Magnhilds stilkarakterer: Hoppgutta

Posted: 20. February 2011 by antigirl29 in klær skaper mye rart, Magnhild synser

I tilfelle du er så imbesilt sjokkerende lite opplyst at du ikke har fått det med deg: Det er straks klart for VM i Oslo.

Ah, VM, ass. Jeg mener, det er gøy å se på, men PÅ  TV. Jeg har absolutt ingen tilleggsglede av at VM inntar byen min med alle sine boblejakketryner og bråkete, våte mennesker på t-banen og alt for mye alt for mye i Karl Johan. Det er så uaktuelt at jeg faktisk er glad jeg skal hjem til Vestlandet neste helg. Der kan jeg se Northug på TV i ro og mak.

Og så er det disse hoppgutta, da. Hopp er virkelig en av mine favorittsporter. Det tar ikke så lang tid, og jeg skjønner hva som er greia. Ingen offsideregler eller midtstoppere eller tresekundersregler eller trippel tåloop. Hopp er dessuten en av de sportene hvor man får stilkarakterer. Og det er jo ganske så imponerende, siden utøverne har en heller merkelig stil.

Her er mine stilkarakterer til det norske hopplandslaget på forhånd, så dere vet hva dere har i vente:

Anders Bardal har utvikla seg litt med åra. Nå er han ikke en bitteliten, kvisete sak, lenger. Bare en bitteliten sak som til og med har et par skjeggstubber. Pluss for forbedring. Men da jeg forsøkte å finne bilde av karen i sivil, kom jeg fram til følgende: Han eier bare ett plagg som ikke er en hoppdress, nemlig en blå fleecejakke. Det er litt lite, altså. Jeg foreslår et par sponsorer.
Stilkarakterer: 18,5, 12, 10, 11,  og 2,5. Så stryker vi et par og står igjen med gjennomsnitt på 10. Fine greier.

Tom Hilde er en merkelig sak. Faktisk så merkelig at det er litt kult og jeg blir litt lykkelig av å se på han. Og litt merkelig må man jo også få lov til å være når man har ett guttenavn og ett jentenavn og ikkeno etternavn. Håret til Tom Hilde er så weird at det er i ferd med å bli et varemerke. Og det hjelper at han lar seg avbilde i opptil flere typer sponsorklær. Men det merkelige sølvsmykket der, det trekker jeg litt for.
Stilkarakterer: 16, 16,5, 2o, 17, 15 og 15. Så er det bort med to, som Stoltenberg gjerne skulle sagt, og vi står igjen med gjennomsnittlige 15, 5. Ikke verst for en hopper det, altså.

Johan Remen Evensen skal ha pluss for å finne på mye rart og minus for å finne på mye rart. Det jevner ut seg, skulle man tro. Legg til at han er 179 høy og veier 61 kilo og stilkarakteren mine er ikke helt på topp. Bra han sikkert hopper langt.
Stilkarakterer: 10, 10, 10, 10 og 10, for da blir det så greit å regne ut gjennomsnittet på 10.

Anders Jacobsen og Kenneth Gangnes er de eneste jeg har klart å finne bildet av i noenlunde fine klær. Vel og merke er det sponsorreklame på disse også. Eh, tror kanskje de misforsto hvilken dress strykemerkene skulle limes på. Siden de går litt over i hverandre og siden de er mest søte sammen, må de imidlertid dele på poengene.
Stilkarakterer: 19, 19, 19, 20 og 17. Det skulle bli 9,5 på hver, det når to er trukket fra og overskuddet fordelt. Husk det til neste gang, folkens: Det blir ikke mer på dere om dere alltid opptrer i tospann.

Bjørn Einar Romøren gjør en ærlig innsats for å være kjekkasen på hopplandslaget. Og selv om det ikke er så vanskelig, så skal han ha for innsatsen. Samtidig syns jeg han er alt for glatt. Eller vent litt, var det ikke noe den fyren gjorde feil en gang? Stemmer det, ja. Og badboys kan jeg jo like. Men langt, blondt hår kan jeg ikke like. Bar overkropp føler jeg heller ikke passer seg i hoppsammenheng. To minus og en pluss gir..ehm, minus?
Stilkarakterer: -20,+20, -20, -40 og +20. Ender opp på -20.


Mika Kojonkoski må få lov til å være med også. Det er bare å bøye seg i støvet for denne karens ansiktsmimikk. Jeg mener, vi kunne sikkert fått med oss alle resultatene bare ved å se på han hele hopprennet. Husk det hvis du mot formodning skulle ha billetter til hopprenn under Ski-VM og står litt dårlig til.
Stilkarakterer kan imidlertid ikke Mika få sånn helt alene. En trener er tross alt et produkt av sine utøvere. Dessverre for Mika i denne sammenhengen, får man si. Mulig han må ta inn et par fotballspillere for å coache gutta sine litt? Enn så lenge havner han på 10.

Jaja, sånn er det med hopplandslaget. De er noen små og rare individer. Men det må kanskje til for å hoppe langt. Og så har vi jo heldigvis flere grener å ta av for stilkarakterene sin del. Plutselig er jeg tilbake med mer.

Comments
  1. hahah, herlig. Synes romøren fortjener et par stilpoeng til altså. Du er en streng dommer;)

    • antigirl29 says:

      Hehe, ja, jeg er litt streng når det kommer til menn. Men har du sett hvor små de er? Det går minst to av dem på andre menn. Og seriøst, hvem vi ha en halv mann selv om han flyr gjennom lufta?

  2. Hangover says:

    VM kommer til å toppe norske nettaviser i lang tid, kjedelig for bloggere…..

  3. Hangover says:

    lol du kan da håpe, så får jeg ta en tur i busken med godsaken hans, a Rachel…

Leave a Reply

