Jeg gjør comeback

Posted: 22. February 2011 by antigirl29 in Magnhild hyller seg selv, Magnhilds antimopp

Det var en mørk februarkveld. Faktisk var det i går. Jeg bestemte meg for å legge ned bloggen. Bort sett fra at jeg var sur fordi byen er full av VM-klare tyskere, fordi det er umulige å balansere på høye hæler på de issvullene fortauene er fulle av nå og fordi jeg må servere i pappas 60-årsdag i stedet for å møte en fin fyr i helga, og bort sett fra at en medieutvikler hadde sagt at dette var en god ide, så var beslutningen et nøye overveid resultat av fem kortsiktige mål jeg har satt for meg selv og mitt eget arbeid:

  1. Gi meg på topp
  2. Holde en takketale
  3. Bli savnet og tryglet om å komme tilbake
  4. Bli lørdagsgjest i NRK Lørdagsrevyen
  5. Gjøre et comeback

Mye kan imidlertid tyde på at resultatene har latt vente på seg. Det var mye som ikke gikk som jeg hadde tenkt den kommende februarmorgenen, også kjent som i morges. Petter Northug tok riktignok barten, men ellers var det lite reaksjoner i storsamfunnet. Bjørnson sto ikke opp fra de døde. Skarsgårdfamilien sto ikke gråtende på fjernsyn og ba meg om å komme tilbake. John Carew hoppa ikke på første fly hjem. Produsenten av glutenfrie nattverdsoblater gikk ikke ut i streik. Og ingen interiørbloggere gikk i fakkeltog til Stortinget.

Dermed står jeg litt igjen som en annen Petter Northug, som kommer tilbake etter kort tids sykeleie og egentlig bare framstår som patetisk. Jeg beklager. Jeg legger meg faktisk langflat for de som har sendt meg masse mails og hyggelige kommentarer og fine videoer. Men jeg lover at jeg nok reiser meg ganske fort igjen. La meg bare først ta et tilbakeblikk på mine fem mål. Her kan jeg oppsummere følgende resultater:

  1. Jeg har ikke gitt meg på topp. For å gi seg på topp, må man jo nå toppen først, og tro meg, jeg kan enda mye bedre. Dette tas til etterretning til en annen gang jeg føler jeg har nådd toppen.
  2. Men jeg har holdt en takketale. Det var digg. Jeg fikk takka mye bra folk og fe. Nå kan jeg se på Oscar og skjønne hvordan folk har det. Og det skal sies at jeg grein nesten like mye som Gwyneth Paltrow, altså.
  3. Jeg ble kanskje ikke savna så mye av storsamfunnet, men jeg ble i hvert fall litt savnet litt av dere lesere. Det er jo dere som betyr noe. Det er her jeg har venna mine. Godt å vite. Og godt å ha med meg deres små peptalks videre.
  4. Det gjenstår å se om jeg blir lørdagsgjest i Lørdagsrevyen. Nå har de jo hatt en blogger som har gitt seg, som gjest før, så kanskje det er på tide med en blogger som gjør comeback?

Da er det bare mål nummer 5 som gjenstår. Dette har blitt moderert noe. For egentlig skulle jeg vente til jeg hadde fått 4000 kommentarer før jeg gjorde comeback, men da hadde jeg kanskje reelt lagt opp for godt. Eller måttet vente til jeg var 70, og da vil kanskje ikke kjempemange lese om sex- og singellivet mitt uansett. Dessuten er det VM nå. Det kommer til å skje alt for mange jævlige ting framover til at jeg ikke kan kommentere det.

Derfor oppnår jeg heller mål nummer 5 nå, i dette sekund. For jeg erklærer herved at jeg gjør comeback. Jeg kommer tilbake, friskere og sunnere og sintere og gråere og mer sinna enn før, det vil si i går. Nå er det på tide å legge gamle synder bak seg og se framover. Og som i ethvert comeback, er det lurt å gjøre rede for noen veivalg. Det kan vel trygt sies at jeg kommer til å fortsette som før.

Noen forbedringer vil jeg likevel gjøre. Ellers ville jo dette vært forgjeves. En av de største er at jeg vil utvide hatehorisonten min noe. Jeg begynner å bli litt lei av bare å skrive om interiørbloggerne, og det kan vel trygt sies at de begynner å bli lei meg. Derfor introduserer jeg nå Pink trash fredag. Denne vil ikke erstatte Shabby fredag fullstendig, men noen fredager. På Pink trash fredager vil jeg ta for meg rosablogger. Og TADETMEDRO, jeg vil bare ta for meg rosablogger skrevet av folk over 18 og ikke bruke barnebilder. Det er fortsatt nok å ta av, og det er på tide at folk setter ned foten. Gled dere til neste Pink trash fredag, folkens.

Ellers må jeg tenke litt på videre forbedringer. Mulig det innebærer å skrive mer om Petter Northug og mindre om gauksyre. Men mulig det blir omvendt også. Hva syns dere?

Comments
  1. Big Dick says:

    Lol, man skal ikke avskrive en dau katt, det sa alltid min gamle og noe grisate onkel, men klem da frøken, og vekommen tilbake….

  2. Husfruen says:

    Good to have you back! 😉

  3. vilde says:

    Yey! Gleder meg til fredag!

  4. Arthur Park says:

    Bloggselvmord er så patetisk. Spesielt de annonserte. Jeg vet, jeg har både sett det og gjort det. Mange ganger.

  5. Trutmunn says:

    ❤ Nå ble jeg veldig glad!!

  6. Elin s says:

    yess yess yess

  7. Lillian says:

    Nå har jeg gått og sjekket her i hele dag, jeg hadde en liten liten aning om at det skulle komme noe mer her. Og jammen santen :-D. Og nå skal jeg si noe jeg har tenkt på i noen uker du.. Klar? Jeg er ikke det minste i tvil om at du har noe, noe som kan bli en bra bok… Spør ikke meg hvor den tanken kom fra, jeg kjenner det bare på meg. Og jeg aner ikke hva boka skal handle om, jeg føler bare at du har det som skal til, hvis du velger det. Så håper jeg at du ikke tar altfor hardt tak i bloggene. Husk at de som skriver de er bare mennesker de og.. Som meg. Som deg. Som alle andre som titter innom her..

    • antigirl29 says:

      Takk Lillian. Jeg tror jeg kan bli en bra bok. Tar kontakt med Kagge forlag eller Juritzen – det er bra med noen som jobber for rettighetene til de små og utsatte. I mellomtiden kan du lese Paolo Coelho for eksempel. Han er også opptatt av mennesker. Tilsynelatende.

  8. Trulte says:

    Yess, yess. yess… Håpa sterkt at “jeg slutter” var et stunt. Og det var det jo. Og Pink trash fredag, verden skriker etter et kritisk blikk i den leia. Der “moderation” i kommentarfeltene er strengere enn sensuren i Nord-Korea. Trenger du tips ? Jeg leser et knippe av dem med lattermild vantro. Kjør på. Janteloven trengs faktisk av og til.

  9. MissPinky says:

    jeg overrekker en gullforgylt mopp for stuntet, og er ikkeno sur for å ha blitt lurt til å komme med en ikke-fade-to-black-kommentar. :o)
    (men litt glad for at jeg ikke har en rosablogg, tross navnet)

  10. Lene says:

    Men Rocambole var ikke død-og det er jeg glad for.
    Lene

  11. Spiderdama says:

    Alt for lenge å vente til fredda`!:-)

  12. Lillian says:

    Jeg har aldri hatt noe spesielt sans for den forfatteren, jeg las ‘alkymisten’, den var ok nok, men ‘veronika vil dø’ var det verre med.. Klarte bare en side så leverte jeg den tilbake til eieren. Leser mye heller spenningsfilm, for alt blir godt framhevet i hvitt hehe ;-).

  13. Lillian says:

    Dvs bøkene bak filmene

  14. Kremtoppen says:

    Ikke være slem mot andres blogger nå da… 😉

Leave a Reply

