Kjære Bjørn Kjos

Posted: 23. February 2011 by antigirl29 in Ubrukelige selskaper, Ufiltrert Magnhild

Det er sjelden jeg er forbrukerorientert i denne bloggen. All PR er god PR og det gidder ikke jeg å drive med. Men nå har du nådd den berømte streken for min del.

Jeg husker jeg tenkte på det da jeg kjøpte billettene som jeg skal bruke for å komme meg hjem til min fars 60-årsdag i morgen. Skal jeg virkelig gidde å fly Norwegian? Jeg er jo alltid misfornøyd. Jeg må alltid betale masse ekstra, irriterende gebyrer. Flyet er ofte forsinka. Jeg må betale alt for mye for råtten kaffe. Og det er faen så trangt. Men så tenkte jeg som så. At jeg skal jo bare hjem til mamma og pappa ei helg. Jeg trenger ikke så mye bagasje. Jeg trenger ikke kaffe på den korte turen over fjellet. Og tidspunktene til Norwegian passa best.

Jeg bestemte meg for å gi Norwegian en sjanse til. Fuck, ass. Det kan jeg angre på i dag. For det første som skjedde var at tidspunktet blei endra. Jeg fikk valget mellom å akseptere eller akseptere, så jeg måtte akseptere. Etter en lang samtale med kundeservice, som kunne fortelle at jeg hadde valget mellom å akseptere eller å akseptere. Null beklagelse derfra. Så fant jeg altså i dag ut at jeg trenger bagasje likevel. Fordi det er min fars 60-årsdag og jeg må ha med diverse flytende saker og kjole og all ting. Men går det? Nei, sier kundeservice. For det er for sent å velge det nå. Jeg kan ha med bagasje tilbake, men altså ikke til. Kan hende det går hvis jeg snakker med de på flyplassen, men da må jeg betale en god del. Over hundre kroner, faktisk. Jeg har valget mellom å akseptere eller akseptere.

Dette. Det er utenfor min fatteevne. Hvordan kan et flyselskap drive på på dette viset uten at folk bryr seg? Fordi vi er så tjukke i huet t vi bare tenker pris og faktisk ikke får med oss at SAS er billigst uansett? Ah, den gleden fortjener du ikke, Bjørn. Jeg håper du og flyselskapet ditt brenner et fint brenn.

Det er offisielt, kjære Bjørn Kjos. Det er herved over mellom oss. Nå skal jeg lide meg gjennom en siste flytur og så ses vi aldri. Ikke en gang for rebound.

❤ Mag

Comments
  1. […] This post was mentioned on Twitter by Marte Songøygard , Magnhild Antigirl29. Magnhild Antigirl29 said: Antibloggeren: Kjære Bjørn Kjos: Det er sjelden jeg er forbrukerorientert i denne bloggen. All PR er god PR og d… http://bit.ly/hASBfn […]

  2. Mirthful says:

    Jeg velger alltid SAS når jeg kan. Ikke at de er fri for problemer, de heller, men dette med alle ekstragebyrene til Norwegain irriterer meg noe aldeles forferdelig, fordi det føles som om jeg blir (forsøkt) lurt, selv når totalprisen blir billigere enn hos SAS. Dessuten har SAS flere avganger mellom Oslo og Trondheim, der jeg flyr oftest, og jeg synes det er greit dersom flyet mitt blir kansellert (noe jeg har opplevd) at det er en time til neste, ikke fem.

    • Knut says:

      Jeg tror både Norwegian og Sas har omtrent like mange avganger til Trondheim. Er det ikke rundt 15 hver? Så om jeg skulle tatt fly til Trondheim ville jeg nok valgt den billigste.

      Norwegian har noen gebyrer, ja, men jeg synes ikke de er så verst. Man betaler for hva man får. Hvorfor skal jeg betale for innsjekket bagasje om jeg bare reiser med håndbagasje? Og i motsetning til andre lavprisselskaper koster det jo ingenting å betale om man betaler med et vanlig Visa-kort, kortet de fleste bruker.

  3. Diana says:

    Slutt å grin, du kan bestille bagasje for 60kr innen 24 timer før avreise eller betale 120kr på flyplassen, forsinkelser skjer med alle, ja til og med SAS!! Kaffen er nes kaffe slik som du drikker hjemme og setene er like trange overalt! Get used to it og slutt å vær så jævla bortskjemt!

Leave a Reply

