Ikke min søndag i dag

Posted: 20. March 2011 by antigirl29 in Gråblogg

Søndager, ass. De er ikke for meg. Søndager, de er bare til for at jeg skal skjønne hva jeg mangler i livet mitt.

På søndager så våkner jeg litt for tidlig, forutgående leggetidspunkt tatt i betraktning, gjerne av kirkeklokkene som slår i stereo utfor vinduet mitt. Da blir jeg gjerne liggende litt for lenge i senga, noe som får meg til å tenke litt for mye på mine utilstrekkeligheter. På at jeg skulle ønske jeg hadde en mann jeg kunne spise lang søndagsfrokost med. På at jeg er den eneste som ikke har noen å henge med på søndager. Fordi alle andre er sammen med familien og kjæresten. På hvor håpløs jeg var i fylla kvelden før, og på hvordan jeg må slutte å flørte med ubrukelige menn.

Borte er alle tanker om helga som gikk og som slettes ikke var så verst. For selv om lørdags kveld er for meg, så ødelegges det bare av denne søndagen som ikke er det. Den søndagen når jeg står opp og oppdager at jeg ikke har noe frokostmat fordi jeg er den eneste som kunne ha kjøpt den, og det har jeg ikke gjort. Når jeg også oppdager at jeg ikke har betalt Aftenposten, som derfor ikke ligger utenfor døra. Og når jeg derfor blir nødt til å gå på butikken og kjøpe brød og avis, bare for å gå hjem og lese i Dagbladet om hvor perfekte søndager alle kjendiser i Norge har og i Aftenposten om alle de jobbeene som er ledige og er mye fetere enn min, mens jeg ikke drikker kaffe fordi det blir så mye å lage ei hel kanne kaffe for bare en person.

Det er ingen dager jeg er så ensom på som på søndager. Særlig på søndager hvor sola skinner og jeg så gjerne skulle vært ute i den sammen med noen. Og på søndager hvor jeg er sliten eller det regner ute og jeg bare vil at noen skal holde rundt meg i sofaen. Da føles det bare så urettferdig at alle andre er så fordømt lykkelige der de vandrer langs Akerselva. Faen, fuck og gauksyre hvorfor er det bare jeg som går alene? Og hvorfor kan ikke mine venninner for en gangs skyld være sammen med meg i stedet for den samme, trøtte mannen? Hva slags lov er det som sier at man ikke kan henge med vennene sine på søndager, egentlig? Den samme som sier at single kvinner må ligge med alt det rasket de kommer av bare for ikke å ende opp  alene?

Og så tenker jeg, da, at dette blir ikke noe bedre med årene. Ikke blir det flere menn å ta av. Ei heller single venner med luftebehov på søndager. Og det er da jeg lurer på om det noen gang kommer til å være noen som kan ta seg av meg litt. Lage litt frokost til meg. Betale Aftenposten. Dele ei kanne kaffe. Og så tenker jeg at nei, det kommer det sikkert ikke til å være. Og så blir jeg bare litt trist og lei meg og BitterMagnhild og ser en romantisk komedie på TV 3, kun for å minne meg selv på enda flere ting jeg ikke kommer til å få, og bare for å få lov til å grine litt.

Sånn er noen av mine søndager. Dårlig opplegg. Heldigvis er det mandag i morra.

Comments
  1. vidar says:

    høres ut som en helt typisk dag spør du meg. å det blir vel mange sånne dager før man dør 😦

  2. Kristianfj says:

    Hør! Hør!

    Jeg har en singelmiddagsklubb. Som sørge for at single mennesker også får søndagsmiddag med brun saus. Hva med en frokostbiståhverandremedfylleangstvennespooneklubb?

  3. Big Dick says:

    Vel søndag er bare en syndefri dag for en vestlending, og da er det lite moro å hente. Må vel vente til freddan er jeg redd…

  4. Nora says:

    Få deg en hund? Jeg har kjærste men jeg bor alene og han var opptatt idag så jeg tilbragte dagen med hunden min:) Vi koste i sengen, så tvserier på pcn min og gikk lang tur i solen. Han kjøpte ikke noe frokost til meg da, og det hadde jeg glemt selv også…doh^^ (PS: Kjøp deg sånn presskannekaffe til 1 kopp? *løsningsorientert*)

  5. Trulte says:

    Vel, jeg er sannelig ikke så sikker på den lykken du leser om i Dagbladet eller ser langs Akerselva. Kanskje hos noen få.. Men det er jommen deilig å være alene en søndag også, uten krav og forventninger.
    Synes jeg. 🙂

  6. Jeg blir litt rørt jeg (ja, jeg vet jeg er en sippeguri) av sånne innlegg. Det er mange som har det som deg Magnhild, selv om det er en mager trøst.
    Det gjelder å sette pris på den situasjonen man er i, så i positiv retning for singellivet ditt kan jeg ramse opp i fleng: god plass i senga, ingen som snorker deg i øret (dette kan være fryktelig irriterende), slippe å se fotballkamper eller annen drit på tv, gå på do med døra åpen, skrive neste ukes shabby fredag, ta en cowboystrekk utpå formiddagen, bestille pizza som holder til middag i to dager, rape godt og høylydt etter å ha tatt et glass pepsi max på styrten, gå en tur langs Akerselva og ende opp på Blå hvor du kan shoppe uten at kjæresten himler med øya og stønner.

    Å kjære vene, gi meg en frisøndag snart!

    • antigirl29 says:

      Hehe, takk. Jeg var i overkant selvmedlidende i går. Tror jeg må slutte å spille Anthony and the Johnsons. Kanskje jeg kan lage en sak om fordelene ved å være singel på en søndag neste gang. Eller en overlevelsesguide, som noen foreslo på Twitter.

  7. Lene says:

    Bare for å gjøre deg skikkelig misunnelig så skal jeg fortelle om min familie/kjæreste søndag i går.
    For å få mest mulig ut av dagen er det viktig å stå tidlig opp.Klokken 4 ringer telefonen, “prinsessen” har hatt et lite uhell med bilen min så kanskje vi kan komme og hente henne? Det “lille uhellet” var at kjerra satt bom fast mellom to steingjerder,hun hadde tatt en snarvei som var beregnet på sykler!
    Det var ikke mye drømmemann over han fyren som stod og skrek til sin elskede at hun fikk gasse mer da vi prøvde å trekke ut “vraket” med hans bil, mens han selv og den pønkete dattera dyttet,-viktig å gjøre ting sammen som en familie,serru.
    Måtte gi opp og ringe Falken. (Smart å bare fortsette fremover når det “butter” på begge sider…..)
    Vel hjemme i Lykkebo klokken 12 var det tid for en sen,lat søndag frokost trass lettere trykket stemning. Bare en rask dusj for å få av gjørme og oljeflekker……..
    Tenk “prinsen” hadde kommet hjem mens vi var ute og jammen hadde ikke “gullet” spydd og tettet vasken-og en del på gulvet som “prinsessen” skled i og falt. 4 timer på legevakten for å få gipset armen-flaks for nå kan hun ikke kjøre på 6 uker 🙂 alltid noe å være glad for vettu.
    Så var heldigvis den søndagen gått og det er heldigvis en uke å komme seg på før neste.
    Ha en gild uke Mag
    Lene

  8. mari says:

    Min søndag i “lykkeheimen” startet kl 02.30 etter romantisk middag, film og stearinlys samt x antall enheter sammen med drømmeprinsen. Endte imidlertid med fyllekrangling over en idiotisk misforståelse, hvor da han la seg på sofan og jeg småhulkende alene i senga. Masse dårlig samvittighet og kjip stemning senere på dagen, null make-up sex (hva er det?), men litt etter litt ble vi venner igjen og samlivet trasker nå sin vante gang atter igjen. Hører også på Anthony innimellom og kan føle meg ensom, i vår tosomhet. Jeg har med andre ord mine stunder jeg også, til tross for å være i det mine venner mener er et perfekt forhold.

  9. Lolo says:

    Jeg har faktisk noe av det nærmeste man kommer det perfekte forholdet, men flyttet til London i et selvrealiseringprosjekt og sitter like dønn aleine som resten av gjengen. Det er som krøller: de som har det vil ikke ha det, se som ikke har det vil ha det, og vi er like clueless hele gjengen..

  10. Haha, Lene – virkelig en perfekt søndag og Mari; det er vel sånn de fleste samliv er innimellom. Der ser du Mag, alltids noe å være glad for.

Leave a Reply

