Nei til fruktbarhetsfest

Posted: 13. February 2011 by antigirl29 in Magnhild hyller seg selv, Magnhild møter menn
Tags:

Det er to grunner til at handelsstanden er i ekstase denne helga: Morsdag og Valentines Day. Det er også to grunner til at jeg kommer til å tilbringe morgendagens Valentines Day hjemme hos meg selv i eget selskap:

  1. John Carew er ikke i byen
  2. Jeg gidder ikke å feire fruktbarheten

Den første er vel rimelig grei. Jeg mener, det fins faen ikke bra mannfolk igjen i Oslo. De flytter til utlandet hele gjengen. Paris og London og New York og whattafuck. Og dessverre har ikke jeg fått flytta etter. Men det vurderer jeg sterkt, altså. Kanskje til neste Valentines Day. Valentines Day er jo uansett mye større i utlandet – akkurat som mannfolka.

Så kommer vi til årsak nummer to. Den med at jeg nekter å feire fruktbarhet. For det er jo det, valentines day opprinelig er: En feiring av fruktbarhet. Ikke for det, jeg er jo fruktbar så det holder. Jeg er faktisk så fruktbar at jeg blir litt redd meg selv innimellom. For ikke å snakke om hva andre blir. Men det er bare det, vett. At når jeg ikke får brukt den fruktbarheten til noe, så er den skikkelig pain in the ass. Da bare ligger den der og minner meg på at jeg blir eldre og at det snart er for sent for det meste av lykke her i livet.

For jeg er jo min egen lykkes smed. Det vil si jeg må se til helvete å få meg en unge. Og da må jeg jo få meg en mann først. Men da må jeg jo vise til punkt 1. Og så må jeg innse at det ikke blir noen morsdag på meg heller med det første. Mora mi er jo også så antikapitalistisk at hun klikker bare jeg nevner morsdag.

Så nei, jeg gidder faen ikke feire fruktbarheten. Den er ikke mye til lykkessmed.

Alt har altså en årsakssammenheng. Og derfor tror jeg jeg legger til et punkt nummer 3: Mitt eget selskap er det beste selskapet. Jeg mener, jeg trenger ikke pynte meg for meg. Jeg liker alt jeg lager til middag. Jeg kjøper de blomstene jeg liker. Jeg må ikke bruke middagen til å lure på om jeg liker meg. Og jeg trenger ikke tenke så strategisk på hva jeg sier. Jeg kan faktisk bare holde kjeft. Og se tv. Akkurat som på alle andre andre mandager. Kanskje jeg skal se fotball til og med.

Unhappy Valentine!

Comments
  1. Linda says:

    trenger ikke barbere leggene en gang. da kan det vel ikke bli stort bedre. men tro meg når jeg sier at morsdag og valentine ikke allid er like festlig selvom man både er gift og har barn. faktisk. ensomheten er større når du er ensom i ekteskapet, enn den er når du er singel. believe me.

    • antigirl29 says:

      Det tror jeg på. Selv om jeg har ca null erfaring med det. Noen ganger er det fint å være singel fordi man slipper å forholde seg til forventninger på slike dager. De forventningene kan jo ta livet av ethvert forhold.

  2. […] likhet med Magnhild føler jeg ikke for å feire fruktbarheten, heller tvert imot. Jeg trives også i mitt eget selskap, […]

  3. Slik jeg ser det, er den eneste løsningen på ditt problem å flytte til utlandet. Jeg tror jeg skal til NY høsten 2012 eller 2013, du kan bli med. Og takk for en velskrevet blogg.

  4. Trutmunn says:

    Morsdagen er en god anledning til å fremme budskapet om hvor gode mammaer vi er på Facebook. Her kommer noen eksempler fra mine venner (som jeg såvidt kjenner):

    ” Med fire barn blir det stadige små og store overraskelser på morsdagen! Gaver, kaker, frokost på sengen med stadige påfyll av kaffe og kos ,tegninger , kort, rent hus, klemmer – morslykke ♥”
    “Gratulere med morsdag alle mammaer:-). Jeg har fått deilig frokost og gave på morgenen.”

    I kveld regner jeg med å måtte plages gjennom statusoppdateringer om hvor flott dagen har vært med verdens beste unger og mann.
    Jeg vet jeg kan drite i å lese det, men jeg klarer liksom ikke helt å la være..

    • antigirl29 says:

      Åh, jeg veit. Og det blir helt sikkert ikke bedre i morgen. Frokost på senga er uansett overvurdert. Faen så masse smuler det blir. Det burde vi kanskje fortelle dem?

  5. motorpotet says:

    Hvorfor trenger du å få deg en unge? Fjernadoptèr heller noen, og du kan reise for å besøke dem en gang i året. Da kan man vel føle at man gjør noe godt for andre også. Dette har jeg sett på TV.

  6. Pia says:

    Hæ? Er det morsdag i dag? Denne dagen over alle dager! Ja, ja, får satse på en lykkelig valentinsdag…

  7. Elizabeth says:

    Ikke bare fjernadoptér! Adoptér!

Leave a Reply

