Shabby fredag: Hønsenetting og kroppstemperaturer

Posted: 4. February 2011 by antigirl29 in shabby fredag

Gjør deg klar for nok en interiørblogg med litt for høy respekt for seg selv. I dagens Shabby fredag besøker vi Tyrifryd.

“Av alle uviktige ting her i verden, er interiør det viktigste”, skriver Tyrifryd. Jeg tillater meg å være uenig, men ja, det var kanskje ikke noen overraskelse. Men jeg jeg skal forsøke å ta henne seriøst. Det er jo interiørbloggerne så opptatt av samtidig som de sier at jeg ikke må være så alvorlig. Eh.Her er det mye interessant lesing. Blant annet kan du følge den nervepirrende historien om hva Tyrifryd skulle gjøre med vitrineskapet sitt i heltre eik. Skapet var et uromoment som ikke var bra for henne. Så derfor var det jaggu bra at hun til slutt tok til vett og malte det. Og hun malte det rett og slett…SPOILER  ALERT…hvitt.

Videre kan du følge kroppstemperaturen til blogginnehaversken og hennes Lille-Gull. Det er most interesting.  Du kan også få tips til hvordan lage lysdekorasjoner av sandkakeformer og skjeier, eller hvordan fylle saltkaret med bestikk og sausenebbet med hjerteranke (en plante, Mag anm.). Det er spenstige ideer det.

Og ellers så er vel Tyrifryd som interiørbloggere flest. Her er det sinkhus og planker som er “nydelig patinerte av vær og vind” og hønsenetting og diverse skilt med diverse uinteressante beskjeder. Hun forsøker å overbevise seg selv om at det er greit å kjøpe så mye som mulig av ting hun ikke trenger. Og diskuterer med andre interiørbloggere hvordan hun skal lure mannen til å tro at hun ikke kjøper så mye.  Ah, det er noe jeg virkelig ikke liker med denne gjengen. Kombinasjonen av å legitimere sitt eget syke overforbruk og å smiske for mannen sin for å kunne være så mye hemmafru som mulig. Det er bare ikke kult. Men ja, jeg skulle jo ta folka seriøst.

La oss se på noen høydepunkter:

Dette er altså en lysdekorasjon av sandkakeformer og skjeier. I tilfelle du lurte.

Dette er en detalj fra en flaske som Tyrifryd har stappet full av sammenrullede sider fra en dansk bok kjøpt på loppis. Makes sense.

Tyrifryd har kanskje angst for at engelskmenn skal komme på besøk og legge ting på feil sted?

Comments
  1. Åh, jeg likte det soverommet så godt jeg!Det må være herlig å sovne der. Hva mener du med Family Matters? Det er jo kjempeviktig med barn og familie synes jeg:)
    Vi interiørbloggere liker bare å gjøre alt vakkert rundt oss, det synes jeg er flott!
    Ha en koselig helg, klemz fra meg ❤

  2. Lillian says:

    Jeg syns faktisk skjeene og sandkake formene var fin fin ide for gjenbruk :-). Ellers syns jeg at innlegget var altfor kort. Fant du ikke mer å kritisere? Hehe.. Eieren av dette hjemmet skal vite at jeg syns det var kjempefint!

    • Petra says:

      Btw; denne ideen som bare datt inn i hodet hennes en kveld, ble altså lansert på bloggen til Svunnen tid 3 dager tidligere. Så det er altså ikke mer kreativt enn å gjøre det andre har gjort før deg. Sikkert kreativt nok, det altså, men ville bare nevne det.

  3. irina says:

    Syns faktisk du er veldig kul jeg Magnhild !! og det forrige innlegg med ironi…nice… så enig i mye av det du skriver. har skrevet noe av det selv…ikke så tøff som deg…selv om jeg liksom ikke er helt inn i det gode interiørselskapet.
    jeg har sagt det flere ganger i bloggen min. det å blogge er som å sminke seg dagen etter en hard fest. Ting må settes på spissen.

    You rule girl…….ler godt – dette innlegget var kort da 😦 pluss…jeg syns den teskje/ sandkake lysestaken var kul. Ikke noe jeg ville ha hatt….men jeg ser den er kul. ha en fin helg da 🙂
    Interiørdameklem til deg !

  4. Anonym says:

    For en skivebom! Viser meg nok en gang at du ikke har peiling på hva du snakker om! Bloggen til Tyrifryd er en av de mest kreative som finnes, og det er nettop det interiørblogging handler om.

    Og så føles det vel litt godt å ta igjen på henne, siden hun kommenterte negativt på det forrige innlegget ditt, sant? 😉

  5. Jaja, Magnhild. Dette var jo festlig… Du klarte ikke å tråkke meg på tærne med dette innlegget, skal du først henge meg ut får du gjøre det ordentlig! Men jeg skjønner at det kanskje var en slags hevn….Skivebom!

    Takk til de som har kommentert over meg, og som liker bloggen min;))

  6. Ingvild says:

    Haha, jeg syns innlegget var morsomt.
    Det er jo ganske spesielt hvordan interiørfolk legger opp til et skyhøyt forbruk av ting man overhodet ikke trenger og forsvarer det med at det har bestanddeler som er såkalt gjenbruk. Og at de syns hverandre er fryktelig kreative på tross av at det ser helt likt ut hos alle sammen.

    • Anonymous says:

      Ja – det er hysterisk morsomt det at de synes de er så kreative, mens de faktisk er mer eller mindre like alle sammen!!!

  7. Lillian says:

    Hvis man skal snakke om forbruk.. Du bruker vel mye penger på noe du også? Som de fleste gjør i perioder? Eller? Kanskje på sin plass å minne deg på at du faktisk ikke har noe med hvor mye penger folk bruker?

    • Ingvild says:

      Jeg har da ikke sagt noe om penger. Det er mer kjøpe-kjøpe-kjøpe og akkummulere en mengde med drit som ingen har bruk for jeg er negativ til. Jeg er negativ til det på grunn av miljø og verdisyn, ikke på grunn av økonomi.

  8. Lillian says:

    Som med alt annet: ønsker man en forandring ute i verdenen så må man begynne med seg selv. Det hjelper ikke å kritisere andres forbruk/pengebruk.

  9. Anonymous says:

    GuriMalla! Skaff deg et liv Magnhild!! Dette er helt patetisk:)

  10. Kremtoppen says:

    synes ikke du er noe hyggelig jeg magnhild. tenk på all tid vi interiørbloggere legger ned i både styling og bloggingen og så kommer du og disser oss etterpå. tenk litt gjennom hva det gjør med følelsene våre du, jeg hadde blit skikkelig lei meg ihvertfall! håper dette fikk deg til å tenke annerledes på det! du skal få en klem av meg selv om du ikke fortjener den – klem 🙂

  11. Anonymous says:

    Nå er det sikkert min blogg som står for tur snart! Siden jeg ligger på den berømte listen din:) Spent på hva det kommer ut av det! Ler.

  12. Nora says:

    Haha, den sandkake-skje-kreasjonen var ikke mye fin ^^

  13. Lise says:

    Det er så festlig å se alle disse shabbybloggedamene som horer rundt i kommentarfeltet her, og innerst inne håper på at det er bloggen deres vår kjære Mæggs vil ta for seg i neste Shabby Fredag. Takk for god underholdning, alle sammen!

  14. Puddersokker says:

    Hei Maggie ❤

    Tror du må være litt ødelagt og lei deg inni deg ettersom du liker å ødelegge hverdagen for andre. Trist syns jeg. Hva med å skrive om glade, pene ting du også? Det hjelper på humøret 🙂

    Ha en nydelig helg, her kommer en kjempeklem fra meg *klemme*

  15. pafrika says:

    Akk ja. Her hadde jeg skrevet en lang og innsiktsfull kommentar, men så forsvant den bare. Kort oppsummert ble jeg ikke overvettes begeistret for kombinasjonen rekved og bøyd bestikk jeg heller, men jeg føler meg hverken patetisk eller i behov for et (nytt?) liv. Hold on, be strong! (Ja, Magnhild altså)

  16. Anonymous says:

    Horer rundt faktisk! Bra sakt!

  17. Lillian says:

    Er det Unhappy Hipsters som har inspirert deg magnhild? 🙂 det er visse fellestrekk der.

  18. Hattifnatt says:

    *ler*

  19. Anonymous says:

    Klikk på Om Magnhildsantiblogg knappen så skjønner dere at dama sliter:)

  20. Trude says:

    Ikke rart du mangler mann og barn når du er SPYDIGHETEN selv !!

  21. Det er jo bare helt utrolig å se at min rekved kreasjon klarer å ødelegge lørdagskvelden deres!! Tenkte det var på sin plass å “hore” litt rundt her inne, siden det er jeg som er hengt ut! Og Magnhild har på ingen måte, selvom hun tydeligvis ønsker det veldig sterkt, ødelagt dagen min. Jeg LEEEEEEEEEEEER!!! :D:D:D:D:D:D

    Eat shit, god lørdag!!

  22. antigirl29 says:

    Jesus, man får si dere er rørende engasjerte i å holde ting vakkert, gitt tonen dere har i kritikken av meg og mitt liv.

    Beklager at innlegget ble litt kort – jeg var litt vel sliten i går. Men det kommer seg.

    Nå stikker jeg ut på byen. Men dere må gjerne fortsette hjemme alene-festen, shabbygjengen. Kanskje deilig å ha et fristed fra alle engler og blonder og positive tanker innimellom?

  23. ArseMan says:

    Liker denne spalten veldig godt; godt å se at noen endelig har mot til å kommentere alle disse grufulle interiørbloggene som stort sett er helt like. Takk for fast helgeunderholdning. 🙂

  24. Personlig trakassering er å si ting som f.eks: du er ødelagt inni deg, du er tragisk, les om Magnhilds tragiske liv haha osv. Det er noe fryktelig mørkt over å gjenge seg sammen å gå til personlig angrep. Å harselere over interiør er noe annet. Synd at enkelte ikke kan se forskjellen.

    • Anonym says:

      Der var du ja “from not to hot”, lurte på hvor du ble av. Er du medeier i bloggen til Magnhild eller, du svarte meg aldri på forrige innlegg!

      Er forøvrig helt enig med deg at man ikke må gå til personangrep, men det er jo det Magnhild også gjør. Mange av disse interiørbloggerne legger hele sin sjel i å få til fine bilder, og det er faktisk mye jobbing! Når Magnhild trekker frem en og en blogg, og gjør narr av bildene, er ikke det å sjikanere da? Skjønner ikke hva som er vanskelig med å bare trykke videre når man ikke liker en blogg, det gjør alltid jeg.

      Og ikke kom med det tullet noen, om hvorfor jeg er på bloggen til Magnhild, jeg har ALDRI sagt at jeg ikke liker henne. Faktisk så er jeg ofte innom, syns mye av det hun skriver (foruten om å gjøre narr av interiørbloggerne) er kjempebra! Og jeg er på lista hennes også… Magnhild, elsker Paris inlegget ditt, jeg fikk faktisk vondt inni meg, det var veldig godt skrevet, så ærlig og åpent!

      • antigirl29 says:

        Seriøst, om hun er medeier? Tror du jeg tjener penger på denne bloggen eller hva? Kan hende From not to hot faktisk er en av få som tør å si at hun liker meg høyt, og takk til henne for det. Hver uke får jeg nemlig mailer fra folk som vil fortelle meg at de liker bloggen min, men ikke tør å si det her inne fordi de får så mye pes av de andre interiørbloggerne da. Der har du persontrakasseringa di.

        Men takk for at du likte Parisinnlegget. Det går faktisk litt bedre med de greiene, så jeg har ikke helt gitt opp. Kan hende det kommer en update snart.

  25. randi says:

    hahahaha…kor knaill…og du oppnår akkurat det du vil…MASSE oppmerksomhet…jaja….den var go….en måte å skape blest rundt sin blogg om dette også…..

  26. lille meg says:

    Right on, disse intriørdamene må da tåle litt kritikk uten at de rotter seg sammen og forteller hvor slem du er!

    Stå på du!

  27. Elin s says:

    Hoff blir irritert. hvis du lillian synes at magnhild har mye negativt inni seg som skal ut ja da må jeg si du er jo like “ill” om ikke verre. skaff deg en blogg selv da vel og fyr løs!!!!!
    og dere interiørdamer som er kritisert eller ei dere sier jo at dere lurer på hvorfor M gidder lese bloggene deres men hvorfor leser dere denne bloggen da???? det blir jo akkurat det samme. og dere legger så veldig mye tid på styling og blogging??!!!!! likevel tid til å gjøre akkurat det samme mot denne bloggen som dere ikke vil bli gjort mot dere sjøl???
    nei og nei og nei.
    stå på M

    • Amanda says:

      Så interiørdamer skal ikke få svare for seg når de blir latterliggjort, er det det du mener? Sjekk ut andre innlegg som Magnhild har skrevet, ser du noen interiørdamer som skriver noe stygt til magnhild der? Nei nei og nei…det gjør du ikke!

  28. Kremt says:

    Jeg må si jeg sitter og humrer over vittighetene du drar frem Magnhild. Det er mange som drar det hvite, blonder og harmoni laaangt over streken, og kan også være meget overkreative…Men, det er ikke alle som er like åpne til å forstå at vi er forskjellige og har forskjellig smak. Det var her denne bloggen ble født dessverre.

    Du er morsom og treffer ofte spikeren, det skal du ha, MEN å kopiere bilder av barna til bloggerne og publisere dem på hatbloggen din er ikke mye stil over! Og kritisere hva bloggerne kaller barna sine…vær så snill! Du trekker deg ned i gjørma der gitt, underlig ikke flere har kommentert dette.

    Klem til deg M,
    fra ei du har delt mange rødvinsflasker med.

  29. Anonym says:

    Nei men Magnhild da, forstår du ikke ironi? Vet jo seff at “From not to hot” ikke er medeier! 😉

    Skjønner ikke helt hvorfor du får så mye mail i fra int.bloggere som ikke tør å si sin mening, det er jo bare å være anonym…

    Så bra at det går bedre med de Paris greiern, håper det kommer en update!

  30. Lillian says:

    Var det ikke ett bilde av ei lita jente med englevinger i en av innlegga i fjor? Mener jeg såg ett bilde der. Ho sat med ryggen til.

  31. Bildet ligger jo her fortsatt….?!?!?

  32. Mag, regner med at du tjener fett på denne bloggen så jeg burde jo investere og bli medeier. Regnet med at du hadde savnet meg ja, Anonym. Måtte jo innom da vet du.

    Amanda; personlig mener jeg at Magnhild må tåle å smake steken når hun er med på leken, men en del av disse bloggedamene skrev innlegg på egne blogger hvor personangrepene tok helt av. Selvfølgelig må blonde-jentente (ikke vondt ment) få svare for seg, men å “ønske noen alt vondt og hun kommer til helvete” og slikt er – vel, ganske søkt og ganske truende.

  33. Kremt says:

    Tyrifryd, du har en kjempefin blogg, og når jeg skreiv om å dra ting langt over streken, og om overkreativitet så var den IKKE myntet på deg!
    Det siste bildet ditt, det kunne M droppet å kopiere. Det provoserer meg faktisk så sterkt at jeg lurer på hvor datatilsynet ble av?

  34. antigirl29 says:

    Seriøst, folkens. Datatilsynet? De familiebildene var så vidt synlige, derfor tenkte jeg ikke over at det var det jeg publiserte, men jeg respekterte at Tyrifryd ville ha vekk bildet, og jeg fjernet det og beklaget. Jeg er nemlig enig i at barnebilder ikke bør publiseres, verken her eller i andre offentlig tilgjengelige blogger. Datatilsynet, derimot, de har lite interesse av hvorvidt de publiseres i en shabbyblogg eller i min blogg.

    • Kremt says:

      Datatilsynet har faktisk stor interesse av at du kopierer andre sine bilder, om det er barn på eller ikke. Og du er vel ikke så naiv at du tror datatilsynet angriper deg uten videre? Jeg ber deg om å gå gjennom alle bildene du har kopiert fra andre, og begynne med å slette de med barn på, for det finnes faktisk flere. Gjør møkkajobben din her på bloggen grundig, og med stil. Om du vil kalle noen slags mobbing for stil…

  35. […] This post was mentioned on Twitter by Christine, Magnhild Antigirl29. Magnhild Antigirl29 said: Antibloggeren: Shabby fredag: Hønsenetting og kroppstemperaturer: Gjør deg klar for nok en interiørblogg med lit… http://bit.ly/gGMHf3 […]

  36. Petra says:

    Takker for ein flott og underholdende blogg, Magnhild. Jeg har fulgt den i noen måneder nå, spesielt Shabbyfredag-innleggene. Hadde det ikke vært for (negativ) reklame fra Shabbychic-damene, så hadde jeg kanskje aldri funnet deg. Så takk til de også, selv om det nok ikke var meningen deres å gi deg PR;)
    Du skriver knakende bra. Jeg ler høyt når jeg leser innleggene dine. Så til dere som sier hun heller burde skrive om noe morsomt, og møte helgen med noe positivt; det er jo nettopp det hun gjør! Det som er morsomt og positivt for dere, er kanskje ikke det for noen andre, og omvendt.
    Dere skjønner ikke hvorfor hun leser blogger hun ikke liker. Men hva med dere da? Dere liker jo tydeligvis ikke denne bloggen, likevel henger dere rundt her hele tiden.
    Dere sier hun sjikanerer bloggene deres. Likevel mener dere det er helt greit å sjikanere hennes blogg. Dette er det hun liker å skrive om, mens dere liker å skrive om interiør. Er det noen forskjell? Gjør det det helt legalt å slenge dritt i henne, i motsetning til dere?
    Dere mener hun trør godt over streken når hun “kritiserer” hva bloggerne KALLER barna sine. Et kallenavn altså, det skal man ikke kødde med. Likevel er det helt greit at shabbybloggerne (siden starten av shabby-fredag) kritiserer Magnhild sitt navn. Hennes døpenavn, faktisk (eller i alle fall det vi går ut fra er hennes døpenavn)! Hadde hun gjort det med deres barn’s “ekte” navn, så hadde det vel blitt månelyst her inne tenker jeg.
    Og dere mener at hun sjikanerer dere på det groveste når hun kritiserer ting dere selv har lagt ut og skrevet om. Mens dere tar for dere og spekulerer i alt hun ikke har skrevet om engang. Hvor trakgisk hjemmet hennes sikkert er, hvor ødelagt hun er i hodet, hvor elendig kjærllighetsliv hun sikkert har osv. Er ikke det verste sjikane av verste grad, så vet ikke jeg.
    Jeg kunne nevnt opp en hel del eksempler til på dobbelmoralen til disse perfekte husmødrene, men innlegget mitt er nok allerede blitt litt lenger enn planlagt. Avslutter derfor med å si at det som forundrer meg mest av alt, og som for alltid har forandret mitt syn på shabbybloggere, og som slår meg hver gang jeg ramler inn på en shabbyblogg heretter, kan kort beskrives med utrykket: “Fint skal det være om hele ræva henger ute”.
    Med det mener jeg at den forferdelige språkbruken, den sjikaneringen og mobbingen som shabbybloggere utviser både her og på sine egen blogger når de har hengt ut Magnhild, har jeg aldri sett maken til noe sted. Og den står i veldig STERK kontrast til det bildet dere lager av dere selv på bloggene deres. Det er lite hvitt, harmonisk, englevingeaktig over det språket dere fører. Så da viser det seg vel som vi alle egentlig vet, bloggen er en drømmeboble der dere kan fremstille dere og drømme at dere er noe helt annet enn det dere egentlig er! Og det er litt artig at det finnes Magnhild’er som klarer å vippe dere såpass av pinnen at dere viser deres sanne jeg innimellom også;)
    Og f.eks. Tyrifryd Monica: Hvorfor ikke avslutte også et blogginnlegg med “Eat shit, god lørdag!” Du har det jo tydeligvis i språket;) Eller passer det kanskje ikke inn der, blant alt det vakre?
    Stå på Magnhild! Vi digger deg!

  37. Elin s says:

    Petra. DER fikk du sagt akkurat det som surra i mitt hode da jeg skreiv innlegg lenger opp. jeg er 100 % enig i det du sier.

  38. Kremt says:

    Eh, jo.
    Personvern ja, les og bli opplyst.
    åvl. § 45c, strl. § 390

    • antigirl29 says:

      Du mener det bildet som jeg fjernet da eller? For det første var det så lite at personene knapt var identifiserbare. For det andre fjernet jeg det med en gang Tyrifryd ba meg om det. OG jeg beklaget. Er det noe mer du ønsker at jeg skal gjøre med saken? Du kan jo ringe Bjørn Erik Thon og høre, kanskje? I tilfelle du har glemt no? Eller vi du jeg skal gjøre det for deg?

    • Geir says:

      Siden du er så glad i denne kilden http://hannemyr.com/faq/legal_dm07.shtml#stret så sier den også følgende:

      “Popplyl. har imidlertid et viktig unntak, som sterkt avgrenser hvilke deler av popplyl. som skal gjøres gjeldene i forhold til ytringsfriheten. Dette er popplyl. § 7, som lyder:

      For behandling av personopplysninger utelukkende for kunstneriske, litterære eller journalist­iske, herunder opinionsdannende, formål gjelder bare bestemmelsene i §§ 13-15, § 26, §§ 36-41, jf. kapittel VIII.

      Altså, når formålet med behandling av personopplysninger i form av tekst eller bilde er utelukkende kunstnerisk, litterært, journalistisk eller opinionsdannende, så gjelder bare de delene som handler om informasjonssikkerhet, internkontroll og rådighet (popplyl. §§ 13-15), reservasjonsregisteret (popplyl. § 26), og fjernsynsovervåkning (popplyl. §§ 36-41).

      Det er heller ikke noe krav at skal være profesjonell bildekunstner eller forfatter for at virksomheten skal regnes som kunstnerisk eller litterær. Hva som faller inn under begrep som «kunst» og «litteratur» finnes det sikkert mange meninger om, og i en konfliktsituasjon vil det til slutt være retten som må ta stilling til slike sjangerbestemmelser”

      Den samme siden referer til gatefotegrafi: “Innenfor kunstfotografiet finnes det en sjanger som går under navnet gate­fotografi, og som handler om å avbilde vanlige mennesker som befinner seg på offentlig sted i uformelle og uoppstilte situasjoner, og gjerne uten at motivet er oppmerksom på at det blir fotografert.

      Så vidt jeg vet, pleide ingen av de kjente gatefotografene, som Henri Cartier-Bresson, Robert Frank, Alfred Eisenstaedt, William Eggleston eller Garry Winogrand, å innhente samtykke fra de personer de avbildet i egenskap av gatefotografer.” som forfatteren dog er usikker på hvordan jussen dekker i Norge, men ender opp med følgende.

      “Men gatefotografi er en poulær sjanger. Stadig ser man gatefotografi offentliggjort, både i aviser og tidsskrifter, på fotoutstillinger, og på nettsteder for fotointeresserte. Så lenge fotografen ikke opptrer plagsomt og invaderende, og avbildingen er gjort med respekt og verdighet, ser det ut til at de som forvalter redaktør- og kuratoransvaret på de ulike publiserings­arenaene ser gjennom fingerene med kravet til samtykke.

      Det virker derfor som innarbeidet praksis mht, publisering av gatefotografi gir større rom for å fravike kravet til samtykke, enn en bokstavtro lesning av lovteksten.

      Det som også kan telle i gatefotografens favør her, er hensynet til ytringsfriheten, dvs. Grunnloven § 100 og EMK artikkel 10. Fotografi, inklusive gatefotografi, kan formidle kunstneriske og menings­bærende ytringer. Retten til å fremføre slike ytringer bør veies mot den lovfestede retten til eget bilde i konkrete konfliktsituasjoner.”

      Poenget med all denne refereingen er at Magnhild blogg lett kan defineres som kunst, og hennes bruk av bilder lett kan relateres til “gatefotografering”. Som kan gjøres uten samtykke fra den avbildede

  39. Kremt says:

    Og til deg kjære Petra, du viser deg som en ekte nordmann og skjærer alle under en kam.

    Jeg driter faktisk i hva interiørbloggerne skriver om M, og jeg driter i hva hun skriver om dem, men det jeg IKKE driter i er at hun blander inn barn inn i denne dritten! Det er alt hva jeg prøver å si.
    At voksne mobber voksne, om de er interiørbloggere eller heter M, det får de stå til ansvar for selv. Hva som driver folk som har behov for å mobbe vet vi alle, skjerp dere alle i hop!

    • Petra says:

      Beklager Kremt, men jeg skjærer ikke alle over en kam. Jeg snakker om de bloggerne som har kommentert her på Magnhild sin blogg, og som har laget innlegg på sin egen blogg der de henger ut Magnhild. De snakker jeg om, ingen andre.
      Det kan vel neppe sies at Magnhild “blander” barn inn i dritten, fordi hun publiserte et bilde av interiør der det tilfeldigvis kom med et bilde i bakgrunnen som inneholdt noen barneansikter, knapt identifiserbare. Dette har hun ordnet opp i og beklaget, så det var nok ikke hennes hensikt. Så hvor mye lenger skal du kverne på det? Finner du ikke noe annet å klage på?
      Enda et godt eksempel på hvorfor man kanskje ikke bør legge ut bilder av barn på bloggene sine. Det er verre sider enn denne bloggen de kan havne på.
      Det samme med de som velger å stå frem med full identitet på bloggen sin. Det er deres eget valg. Skal de skånes for all kritikk og alle ubehageligheter, mens en “ansiktsløs” blogg skal sjikaneres alt det man orker?
      Ser ingen forskjell. Det er ikke Magnhild som har identifisert bloggeieren. Når man velger å eksponere seg helt og fullt, må man ta evt. konsekvenser som kan følge også.

    • antigirl29 says:

      Eh, nå har du faktisk kommet med en del spydigheter også. Du vet, jeg ser at du er samme person selv om du kommenterer under ulike navn.

  40. Kremt says:

    For din del så kan du fjerne all tekst som omhandler barn, og alle bilder med barn på.
    Greier du ikke det, så går jeg videre med den saken.
    Det er synd det blir slengt ut spydigheter om deg M, men er det noen som vet hvem du er?
    De du slenger ut spydigheter om, har faktisk publisert hvem de er.
    Noen som ser forskjellen?
    Det er ikke mye syndt i dama som ingen kjenner ansiktet på, og som velger å kalle seg Magnhild.

  41. Geir says:

    Det blir noe ynkelig å høre denne raljeringen over personvern og bilder, når mammabloggere, pappabloggere, Shabbybloggere og mange andre ukritisk poster bilder av sine barn og andres barn. Bilder som er tatt, ofte med det formål å publisere dem på nett, og som i stor grad ( antagelig alltid) er tatt uten samtykke fra barnet.

    Ut fra lovteksten, og tolkingen, du referer til Kremt, regner jeg med at du ser at det er snakk om den avbildedets rett å kontrollere bruk av sitt eget bilde , og ikke retten den som har tatt bildet har over det fyssiske bildet. Dette er en vesentlig forskjell, viss du ikke har fått det med deg.

    Jeg regner derfor med at du kommer til å bruke tilsvarende mye tid på å rettsforfølge Tyrrifjord og alle andre bloggere, anti-, shabby-, mamma, eller annet blogg, som publiserer bilder og tekst av barn.

    Jeg tror dog du ikke kommer til å gjøre det, fordi du egentlig ikke kommer til å anmelde noen, fordi det ikke er hold i kravet. Jeg tror du bare har lyst til å slenge med leppa og ikke minst true litt.

    • Kremt says:

      Jeg må skuffe kjære deg.
      Ingen har lov å publisere bilder av barn, det skal ikke være en nødvendighet å si.
      Ingen har lov å stjele andres bilder, om det er av barn eller ikke.
      Har jeg sagt jeg skulle anmelde? Nei tror ikke det…
      Og jeg truer ingen, jeg ber henne om å slette alt som omhandler barn.

      • Geir says:

        Så du kommer altså til å legge igjen de samme meldingene som legger her på alle blogger som publiserer bilder av barn?
        Faktisk så kan man nok “stjele” andres bilder, viss det faller inn under kunstbegrepet, og siden hverken du eller jeg kan bekrefte eller avkrefte at dette er kunst -> så blir det kunst ( det er kunstens iboende faenskap)

        Så du mener at “Greier du ikke det, så går jeg videre med den saken.” ikke skal forståes som en trussel om anmeldelse eller en trussel generelt? Den må du nok jobbe litt mer med for å få meg til å tro på

  42. Kremt says:

    Sier hun, som ikke tør å gi seg til kjenne. Litt spydigheter må vel du og M tåle?
    Jeg vet, hva du ser. Vet du hva jeg ser?

    Vel, over til det relevante;
    LisjeAstrid
    Hvit Stil
    Lille Lavendel
    Osv
    Skriver du om barna? Det skal ikke være nødvendig vettu…

  43. Hattifnatt says:

    Hvem ante at dette kunne skape så mye debatt!
    Tror ikke Manghild regna med så mye oppmerksomhet pga Shabby Fredag – eller hva M?!
    Jeg digger deg og bloggen din – tenk at de innleggene dine kan bidra til så mye underholdning! Interiørdamene tar jo heeeelt av! *ler*
    Til dere hvite-interiør-blogge-damer; Get over yourself!
    Dere minner om sånne fnisete fjortissjenter som rotter seg sammen.
    Det er vel bare å la være og lese innleggene da for faen!

    Ganske patetisk å klage over at M henger ut dere, når dere kritiserer henne og bloggen hennes som bare det!
    What goes around comes around – å i dette tilfellet er helt klart Magnhild den bra dama.
    Dere andre skjønner jo tydeligvis ikke hva ironi er?! Ikke har dere såpass selvtillitt at dere bare hever dere over det heller. Synd for dere – gøy for meg!

    Magnhild – keep up the good work!

    • DJJIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIISES!!!
      Her var det veldig mye jeg har lyst til å svare på kjenner jeg….
      Først til deg Hattifnatt; Hvem i alle dager er det som tar av her?! Det er nok ikke hvite-interiør-blogge-damer som holder denne debatten gående! Åsså er det ikke VI som har startet å kritisere M’s blogg, er det vel?! Det må være lov å svare for seg, og hva man syns om å bli hengt ut?! Jeg har ikke klaget over at M har hengt meg ut, jeg har sagt at jeg syns det var dårlig at hun ikke klarte å finne mer “dritt” på meg enn det hun gjorde. Jeg har også sagt at hun gjerne må fortsette å henge oss ut. Jeg liker dama, og jeg liker bloggen – det jeg ikke liker er at hun brukte et bilde der mine 4 barn er med. Nå er de faktisk så store at de VET selv at de er avbildet i bloggen min, men det gir ikke andre rett til å stjele dem. Det er MITT bilde, og det er for faen ikke kunst, gatekunst eller what so ever. Magnhild fjernet bildet når jeg ba henne om det, hun har beklaget og jeg har sagt takk. Ferdig, punktum, finito!
      Det gjentas gang på gang på gang; “skjønner dere ikke ironi?” Jo den skjønner jeg veldig godt, men siden det forventes at jeg skal skjønne ironien, må det da for pokker gå begge veier. En med-interiørblogger sa helt øverst her at “å blogge er som å sminke seg etter en hard fest, man må sette ting på spissen”. Da bør vel JEG like så vel som M ha lov til det eller?!?!?!?!
      Og ja; jeg kan godt avslutte innleggene mine med “eat shit”, men jeg velger å ikke bruke et slik språk i bloggen min. Jeg ser alikevel ikke noe galt i å svare tilbake på hetsen av min blogg på denne måten, da jeg leser at hun ikke liker meg, “Holy Moly”, og at jeg “horer” rundt her inne. Jeg lærte allerede som liten at det var ok å svare med samme mynt!!
      Det er ganske mange over meg som har sagt at de ikke syns noe om bloggen min, hjemmet mitt, “rekvedkreasjonen” min, og det noen mener er overforbruk. Jeg går ikke i strupen på noen av den grunn. Det er helt greit at folk ikke liker det, dette er mitt hjem, og her bor JEG med ting JEG trives med. Og forbruket mitt må folk gjerne mene hva de vil om, men det spiller vel ingen rolle for folk om jeg kjøper meg 3 lysestaker i uka, heller enn å kjøpe meg 6 halvlitere på byen?!
      Jeg har alltid ment at man skal droppe å lese blogger man ikke liker. Jeg presiserer for siste gang at jeg leser M’s blogg fordi jeg LIKER den, men det er ikke dermed sagt at jeg er enig i alt hun skriver. Og det er vel lov?! Ser det er ganske mange her inne som føler at det er helt greit å slenge dritt og le høyt ihvertfall…
      Jeg er helt enig i at man ikke skal gå til personlig angrep på andre, slik som jeg vet at noen interiørbloggere har gjort i kjølvannet av at de selv har blitt hengt ut. Noen tar det mer personlig enn andre, men jeg vil presisere at jeg tar sterkt avstand fra den slags. Jeg har skrevet et innlegg om denne “hendelsen” på bloggen min, men jeg har ikke gått til angrep på Magnhild som person, og kommer heller ikke til å gjøre det.
      Jeg kommer til å fortsette å lese bloggen til M, og selvom vi er vidt forskjellige kommer jeg til å fortsette å like dama.
      Jeg er ferdig med dette, og det håper jeg dere er snart også! “Get over it” ble visst nevnt av noen opptil flere ganger her…

      • Vibeke says:

        Åh, der sa Monica mye av det jeg tenkte! 🙂

        Jeg har lest noen av innleggene som mine med-interiørbloggere har skrevet, og noen av de er MYE styggere enn alle Magnhild sine til sammen. De er direkte stygge mot henne som person, noe jeg tar veldig avstand fra. De kan til tider være direkte fæle og jeg blir flau over dem!

        Jeg leser ikke denne bloggen hver dag, men gjerne fredager, da hun virkelig setter ting på spissen og jeg ler ofte godt. Jeg lo så tårene trillet da hun skrev om rekveden som ble dratt etter bilen osv… 😉 Blonder, lubne engler og madonnaer er absolutt ikke min stil, men jeg er nok en lys blogg likevel. Det er som Monica skriver våre hjem og våre blogger. Monica, jeg og Magnhild kan skrive det vi ønsker. (Men man må også regne med motbør om det ikke faller i god jord, selv om det også er en grense for det)

        Jeg er heller ikke så ivrig på å passe på bildene MINE, jeg har valgt å legge de ut i offentligheten helt selv. Om noen vil bruke de synes jeg ikke jeg kan nekte, så lenge de ikke bruker de til ufint eller tar kred for de. Jeg synes de som eier bildene skal få en link, og det er jo Magnhild veldig flink til. ;P Uansett er jeg enig med Monica om bruken av bilder av ungene i negativt ladede (og til tider morsomt, vel forresten – dette var ikke av de bedre SF-innleggene Magnhild…..) innlegg ikke er godkjent – og det har M gjort noe med, hun har fjernet og bedt om unnskyldning. Ferdig med saken, folkens!!!!!!

        Om barnas kallenavn; det er mange som har like overdådige kallenavn på ungene som englene i hus – igjen, ikke min stil. Selv jeg kan bli helt svett av å lese om den flotte ungen og flotte mannen… *ler* (Joda, jeg skryter av mine også, men noen tar jo helt av!) Her går det i navnet eller til nøds “frøkna”…

        Mye om og men, og frem og tilbake her. Jeg er trøtt og tankene går i kryss. Uansett – Seriøst folkens, både tilhengere av Magnhild og interiørbloggere; NORMAL FOLKESKIKK får en langt! (Ja, det er lov til å svare på tilrop, men skjerpings, ikke vær enda styggere, det hjelper ikke!)

        Natta……..

  44. Kanke alle bare elske hverandre da, det er så mye snillere og goere!
    Alle shabbydamene der ute: All you need is love!
    Smazk!

  45. Merete says:

    Jeg hadde noe langt og fornuftig jeg skulle skrive om…. men jeg ble litt satt ut når jeg leser hva mange kommenterer.
    Hallo….når man er “offetlig” så må man tåle kritikk som ros.
    Meg personlig så synes jeg det er fint at vi er forskjellige med all slags blogger. Jeg leser i fra hvit stil til mix eller hva det måtte være.
    Jeg synes anti bloggen er helt ok , jeg må si at ho Magnhild er flink til å skrive.
    Jeg skjønner at mange reagerer og blir sint på at deres blogger blir “hengt ut”…. man må tåle litt når man legger sine blogger ut på nettet. Jeg har jaggu meg opplevd mye kritikk pga av min stil og min kunst- so what….
    Det er ikke meningen å fornerme noen, man må tåle kritikk og le av seg selv.
    Og det jeg ikke liker at folk er anonym bak sine meninger eller kommentarer….. jeg synes at man skal være såpass tøff å stå fram for den man er. Opp i gjennom årene så har jeg lært meg mye med å stå frem og ta det når det stormer som verst. Jeg har lært å le av meg selv og ikke ta meg selv alvorlig.

  46. Hattifnatt says:

    Hvem sa at jeg rettet noe av det jeg skreiv mot deg Tyrifryd? Og jo – du er av de som tar av.
    Du skriver jo uendelige innlegg om hva du mener her inne. Tror vi har fått det med oss nå.
    Fra mitt ståsted ser det ut som om du tar det her veldig personlig siden du bruker så mye tid på å forsvare deg her inne.
    Bruk tid på de 4 barna dine og din egen blogg i stede da vel! Just a thought!

    Keep saying that to yourself sier jeg bare – for det virker som om det er deg selv du sliter med å overbevise, ikke oss andre.
    Så klart det er lov å følge en blogg uten å være enig i eierens meninger og smak for den saks skyld. Men da trenger man vel ikke kommentere i hytt og pine. Tviler på at du skriver ørten innlegg hvis ei på en interiørblogg legger ut bilder av noe du ikke liker?! Men det er kanskje lettere å bare ta all den furstrasjonen ut her..
    Lighten up! Vi har skjønt hva du mener.

    • Nei nå må du pokker meg gi deg!!!!!! Jeg har skrevet 4 innlegg her (+ dette som blir det femte), av 75!! Det er ikke så hyppig i mine øyne, og jeg har på ingen måte kommentert i hytt og pine. Verken før eller nå… Tror du bør se igjennom kommentarene en gang til…
      Og du har helt rett; Jeg kommenterer ikke innlegg jeg ikke liker, men her er det laget et innlegg av noen som ikke liker MEG, og det blir litt annerledes… Det er mange av kommentarene over her som går på dissing av meg og bloggen min, men jeg legger meg ikke ned og gråter av den grunn… Jeg har bedt om å få et bilde fjernet, og det er andre enn meg som fortsetter å røre i grøten her.
      Og hvis du har skjønt hva jeg mener, så bør du kanskje gi deg snart?! Lighten up!

  47. Hattifnatt says:

    Enig med Merete! Kan godt la vær å være anonym jeg. Har egen blogg, så for alt jeg veit har mange av dere vært innom den allerede.

  48. Tara says:

    Ha, ha jeg gleder meg til hver fredag (hmm siste gangene har det ikke kommet før lørdag), like spennende hver gang om noen av de pene,hvitkledde husfruene tar ironien eller ikke. Det viktigste for de hvitkledde, blondfruene som viser sitt sanne jeg da de ikke skjønner spøken, med påfallende eder og galle, er om de andre hvite, blondekledde husfruene støtter eller ikke. Ha,ha ler meg i hel…

  49. Ann says:

    OPPFORDRING til dere som blogger om interiør: Drit i å kommenter! Kan dere ikke se hvordan “tilhengerne” hennes velter og vrir seg i skadefryd når dere interiørdamer blir sure?

    Se på kommentaren til TARA, den er et godt eksempel på hva jeg mener! La Magnhild og tilhengerne hennes kose seg med skadefryden sin, så koser vi oss med INTERIØR! 😀

  50. Tara says:

    Ja gjør det. Jeg har selv en nib-blogg på hverdagsrollen, men kan ikke ta meg selv så høytidelig at jeg ikke FORSTÅR at for mange er det morsomt at vi blogger vaskemidler,kopper og blonder utstillt på kjøkkenbenken i fred og harmoni.
    Den som er med på leken, må tåle steken.
    Magnhild har funnet sin stil, og de aller fleste av leserne hennes skjønner ironien og spydigheten. Det er jo en fornøyelig blogg, der hun har funnet sin genre om å sette ting på spissen, det være shabbychik, kjendiser, politikk osv.

  51. Anette says:

    Skal si kommentarene har tatt av på interiørinnleggene dine Magnhild. Jeg synes fremdeles de er festlige, dog føler jeg kanskje du har tonet det ned et lite hakk…. Keep em coming

  52. Hattifnatt says:

    Tyrifryd Monica – Ikke ta alt jeg skriver så bokstavelig da. Jeg veit jo at du ikke har skrivi i hytt og pine, det var bare et uttrykk jeg brukte.
    FYI – så er jeg lighten up! Er bare glad i å provosere litt, blir jo ekstra gøy når folk lar seg hisse opp så lett 😉

  53. Leker Alene says:

    Sweet! Chick fight!

  54. Elisabeth! says:

    å jesus maria, ro dere ned da damer! Ha LITT selvironi da!

  55. Nesten så jeg skulle ønske min blogg var hvitere… Min private interiørblogg (og hjem) er beige og brun den… Er ikke det litt kjedelig også da? Kan ikke noen reklamere litt for meg også? <litt ironi, litt alvor (link til bloggene mine ligger øverst og nederst i kommentaren ;-D)

    Koser meg med blogginnleggene dine Magnhild, ler og er enig, rynker pannen og er uenig.

    Jeg driver en liten bruktbutikk, og synes det er kult at folk har så god fantasi og lager nytt av gammelt, og at de som ikke har det, kopierer andre som har det…
    Jeg som driver butikk, leser interiørblogger som research, så for meg er det bra at det er så mange. Jeg selger både shabby, antikk, retro og you name it. Jeg har ikke tid til å tørke så mye støv, så jeg satser på klassisk stil hjemme, dessverre med litt for mye nips, men kjemisk fritt for blonder og krusifiks. Selger det i butikken da…

    Hver gang jeg er her inne og leser, så begynner jeg å lure på hva det er som gjør at vi interiørbloggere er villige til å legge ut bilder av husene våre? Hver gang tenker jeg; "hva søren har alle disse fremmede menneskene å gjøre inne på mitt soverom?" Vi har vel behov for å høre at vi er flinke, kanskje? Kanskje det er det som er ironien? At vi ikke hører det nok i real reality, og derfor søker det i virtual reality?

    Anywho; jeg er glad at mange gjør det, og at det faktisk finnes blogger i alle stiler, selv om shabby fortsatt holder fortet. Jeg lever tross alt av det, og da må man både følge trendene og prøve å forutse hva som kommer.

    Laila ( – som prøvde å putte inn så mye reklame for bloggene sine (bruktoggront.blogspot.com – utsiktmotkaien.blogspot.com) og butikken sin som mulig)

    Ha en fin dag alle sammen, ta en kopp nypete og tell til ti… 😀

Leave a Reply

