Blogganbefaling: Livet som trankjønnet

Posted: 27. January 2011 by antigirl29 in Magnhild lærer, Magnhild møter menn, Trykt og utrykt

Ok, jeg skriver jo mest om blogger jeg ikke liker. Men denne gangen skal jeg gjøre et unntak og skrive om jeg virkelig, virkelig liker.

Tarald Steins kjenner du kanskje som forfatteren bak diktsamlingene Framandkar og Frikar, dikt om det å være transkjønnet. Den gode nyheten, som jeg ble klar over i dag takket være VG-Magne, er altså at Tarald også skriver blogg. Den handler om alle mulige aspekter av det å være transkjønnet – alt fra hvorfor transkjønnede bør være positive til EU-medlemsskap til valg av garderobe  i svømmehallen til bruk av testosteroner og brystfjerning.

Det er fantastisk lesing, kan jeg melde. Ikke bare fordi Tarald skriver godt. Men fordi han tar opp et viktig tema. Et tema som er alt for lite diskutert i Norge og som alt for mange har for liten kunnskap om. Ære være han for det. Og gå inn og les, folkens.

Comments
  1. Hangover says:

    God ide kanskje jeg selv skal lage noe tabloid om slike problemstillinger må vite, jeg liker da det som ikke er helt A4—->

  2. […] This post was mentioned on Twitter by Tarald Stein and Magnhild Antigirl29, Magnhild Antigirl29. Magnhild Antigirl29 said: Antibloggeren: Blogganbefaling: Livet som trankjønnet: Ok, jeg skriver jo mest om blogger jeg ikke liker. Men de… http://bit.ly/edcfuK […]

  3. Lene says:

    Takk Mag,for å ha latt meg bli kjent med en utrolig bra fyr.
    Ha en god helg
    Lene

Leave a Reply

