Bloggfri fredag for Japan

Posted: 17. March 2011 by antigirl29 in Magnhild realitetsorienterer, shabby fredag

18. mars er bloggfri fredag for Japan. Det betyr altså ingen Shabby Fredag. Fordi det fins så mange folk som ikke lenger har noe hjem å dekorere. Folk som aldri mer kan drømme om å male så mye som en stol hvit. Folk som skulle gitt hva som helst for bare litt tak og varme.

Hundretusenvis av japanere vil sannsynligvis aldri kunne lage noen interiørblogg. De har et noe annet forhold til rakved enn de fleste interiørbloggere. Og de blir glade hvis ungene deres ikke har frosset ihjel til i morra, prinsesseseng eller ei. Det burde kunne sette ting i sammenheng. Men det gjør det vel ikke. Oss og dem, eller? Og nå har jeg sikkert mobba deg?

Vel, hvis du kommer på bedre tanker, kan du for eksempel donere til Røde Kors. Hvorvidt du tenner duftlyset ditt i vinduet, tror jeg faktisk Japan driter i.

Comments
  1. Elin s says:

    jepp

  2. Hah, lo av rakved-kommentaren.

  3. Sånn skal det sies Magnhild. Jeg linker innlegget ditt hos meg.

  4. antigirl29 says:

    Kult. Takk for det.

  5. Ellie says:

    Godt poeng. Men faktisk talt tror jeg at Japan driter i om dere lar være å blogge eller ei også. 😀

    • antigirl29 says:

      DET tror jeg også. Men hvis jeg kan rette litt oppmerksomhet utenfor navlen og kanskje til og med oppfordre noen til å gi, så tenker jeg at det betyr bittelitt likevel. Men nå er jo jeg fryktelig naiv.

      • msjackson says:

        Du har et poeng! Absolutt. Men jeg tror heller ikke det hjelper direkte for japanerne. Men jeg er med da, selvom jeg har motargumenter!;)
        For å VIRKELIG hjelpe, må vi enten må vi dra direkte ned dit hele gjengen (med masse penger), og tilby praktisk arbeidskraft, (sannsynligvis er det regler for hvem som får dra) eller så får vi ta det inn i vår egen lille verden og blogge om det, tenke på nettopp de tingene du snakker om, og hvor bortskjemte og uttakknemlige vi er. egentlig.
        Når den største lidelsen i løpet av dagen er å finne ut av dagens outfit for noen.
        Burde jeg skrevet innlegg eller? (ble langt) eh. ånei det er den 18. nå! men dette er en kommentar. bare sier det.
        Jeg synes at denne bloggfrie dagen burde handlet om å blogge om japan. Og hvis det er bloggere som skriver om noe annet er det kommentarboikott.

      • antigirl29 says:

        Jeg stoler på at Røde Kors gjør en bedre innsats enn jeg selv ville gjort om jeg plutselig dukka opp i Japan. De har en beredskapsplan og de vet hvilken hjelp som trengs hvor.

        Men ja, jeg er enig i at det er bra å bruke bloggen til å fokusere på Japan, det var jo også poenget her. For meg ble det for eksempel ganske så feil å skulle skrive et innlegg om innredning når så mange er husløse, og jeg følte for å påpeke det. Jeg tror absolutt slik holdningspåvirkning hjelper. Også er det faktisk slik at jeg har villt mange lesere på grunn av Shabby Fredag, så når jeg nå dropper det denne uka, så tenker jeg det er et statement i seg selv.

  6. Lene says:

    Bra post sagt med ekte Magnhild snert-som jeg digger.
    Lene

  7. Trulte says:

    Takk for at du setter ting i perspektiv, med en elegant snert.

    God helg !

  8. Pafrika says:

    Heller nok også i retning av at send penger, så tilgir Japan at du blogger i dag. Tror rett og slet ikke japanerne har kapasitet til å engasjere seg i bloggefrekvensen vår.

  9. Big Dick says:

    Skal la være å dra i snurrebassen for Japan i dag, en runkefri dag i sympati med et hardt prøvet folk….

Leave a Reply

