Julie spiller monopol

Posted: 23. February 2011 by antigirl29 in Magnhild realitetsorienterer, politikerne padler

OK, Julie Voldberg og de slemme tekstmeldingene. Jeg er litt delt i den saken.

På den ene sida syns jeg Geir Staibs SMS-advarsel var ganske kjip. Kjip fordi det er en typisk bruk av makt og hersketeknikk som typisk rammer flinke, unge kvinner. Kjip fordi unge kvinner trenger mer oppbacking enn motarbeid. Og faktisk også kjip fordi jeg liker Julie Voldberg. Selv om vi ikke akkurat er enige.

Men på den andre siden er jo dette snakk om politisk spill. Og driver du med politikk, må du på en måte delta i det. Det å fremme kanditatur på bekostning av andre, det er en vesentlig del av opplegget. Du kan ikke grine deg til en plass på lista. Eller vent, kanskje du kan det? For hvem har sagt at ikke også Julie spiller et spill som gavner henne selv? Bare på sin egen måte – slik vi kviner gjør det.

For meg blir derfor dette litt som å delta i et slag Monopol og så plutselig havne på fire hotell i Ullevål Hageby. Du kan dessverre ikke klage når du taper. For det kunne like gjerne gått omvendt.

Comments
  1. Susepus says:

    Jeg blir alltid mildt mistenksom når en gråblogger bruker uttrykk som “hersketeknikk” og “flinke unge kvinner” (pass the bucket) i en og samme setning – fordi jeg lurer på om dette er en rosablogger in disguise…

    …håper jeg tar feil

    Personlig tror jeg kvinner, flinke og mindre flinke (fritt for å være det siste) trenger mer motstand enn oppbacking. Særlig hvis de har lyst til å bli president.
    Magnhild for President? (uten tårer!!!) Go Girl!

  2. HILDE says:

    Geir Staibi skulle fått sparken.

    HILDE

Leave a Reply

