Pink trash fredag #1: Rosablogg fra A til Å – et oppslagsverk

Posted: 25. February 2011 by antigirl29 in Pink trash fredag

Antrekk, se outfit

Britney, som i ta en Britney. Det er å sette håret opp i en knute oppe på hodet, på samme måte som Britney gjør, og i en rosabloggers liv kvalifiserer det til en egen post, som så langt har fått 16 kommentarar. Åh, så jævlig interessant, se interessant

Champagne – noe rosabloggere får sponsa hvis de er populære nok. Synd, siden rusbrus er mer deres greie. C er også gjerne første bokstaven i fornavnet til en rosablogger, ihvertfall om rosabloggeren fikk velge selv.

Cottage cheese – noe rosabloggere påstår at de koser seg med. Særlig.

Dødsbra – det meste i en rosa verden.

Extensions – håret til en rosablogger. Kjøpt og betalt av en eller annen frisørsalong på Frogner, se Frogner eller Skøyen, se sponsing. En ting som får rosabloggere til å finne fram de store ordene. Som nydelig, fantastisk osv.

FAQ – en rosabloggertjeneste der leserne til rosabloggeren kan stille spørsmål til rosabloggeren av typen: Hvordan var du da du var 17? Hvordan skal jeg få bedre selvbilde? Hvor kjøper du klærne dine? Og rosabloggeren svarer gjerne på en veldig selvhøytidelig måte, der hun sier feks at du får bra selvbilde av å være deg selv. Eh, så vilt uinteressant, se uinteressant.

Frogner – sted i Oslo der alle rosabloggere bor. Heldigvis et stykke fra Tøyengata. Men vi har dessverre samme internett.

Glamour – noe en rosablogger får bare mer og mer av, etterhvert som nye interessante mennesker finner veien til bloggen deres.

Hjerter ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ Mye brukt av rosabloggere og rosavenninner

Interessant – fremmedord i rosabloggerordboka

Jente – en rosablogger er ofte så jævlig jentete, at jeg selv begynner å lure på om jeg er en mann.

Jobb – enkelte rosabloggeres definisjon på å ta bilde av seg selv i speilet om morran og legge det på internett.

Kjendisblogger – rosablogger som tilfeldigvis tror hun også kan synge. Rosabloggere har ofte en tendens til å tro at de har en rekke talenter, bare fordi en del mennesker leser bloggen deres hver uke. Å være flink til å være rosablogger er ikke det samme som å kunne synge, danse, snakke, gå eller plutselig å ha et eller annet yrke, feks tv-reporter, journalist, stylist osv.

Klimakrise – globalt problem, forårsaket av overforbruk av neglelakk hos rosabloggere. Bruk hodet, vi har bare en klode.

Lykke – utbredt følelse i rosabloggermiljø

Materialisme, se rosablogging

Negler – noe rosabloggere ofte får sponsa og som de skriver veldig mye om. Også en ting ingen rosabloggere biter.

Outfit er det rosabloggere er opptatt av. Dvs at de kler på seg klærne sine om morran, tar bilde av det, legger det ut på bloggen sin og skriver hvor de har kjøpt alle klærne sine. Deretter kommenterer alle bloggvenninnene til rosabloggeren og i kommentarene sine driver de med misforstått framsnakking i form av ordet vennen, se vennen og utstrakt bruk av hjerter, se hjerte

Orddeling – et fenomen rosabloggere gjerne elsker. Vi snakker altså om ord deling.

Privatliv – noe rosabloggere ikke verner om

Posering – en egen profesjon for rosabloggere, resulterer i utrolig interessante bloggposter om dagens outfit, se outfit

Q-tips – noe en rosablogger kan hevde å ha funnet opp. En klassisk rosabloggpost jeg ikke har funnet, men som jeg er sikker på at finnes: “Mitt hemmelige tips mot ørevoks. Jeg er bare helt avhengig av q-tips ;-)”

Rosablogger – som regel en kvinne/jente med ekstremt fokus på materielle verdier. Ser gjerne bra ut, baker hele tida, men ser ikke ut som at hun spiser. Bruker mye tid på løse ting, som extensions, se extensions, negler, se negler og en eller anna greie som du kan putte i leppene for å se litt kunstigere ut. Har et ekstremt fokus på klær, se outfit og har ingen sensur når det gjelder hva hun kan skrive om eller vise fram eller posere ved siden av.

Sponsorer – noen gærne folk som betaler rosabloggeren for å skrive om produktetet deres. Det er en grunn til at jeg ikke går rundt i onepiece, liksom.

Travelt – profesjonell rosabloggers definisjon av en dag der  hun skal blogge, spise cottage cheese, gå til frisøren og trene, samt drikke champagne, se champagne til kvelds. Hva skjedde med å jobbe? Se jobb.

Uinteressant – svært mye av innholdet på en rosablogg. Nei, forresten alt som står på en rosablogg, skrevet av en rosablogger, se rosablogger

Vennen – mye brukt ord i kommentarfeltet på en rosablogg, gjerne brukt av en eller annen taper som dyrker rosabloggeren. Ofte i kombinasjon med hjerter, se hjerter.

Wiener melange – den knappen rosabloggeren aldri trykker på på en kaffeautomat. Rosabloggere drikker latte. Med lettmelk. Eller soyamelk. Eller et eller anna økologisk hvitt.

X-faktor – det rosabloggere tror de har fordi de er rosabloggere. Er også et av de 17 tv-programmene en rosablogger ville meldt seg på om hun ikke fikk all oppmerksomheten hun får på internett.

Ylajali – dame som aldri ville blitt rosablogger.

Zara – der rosabloggeren kjøper klærne sine før hun blir populær og gjennomsponsa.

Ærlighet – se misforstått framsnakking, se uærlighet

Øyenvipper – type falske. Noe rosabloggere får sponsa, og tror de må gå med.

Åpenhet – noe rosabloggere i altfor stor grad praktiserer. På grensa til det kjedsommelige, faktisk, se kjedelig. Rosabloggere er bloggere som ikke egentlig har noe å skrive om, og som derfor skriver om alt og ingenting. Hallo, de poserer sammen med kanelsnurrene sine, liksom. Se posering.

Comments
  1. Anonymous says:

    Magnhild, se KJEDELIG eller UINTERESSANT.
    Magnhild har egentlig ikke noe å skrive om, så hun skriver om alt og ingenting og gjør ett desperat forsøk på hat-blogging. Se HAT-BLOGGING. Fordi hun fikk ikke nok oppmerksomhet som interiørblogger.
    Kansje hun skulle prøve å melde seg på ett tv-program, ja det har hun nok gjort. Men blir droppa gang på gang. Se SUR.

    • Trulte says:

      Jeg synes dette var humrende morsomt ! Og makan til mangel på humoristisk sans som hos Anonymous… Det kan da ikke være mulig at hun/han ikke ser iden åpenbare idiotien som fremkommer hos mange (alle ? de fleste?) rosabloggere.
      Nesten så jeg skammer meg over å være kvinne…

    • Pernille says:

      Hahaha…dagens beste! 😀

  2. Pernille says:

    hahaha anonym, dagens beste! Takk! 😀

  3. Anonymous says:

    Er heeelt enig med anonym jeg. Magnhild minner meg om en uspiselig 13 åring som er misfornøyd med alt og alle og prøver desperat å hevde seg ved å slenge ut slike kommentarer, se AMERIKANSKE FJORTISFILMER.

  4. Big Dick says:

    Rosablogging stimulerer min anale region, for lyst til å tømme tarmen…..

    Maken til tanketom materialisme man finner hos fjortissbloggere skal man lete lenge etter. Verdiløst og ensidig opptatt av ytre og synlige verdier, og tegn på at verden i dag på mange måter er sprøyta gal…..

    Sminke, mote og glamour, er ikke unge kvinner av i dag opptatt av annet?

    • Hilde says:

      Big Dick: Er slik det alltid har vært med jenter, og slik det alltid kommer til å være. “Fjortissene” er kun opptatt av 3 ting: Gutter, sminke og glamour. Det har nok helt sikkert Magnhild også vært, hun har nok bare fortrengt det.

      Blir helt tåpelig å skal begynne å henge ut disse jentene også, jeg tror du må trå varsomt her Magnhild… Ja, vet…du har sagt at jentene du skal “ironisere” er over 18 år, men tenk etter at selv 18 åringene er sårbar!

      Til deg anonym: diggbar kommentar, summerer vel opp det meste om Magnhild! 🙂

      • Trulte says:

        Nei. Slik har det ikke alltid vært. Og gud forby at det alltid vil være sånn. Det er deterministisk og håpløst å ha en slik innstilling.

      • Big Dick says:

        Man kan da håpe på et annet fokus en kun det overfladiske og på mange måter meningsløse, men du har rett i unge pikers prioriteringer dessverre. Men det finnes flotte kvinner som også har andre interesser, det har jeg mange beviser på-.

      • Anonym 1 og 2 (se blottet for humor), hvorfor så sure og sinte?
        Og hvorfor så anonyme mon tro? Hmmmm.
        Det er deilig å bedrive sjikane er det ikke? Ha ha ha, dere er så fjerne at dere ikke en gang ser at det er akkurat DET dere gjør.
        Hat-kommentering (se anonyme kommentatorer, se blottet for humor, se BLÆH)

        Deeeeilig innlegg Magnhild, keep up the good work!

      • antigirl29 says:

        Beklager treig tilbakemelding, har vært i eksil. Hvem snakker om under 18-åringer? Det er jo en hel generasjon voksne damer som driver og blogger om alt og ingenting, forsåvidt mest det siste, og som lever av det. Og som representerer et kvinneideal, et skjønnhetsideal og et forhold til ting som jeg misliker. Og som de blir hylla for, og opptar en litt for stor plass i det offentlige rom for, se internett. Tror nok de tåler det; de har jo tusenvis av nære bloggvenninner som dyrker dem.

    • Anonymous says:

      Er du mann Big Dick???
      Jeg mener: Eh…!

  5. Trulte says:

    Og rosabloggmenigheten strømmer til her og har ovenikjøpet kvesset acryltippene.. Den ukritiske tilbedelsen som florerer i kommentarfeltene til rosabloggerne er skammelig og fordummende. Og at noen av disse rosabloggerne vil ha disse nesegruse hjerte/elsker deg/mitt store forbilde/-kommentarene. Jeg har ikke ord. På tide at de blir grundig avkledd, i overført betydning da.

  6. pafrika says:

    Godt å se deg i full vigør igjen. Se GLAD FOR AT DU IKKE SLUTTET LIKEVEL.

  7. Hilde says:

    Jeg tror du må ha forvrengt ungdomstiden din Trulte, men det har IKKE jeg! Storparten av jentene i den alderen er fryktelig selvopptatte, kropps, sminke og gutteinteresserte!

    Men, vi må ikke mikse fjortisser og voksne kvinner, det blir noe helt annet det! Men der finner man vel ikke så mange “rosabloggere” heller vel?

    • Håhåhå, du har ikke gjort researchen din Hilde!
      Ikke mange rosabloggere i voksen alder sier du?
      I beg to differ!
      Gå ut i bloggeverden og ta en kikk, men jeg advarer deg: Det er skummelt der ute. Lyserosa og overflatisk er bare fornavnet.

    • Trulte says:

      Det er de voksne rosatuppene jeg sikter til… Skråsikre og selvtifredse.

      • Big Dick says:

        Rosatuppene siganliserer at det viktigeste i livet er å være pen, ha masse penger for kjøp av siste mote, kunne sminke seg osv

        Slikt er vel ikke gode rollemodeller for våre unge kvinner?

  8. Lillian says:

    Får hive meg på jeg også, jeg blir jo beskyldt for å kommentere i hytt og pine på blogger.. Noe som er uforståelig da det kun er elskelige magnhilds antiblogg jeg bruker opp all min energi på, se UTBRENT. Ja dessverre. Så. Til saka: jeg må nok si at dette gir stryk karakter. Tvers igjennom platt. Beklager magnhild, men det var som å lese en brukerhåndbok til hvordan å spy.. Og du som driv og rakker ned på de som har kommentert anonymt: feiler det deg noe eller? Jeg bare spør, for såvidt jeg vet er jo magnhild også anonym, men til ho sier du og andre ingenting til når ho skriv det ho gjør! Og at de anonyme er sure og sinte? Hvor får du det ifra? Og hvor ble det av retten til å snakke fritt her nå….?! Det er ikke måte på hvor mye enkelte av dere skal rakke ned på ting som ikke er av betydning!
    Så til anonyme og hilde: si det dere vil, for dere klarer i det minste å si ting uten å pirke på banaliteter. God lørdag magnhild, du klarer bedre, det vet jeg.

  9. Hilde says:

    Ups kan hende jeg “bæsja” på leggen der hehe…! 😉 Men jeg ser for meg rosabloggere som jenter i tenårene, og et lite stykke opp til ca noen og 20. Ja, får vel ta meg en tur ut i den store rosa verden, å se an aldersgruppen på de dah. 🙂

  10. Hilde says:

    Den eneste brukbare definisjonen på hva en rosablogger er fant jeg her: http://thomasmoen.com/rosabloggere/

    Slik beskriver Thomas rosabloggerne: “Jeg definerer en rosablogger som: En jente i relativt ung alder som bruker bloggen sin til å fortelle verden hva hun har på seg, hva slags sminke hun foretrekker samt hvor kjedelig skolen er, da kun dette og ingenting annet.”

  11. Hattifnatt says:

    Bra innlegg! Har skrivi et innlegg om blogglista sjøl. Blei jo nesten traumatisert av de rosabloggene.. fysj! Godt det er flere som er enig med meg 😉

    • Hilde says:

      Å enda så traumatisert dere tilhengere av Magnhild blir av både rosa og shabbyblogger, så leser dere de likevel…hehe

      • Trulte says:

        Vel, det fins en god del i livet som ikke er behagelig å forholde seg til, blant annet krig, vold og undertrykking presentert gjennom media. Når rosabloggere tjener opp mot 100 000 kr. pr. mnd på vissvass og restylane og er såkalte “rollemodeller” for oppvoksende ungdom bør disse ses på med et kritisk blikk. Det er for fanden jeg som må betale for de standardene de setter og påvirkningen de har. Dessuten ler jeg meg skakk (når jeg ikke kaster opp) av mye av det selvopptatte vrøvlet mange av dem klarer å sette på “trykk”.

  12. Anonymous says:

    Hvor ble det ab Shabby fredag?

  13. Anonymous says:

    Jeg tror tilhengerne av Magnhild er Magnhild sjæl jeg gitt! Haha!
    Sitter og skriver kommentarer til seg selv…humre…

    • Trulte says:

      Tja, ikke vet jeg, jeg er ikke Magnhild. DU er vel en av dem som blir tatt på kornet her ?

      • Anonymous says:

        Nei desverre…La meg fortelle noe noen burde reflektere over. Det finnes folk i alle slags farger, fra alle slags verdenshjørner. Og ut i fra det finnes det folk fra innsnevra kår som valgte veien gjennom Ku Klux Klan, eller må jeg nevne nynazistene..osv.
        Det finnes også folk i alle slags kategorier, la meg nevne emo, goth, punk, rosa, nerder, diva, transer, sosser, tatoo-folk, osv osv…Og ut i fra det finnes det folk fra innsnevra kår som tar på seg hetta og blir noe så feigt som feks anonyme nettmobbere.

        Anne-Cath H er ei kul dame, som tør å være seg selv. Offentlig. Magnhild tror hun er kul, men er like anonym som meg og andre som kommenterer anonymt.
        Altså; JEG DIGGER FOLK SOM TØR Å VÆRE SEG SELV, OFFENTLIG. Men der vil alltids være de som ikke forstår andre, og derfor ser ned på de.
        Rosablogger eller ikke, faser er vi gjennom alle i hop. Men det er ikke alle som tør, og velger heller å gjemme seg bak den store mobberen. Trygt og godt?

  14. Pernille says:

    Veldig bra skrevet! Inne her disser folk deg om man kommenterer anonymt, og så er selve bloggersken Magnhild også anonym…det er jo helt latterlig!

    • Trulte says:

      Hva er galt med å diskutere fenomener og meninger anonymt ? Det er vel hva man sier/skriver som er viktig, ikke hvem som skriver ? I min jobb må jeg stå til ansvar for det jeg gjør, skriver og beslutter, med navnet mitt. Hvorfor skal ikke rosabloggerne være ansvarlig og få kritikk for sin “jobb” ? Jeg er ikke en offentlig person når jeg mener noe om ulike sider ved samfunnet, det være seg politikk eller annet. Alt må da ikke være greit ?

      • Anonymous says:

        Ansvarlig??? Er det en regel som sier at man MÅ bli kritisert fordi man er offentlig? Har rosa-bloggerne gjort noe som er på kant med loven?

        Hvorfor kan ikke alt være greit? Hvorfor er det ikke greit å la folk få være som de er, og la de få være i fred? Hadde du Trulte fulgt med i timen, så hadde du fått med deg at Magnhild selv sutrer over de anonyme som legger igjen kritiske kommentarer til henne.

        Og hun mener hun må være sivilt ulydig for å kunne gjøre verden til et bedre sted. Jeg trenger IKKE Magnhild for å få en bedre verden! Tvert i mot!
        Jeg kan ikke se at verken interiør-bloggere eller rosa-bloggere er sivilt ulydige. De har vel stort sett kun sin egen boble som de ønsker å verne om. Uten å true noen eller å absolutt måtte KRITISERE NOEN!

  15. antigirl29 says:

    Hadde du fulgt med i timen, så hadde du ikke tatt alt jeg skriver så jævlig bokstavelig.

    • Anonymous says:

      Sutrer du nå igjen… Du har jo ofret en hel blogg på hva andre skriver, så jeg spør bare, hvor bokstavelig tar ikke du bloggerne? Hoho! Og det er jo ikke problem for de damene der å leve av bloggingen sin, for du er vel en av de som gir dem størst treff!

      • antigirl29 says:

        Hmm, nå har jeg skrevet 439 innlegg på denne bloggen totalt. 28 av disse innleggene handler om hva andre skriver. Så jeg tenker nei, jeg har ikke ofret hele bloggen min på det. Når det er sagt, så syns jeg faktisk det er viktig med litt bloggkritikk. Både interiørbloggere og rosabloggere har fått holde på ganske i fred uten noe som helst kritisk korrektiv samtidig som de har stor påvirkningskraft. Det er ikke mye sunt for meningsdannelsen i samfunnet spør du meg. Og derfor har jeg også forsøkt å stille noen spørsmål ved oppleste og vedtatte sannheter i de bloggene jeg tar for meg. Men jeg gir dem gjerne treff – det er ikke noe mål for meg at de ikke skal få lesere. Bare at flere meninger skal komme til orde.

  16. Gunn Beate says:

    Jeg er veldig glad i den skarpe og intelligente pennen din.

    En av mine favorittsitater denne gangen: “Q-tips – noe en rosablogger kan hevde å ha funnet opp. En klassisk rosabloggpost jeg ikke har funnet, men som jeg er sikker på at finnes: “Mitt hemmelige tips mot ørevoks. Jeg er bare helt avhengig av q-tips””

    Og jeg innrømmer glatt at jeg leser like mange rosablogger som gråblogger – livet er for kort til å ikke bruke tid på å undre seg over annerledesheter.

  17. Anna says:

    Jeg tror problemet med å disse rosabloggerne er at de allerede har fått så mye tyn, i motsetning til interiøsbloggerne som med sin kritikkverdige mani for hvite bokstaver av en eller annen grunn hadde sluppet under radaren vår, og dermed var det så hysterisk når du påpekte det. Du vil nok rett og slett møte en større utfordring i forhold til det å være original i pibk trash friday, men etter å ha lest bloggen din ei stund tror jeg slett ikke det er noen umulig oppgave for deg. Du skriver godt og morsomt, og jeg driter ærlig talt i hvem du egentlig er. Peace out, Magga! 🙂

  18. Anna says:

    Unnskyld skrivefeil. Jeg er ikke drita, jeg bare prøver meg på ipad.

  19. Lillian says:

    Det er egentlig ganske håpløst å gå og hakke på andres valg.. Såpass må de fleste innse etter hvert. Å bruke tid på å okke og oie seg over andre, det blir ganske slitsomt og kjedelig i lengden. Det må da gå an å respektere andres valg? Uansett hvor tåpeligt det må se ut i egne øyne? Hvis man ikke kan respektere andre, da respekterer man heller ikke seg selv. Det er lov å være tåpelig, og det er lov å være egenrådig og snever, men alt til sin tid.. Jeg kan garantere at de fleste av dere, rosa grå eller hvit, vil få mer enn nok med det som foregår i deres egne sirkler. Dvs dere sjøl. For slik er livet, en evig forandring, vil dere da bruke tid på å ergres over andre, enn å ta vare på dere selv? Virkelig ta vare på dere selv? Makter dere det? Og skyver dere deg selv unna, så blir det hardere å leve.. For sånn er det bare. Jeg kunne selvfølgelig ha fortsatt med å egle magnhild, men det gidder jeg bare ikke. For det er ikke ho som er ansvarlig for min reaksjon. Den er min, og min alene. Akkurat som deres følelser og reaksjoner er deres, uansett hva som vekker det. Så ta ansvar for eget liv framfor å kritisere andres livsstil og valg. Klarer dere å la vær å kritisere andre? Tenker dere over at dere egentlig kritiserer dere selv? For det er noe dere egentlig misliker ved dere selv, som fører til at dere kritiserer andre. Og om dere kritiserer, og ville slutte med det, men gjorde det igjen, så husk at det er iorden, for det er NÅ som er viktigst. Derfor vil jeg si til alle, og spesielt de som føler jeg napper i dei, at det er ok. Alt er ok. Det spiller ingen rolle hva som er blitt sagt eller gjort. For akkurat nå, når jeg sitter her, og dere antagelig sover, så er alt som det skal.

    • Ellie says:

      Er det bare meg som føler at Lillian må røyke seg en kjempebønne hver gang før hun skriver innlegg her? Jeg synes liksom ikke det gir særlig mening selv om jeg legger godviljen til. På tross av at hun intenst prøver å ordlegge seg med kvasi-filosofiske ord og vendinger…..

  20. Anonymous says:

    Ingen flere shabby fredag?

  21. Susepus says:

    Disse definisjonene koste jeg meg med. Keep it up – Magnhild for Presidnet!

    En må imidlertid konstatere at skadefryd, og ironi – dessverre er dyder (sic) som er på vei ut! I stedet har det nye alvor kommet for å bli. Jeg takker således Lillian for deilig råd: “Det er lov å være tåpelig, og det er lov å være egenrådig og snever, men alt til sin tid”.

    Fritt for å være en egenrådig snever tåpe – eller bare tåpelig snever – på min egen tid!

  22. Lillian says:

    Ellie- jeg røyker ikke, har aldri gjort det. Men jeg gidder ikke å henge ut deg med kverulant-lignende uttalelser for det.

  23. Anonymous says:

    Skal tro om det er noen som har blogger som kritiserer reise-bloggere, familieliv-bloggere…eller hva med matbloggere? De kunne jo ha stor påvirkningskraft, eller hva?Det er ikke mye sunt for meningsdannelsen i samfunnet å blogge om mat, reise eller familie vel? Vi har jo fenomen som en konsekvens; fedme, anoreksi. Luksusfeller. Og skilsmisse…IKKE bra for samfunnet, så kom igjen Magnhild. Kritiser i vei, kansje du gjør verden til ett bedre sted vet du.

  24. Trutmunn says:

    Herrejemeni så mye tullete!! Det er jammen meg helt utrolig at det går an å ta dette så tungt som enkelte gjør her inne.
    Hadde jeg vært en rosablogger så hadde dette prellet av som vann på gåsa. Og det er jeg glad for! Det er mye annet her i verden som irriterer meg mer.
    Pink trash er YES, Magnhild!

  25. Anonymous says:

    Eller var det Magnhild som tar andre sine blogger tungt? Var det ikke der det starte kansje?

    “DET VAR HUN SOM STARTET”! knis, må bare presisere min barnslighet som er blitt til under påvirkning av Magnhild.

    Synes Magnhild er tullete jeg, og alle personlighetene hennes som går under kategorien “tilhengere”!

  26. antigirl29 says:

    Hei anonym/mammalin/løvemor/kremt. Meld fra når du har brukt opp alle triksene fra den nye hersketeknikkboka di, sånn at folk kanskje gidder å være her igjen.

  27. Trutmunn says:

    Tilhengere? der bekreftet du barnsligheten din.. Rosabloggere har jo også følgere (som jeg ville kalt det da), og de følgerne hadde sikkert følt for å si noe på snodige kommentarer der inne som her inne

    .

  28. Irene says:

    Dette var veldig morsomt, men jeg savner Shabby fredag!!!

Leave a Reply

