 2011 har kommet for å bli. Skaff meg en ny hobby.

Comments
  1. Barbro says:

    Kjempebra skrevet!
    Denne videresender jeg til mannlivge kontakter!

  2. Trulte says:

    Heia Magnhild. Og heia meg. Nice !

  3. MissPinky says:

    det samme sa jeg en gang, og mente det av hele mitt hjerte. Nå sitter jeg her alene i mitt eget lille hus med kattesønn og hundedatter, like ugift og stolt og selvstendig, og lurer på om jeg burde angre på de kamelene jeg spyttet ut… Neh.

  4. Hattifnatt says:

    Jævlig bra skrivi Magnhild! Er alltid interessant å lese de mer personlige innleggene dine, jeg bare digger at du skriver så rett fra levra!
    Helt enig – menn er så 2010. Skal skaffe meg en katt. Faen meg bedre å være singel.
    Litt trøst å vite at andre har de samme dårlige oppelevelsene som meg og samme meninger.
    Du er ei jævlig bra dame! Jeg også 😉

    • antigirl29 says:

      Hehe. Takk det samme! Jepp, singellivet FTW. Jeg har nå kjøpt meg aeropress, så jeg kan lage jævlig god kaffe bare til meg selv. Katt kunne kanskje også vært noe. De koser jo når du vil kose og klarer seg selv ellers. Renslige er de også. Ah, fint.

  5. Lillian says:

    Å bevares… Skal all skylda legges på mennene nå?! Og stakkars katter og hunder med slike eiere sier bare jeg… Dyr er like mye ansvar som barn, så det er ikke bare å skaffe seg en katt når man ikke takler mennene rundt seg.. Og det der med “menn er så 2010”, makan til pissprat altså.. Fy søren hvor oppgitt jeg blir av kvinner noen ganger!

    • antigirl29 says:

      Vel, flere av de jeg kjenner har brukt mer tid på å overveie hvorvidt de skal ha katt enn hvorvidt de skal ha barn. Og for ikke å snakke om hvorvidt de skal ha mann. Det er jaggu ansvar å ha mann, ass.

  6. Lillian says:

    Der er en av de største feilene vi som kvinner gjør ang menn.. Vi prøver å oppdra de, vi prøver med alt vi har lært gjennom åra.. Men faktum er at det er det verste vi kan gjøre. Og hvorfor i h…..e skal vi ta på oss omsorg og ansvar for typen/mannen?? Og hvorfor skal vi anklage en fyr for å kun å ville ha sex når det er tydelig på oppførselen hva han vil ha? Og ikke glem at dette gjelder kvinner også. Vi er tross alt ikke så ulike selv om vi har to typer kjønn. Og hvorfor er det ugreit at en mann dropper ei dame uten ett ord mens kvinner gjør det samme? Synd at du og andre opplever drittsekker ja, men værsåsnill, du skjærer jo alle over en kam.. Jeg har hatt dritt-typer, men jeg har også hatt fantastiske typer, og den eneste grunnen til at jeg pr dags dato er singel, er at jeg vil ha tid for meg selv og at jeg ikke gidder den jakt-leken mer. For det ER en lek, alt vi gjør og har gjort er en lek. Utmattende lek. Så hvis du vil ha det beste forholdet du kan gi deg selv, så gi deg friheten til å nyte å være alene først.

  7. Ingvild says:

    Off, det er synd at du har rett.

  8. Big Dick says:

    Behandlinger stort sett alle som mennesker og i mindre grad som kjønn, finnes brodne kar i begge kjønnsleirene….

  9. Husfruen says:

    Et godt tips fra meg: Prøv engelskmenn! Det er ikke tull, en god del av dem er faktisk ekte gentlemen med utsøkt humor og manerer.
    Funker ikke det, så har du jo batteridrevne alternativer.

  10. Wenche Foss says:

    Problemet oppstår nok når de skjønner at du heter Magnhild, Magnhild 🙂

  11. motorpotet says:

    Hmm, der gikk den plana i dass! Men, jeg ser du ikke har nevnt nakenbilder på epost og MMS så der er det vel en mulighet ennå!

  12. Mangosteinen says:

    Joa, mysterium det der at mennene unngår deg. Må være noe galt med dem siden de ikke tenner på damer med så svære baller som deg, helt klart. Du Magnhild, nå skal du høre. Menn er oftest maskuline. De liker feminine damer. Du framstår som aggresiv og maskulin. Det er derfor attraktive menn ikke gidder å gi deg mer enn et tilfeldig knull en gang iblant, selv om du i utgangspunktet ikke virker som om du er noen fortapt person. Samme hvor mye heiagjengen din av blivende eller eksisterende bitre (halv-)gamle ensomme kjerringer prøver å jekke opp selvtilliten din, så forandrer ikke det menneskenaturen. Prøv å lev med det, for du greier ikke forandre den.

    Du er klar over at det er et betydelig overskudd av menn i dette landet, ikkesant? Menn som ikke ville fått seg et knull med en KOLS-rammet 60-åring om de prøvde på det, i motsetning til deg, som tross alt kan få gratis sex fra attraktive mannfolk så lenge du ikke venter at de blir, sånn at du kan prate høl i huet på dem med den forvirra kjatringa di? Der har de forøvrig min fulle sympati om du er noe i likhet av ditt nettego IRL. Men de er usynlige for deg, behagelig skubbet unna sinn og syne sånn at du kan rasjonalisere verden ned til en størrelse du greier å håndtere på et vis. Buhu, menn er slemme. Ikke at det ikke er damer som ikke klarer å skaffe seg menn, men det er fordi de ikke skjønner markedsverdien sin. De gidder ikke ta i de par hundretusen håpløse mennene som er under deres verdighet, fordi de har fått det for seg at bare fordi en eller annen kjekkas gidder å pule litt på dem en gang i blant betyr at de har noen sjangs til å bli fast partner hos dem. FEIL. Lær deg det før det er for sent.

    Når du skriver at du kunne bli fast partner i form av en kjekk lege, vel, så snakker vi om en fyr med yrket med høyest status i samfunnet, som i tillegg er kjekk. En topp 2-3%-fyr. Det sier litt om realismen din, menn som kan velge foretrekker feminine damer, ikke damer som deg med testosteronoverskudd og storhetstanker. Det er sånt som aktivt frastøter menn, samme om storhetstankene har noen grobunn i virkeligheten eller ikke. Hvis du hadde senket kravene til noen på ditt nivå hadde det ikke vært noe problem, men det er tydeligvis ikke lett for deg.

    Ellers er så godt som alle de beste forfatterne menn, de beste kokkene er menn (selv om de fleste er damer), alle som finner opp ting eller lager eller driver noe de har laget selv stort sett menn, menn har mye bedre praktiske evner, kort sagt… Du har ikke noe særlig kontakt med virkeligheten der du raljerer og bjeffer mot månen som en annen rabiesinfisert tispe med tibakevendende underlivssopp. Men lykke til med kjærligheten da, selv om sjansene er små, ser det ut til.

    • antigirl29 says:

      Til Mangosteinen.
      Jeg mottar mange slike henvendelser hver dag og har dessverre ikke tid til å behandle hvert enkelt for seg.
      Jeg benytter imidlertid anledningen til å takke for dine innspill og ønsker deg lykke til med videre kommentatorvirksomhet.
      ❤ Mag

  13. Mangosteinen says:

    No problemo Mag-hjerte, hyggelig å komme med en tilbakemelding fra andre siden av gjerdet også, den virket tiltrengt. Men i og med at jeg jobber og sånt regner jeg med det blir med den ene lengre utlegningen. Om det er nok av menn som skriver er det jo bare å finne en som passer, så skulle problemet være løst. Det siste innspillet ditt var jo i lovende i det henseendet, det er sånne submissive innlegg uten meninger som får menn til å tenne, vettu. 😉 Klem Mangosteinen.

  14. Klokkesen says:

    lenge siden du har fått bolt?

Leave a Reply

