Kjære antifeminister

Posted: 9. March 2011 by antigirl29 in antimagnhild

Det slår aldri, aldri feil. Hvert år, ca rundt kvinnedagen, dukker dere opp. Dere kvinner hvis viktigste kampsak er å ikke være feminister.

Dere kjører på som om det var livet om å gjøre. Skriver bloggposter og kronikker, twitter- og facebookmeldinger, kjede-SMS og det som verre er. Hovedbudskapet er altså at dere ikke er feminister. Og dere føler dere så likestilte, vettu. Dere føler ikke at kvinner trenger en eneste rettighet til, selv ikke om det gjelder retten til å eie flere håndvesker. Faktisk så bruker dere i stedet muligheten til å påpeke alle de områdene hvor dere mener menn er undertrykte – der dere mener likestillingen har gått for langt.

Jeg vet hvem dere er. Dere er unge og engasjerte, gjerne medlem av Venstre eller, enda verre, Unge Venstre. Dere arbeider overhode ikke i helsesektoren, men på et eller annet kjedelig byråkratisk kontor. Eller så er dere studenter og ikke helt kjent med arbeidslivet ennå. Dere har ikke fått med dere at ca hele høyresiden også har blitt feminister nå, at det er trendy. Og i hvert fall så er dere skråsikre. På at deres egen livssituasjon er betegnende for ca alle kvinner i ca hele verden og at alle som mener kvinner fortjener bedre, har misforstått.

Ah, det er mye jeg skulle sagt til dere, men jeg nøyer meg egentlig med dette: Kan dere ikke bare holde kjeft? Når så dere sist en mann som ikke er Audun Lysbakken, henge rundt i mediene og klage på de rettighetene han har? Hvorfor føler dere at dere må unnskylde alle kvinners eksistens? Hvis feminisme ikke er deres viktigste kampsak, kan dere ikke bare finne noe annet å jobbe for i stedet? Og hvorfor i helvete må dere fortelle hele verden at dere ikke vil ha det kulere enn dere har det nå? Hvem er det egentlig som ikke vil det? Og hvem er det dere vil appellere til med dette? Harald Eia?

Greit nok, ass. Fortsett med den svært så usjarmerende mannesmiskinga deres. Dere trenger ikke få flere rettigheter for min del. Vi andre tar dem så gjerne. Men jeg tenkte bare jeg skulle si fra. Øye for øye og så videre.

Med ønske om et fint, selvsentrert liv,

Mag

Comments
  1. msjackson says:

    Veldig bra innlegg!! Og til dere antifeminister: Ta dere en tur ut i verden, og se dere godt rundt. Og en ting til: det er lov å barbere leggene OG sminke seg, eller la vær OG være feminist ;))

  2. Mirthful says:

    *applaus*

    Som du sier, greit å ikke ville ha flere rettigheter, altså, men å ha det som kampsak? Det må da finnes mer vettuge ting å skrive kronikker/twitre om?

  3. Iris says:

    Hmmm, skjønner ikke helt hvorfor Venstre trekkes inn i dette… Tror du finner flere i denne kategorien fra andre partier.

    • antigirl29 says:

      Jeg snakker av erfaring og irritasjon bygd opp gjennom flere år. Men for all del, prove me wrong. Og jeg syns forøvrig Trine Skei Grande er et veldig bra kvinneforbilde, så skal ikke bare si dårlige ting om Venstre, altså.

  4. Lillian says:

    Når skal dere slutte med å gjemme dere bak ord og ordkrig? Jeg bryr meg døyten om feminist eller antifeminist. Man kan kun ta ansvar for seg selv uansett. Sett dere selv først, så kan dere være der for andre, enten man er kvinne eller mann.

  5. Nils H says:

    Verden er skruet sammen av mennesker, den er ikke skruet sammen av antifeminister og feminister.

  6. Lillian says:

    Ved å droppe diskusjon og heller gå inn for handling.
    Ting kan gjøres så enkelt, om man bare velger det.

  7. Lillian says:

    Nå skal du få ett eks. Ord: jeg tenker og mener at jeg ikke har noe reellt utbytte av å følge bloggen din. Enkelte små ting, ja, andre ting stort neeei og hjelpe meg så slitsomt.. Følger: Jeg tar ett valg. Jeg har nevnt det før, og gått tilbake på det, men nå føles det sterkere: dette vil jeg ikke være med på. Og vil ikke bruke energien min på. Dramatisk? Det er bare ord. At du ikke vil finne flere kommentarer fra meg; handling. Hva har størst effekt?

  8. Elin S says:

    Lillian: hadde du da enda fulgt din handlingsplan…………

  9. Ellie says:

    Sannelig har Lillian tatt seg en aldri så diger rev midt på lyseste onsdagen også! Kryptisk.

  10. Anonymous says:

    Lillian har lika mykje lov til å forandra planane sine so alle andra.. Det sku ikje forundra meg at magnhild ikje høyrar meire fra hu. Dama har meir i hue og hjerte enn mange andra båda her og elles i lande.
    Hilsen Gjartrud

  11. mykstart says:

    Så hjertans einig! Er så lei av alle de søtnosfrøa som ikke ser lengre enn egen nesetipp, og som mener at alle feminister har helskjegg og haater menn. For sånn er det ikke. Fytti katta vi skal være så glade for at det er noen damer som har gått foran oss og rydda vei. For at de fant frem storslegga og brukte den. Slo seg vei og gjort seg upopulære. Slik at vi har stemmerett og kan hoppe på ski i VM. Og nei, vi skal ikke bli like. Kvinner skal ikke bli som menn. Om det fremdeles er noen som lever i den villfarelsen.

  12. Geir says:

    Dete rmeg en gåte hvorfor en del kvinner insitserer på å klage over fordeler de har fått e. Viss likestillingsloven hadde vært for menn så hadde den blitt forsvart og utnyttet til det ytterse.

  13. Big Dick says:

    Alle kvinner har da kvinnelige godbiter, deiligheter å tilby mannen, det er vel det aller viktigeste.

  14. Lillian says:

    Takk Gjartrud, jeg setter pris på dine uttalelser. Ellie og Irene: jeg har ingen problem med å bli hva man kan kalle filosofisk dyp visjonær, UTEN rus.. Det er beklageligt hvis dere og andre ikke klarer å se livet utenfra uten rusmidler. Jeg klarer det godt uten. Kanskje er det lettere for meg da jeg fra barnsben av såg ting andre ikke såg.. Uansett gir det ingen rett til å komme med slike regelrett dumme uttalelser om at jeg må ha vært ruset når jeg skrev innleggene mine. Det sier mer om dere hva dere skriver enn om meg. At dere ikke forstår bildet i det jeg skriver, det er forståeligt, da det kun er de som befinner seg på det planet jeg er som fullt ut forstår hva jeg sier. Vennligst la vær å komme med flere slike uttalelser Ellie, du ødelegger kun for deg selv.
    Elles: jeg sa i forige innlegg at det var ett EKSEMPEL.

  15. Anonymous says:

    Godt svara Lillian! Ka folk klarar å få seg til å sei av svada bara fordi dykk ikje klarar å forstå ka andra meinar.. Ellar kanskje dokkar e mykje svartsjuka på Lillians visdom.. For denna dama er vis, klok og smarte. Og hjartet stort! Og ikje bara det, hu har aldri skrivi noget nedsattande rygtemakeri om andra her på denna bloggen.. Eg e mykje lei av alla som kun kommenterar for å trøkja andra neri skiten. Hilsen Gjartrud

Leave a Reply

