En realitetsorientering om hjemmelagde knekkebrød

Posted: 9. March 2011 by antigirl29 in Magnhild realitetsorienterer

Hva skjedde egentlig med Wasa og Husmann, Havreknäck, Ryvita og all annen tørr og firkanta mat kalt knekkebrød? Hvorfor slutta alle å kjøpe det og bake sine egne knekkebrød? Jo, det ble plutselig en trend her i dette landet.

Hva gjør du for å slappe av? Jeg lager hjemmelagde knekkebrød.

Hvordan slapper du best av? Når jeg spiser hjemmelagde knekkebrød.

Hva serverer du helst familie og venner til lørdagskosen? Jo, hjemmelagde knekkebrød.

Hva snakker du med venner om? Hjemmelagde knekkebrød.

Hjemmelagd knekkebrød er den nye kaffen med c og melk, og ingen kan leve uten. Altså, kult for knekkebrødet at det har blitt en ny trend, men si ordet hjemmelagd knekkebrød til meg en gang til, og jeg må unfollowe deg. For alltid. I alt du gjør. Ikke minst i din baking, spising og pushing av hjemmelagde knekkebrød.

Hjemmelagde knekkebrød lages av alt det tørre du har i skapet, du blander det sammen med vann og steiker det i en evighet. Tro meg, jeg har prøvd. Det er altså enkelt å lage, smaker fuglemat satt i system og er ikke spesielt økologisk, siden det steikes lenger enn en røslig kalkun. Det er verken imponerende, vakkert eller spisende. Og sikkert like sunt eller usunt som vanlige knekkebrød. Jeg savner kjøpeknekkebrød. Det var ingen som snakka om det.

Derfor bestemmer jeg herved at resten av mars er årets hjemmelagde knekkebrød-fri måned. Respekter det, eller bli vant til at jeg snakker om kneippbrødskiva mi 24/7. Takk for oppmerksomheten.

❤ Mag

Comments
  1. Jeanette M says:

    Jeg forstår meg ikke helt på den nye knekkebrødtrenden jeg, hva er så himla stilig med hjemmelagde knekkebrød liksom.. Jeg elsker Wasa Frokost ❤

  2. Anonymous says:

    *gjesp*

  3. Siri says:

    Jeg har nesten kastet meg på bølgen. For moro. Men det perfekte knekkebrødet er nok fortsatt på Rema.

  4. Irene says:

    Det er mange ting i Norge jeg lett klarer aa holde meg oppdatert paa fra utlandet, men denne trenden hadde jeg ikke faatt med meg! Det er jo litt fascinerende at noe saa lite sexy som knekkebrod har blitt en ny trend… Tror jeg foretrekker loff!

Leave a Reply

