Nekrolog over Ole Kopreitan

Posted: 23. January 2011 by antigirl29 in Gråblogg

Det er ikke lett å skrive nekrolog over Ole Kopreitan. Hadde han kunnet lese den, hadde han nok kritisert den kraftig. Og jeg syns det er litt trist at han aldri skal være uenig med meg mer. Men jeg har forsøkt å tenke på hva han hadde vært minst kritisk til. Og da kom jeg fram til en nekrolog i buttons-slagord. Her er den:

  • Ja til ei fargerik buttonsbarnevogn
  • Skriv nynorsk, snakk som Ole Kopreitan
  • Nei til billig bensin – Kopreitan tar toget
  • Fly on the wings of love, ikke fly
  • Nei til Kopreitandød
  • Ja til buttons og koselig smil på Karl Johan
  • Tøffere enn tralla til Kopreitan? No way!
  • Ole Kopreitan ser deg! Og hurra for det!
  • Ole Kopreitan kommer til himmelen, triste piker skulle gjerne vært med
  • Bruk kondom –  det fødes en Koppreitanwannabe hver dag. Og det blir aldri det samme.
  • Litt mindre fargerikt fellesskap fom 23.01.11

Det er rett og slett ikke mer å si om den saken. Det er en stor mann som har gått bort, og det blir ei stund til jeg orker å gå opp Karl Johan igjen. Men fred over hans minne, det tror jeg ca hele Norge lyser. Inkludert meg.

Takk, Ole Kopp.

Comments
  1. Big Dick says:

    Signerer dine ord Mag, måtte han hvile i fred…

  2. Barbro says:

    Hvil i fred,menneske med det store hjertet!

  3. Mohamed says:

    Fantastisk nekrolog! Måtte han hvile i fred. Ole Kopreitan var en manifestasjon av det den norske venstresiden har manglet i en lang tid – dvs den glødende aktivismen.

  4. Lene says:

    Et modig og varmt menneske som jeg har beundret for hans utrolige engasjement i både handling og ord. Oslo har plutselig blitt så mye fattigere uten Ole.
    Lene

  5. Liv says:

    Mange takk!
    Dette var vakkert.

    Jeg kjøpte min første Nei til atomvåpen-button has ham på sent 80-tall, og jeg har den ennå. Den har blitt brukt som stift på en korktavle en stund, men jeg tror jaggu jeg skal begynne å gå med den på jakken igjen.

    Ja, det er en stor mann som har gått bort.

  6. antigirl29 says:

    Sant. Jeg har gravd fram buttonsene mine nå. I begravelsen burde vel alle bare gå med buttons.

Leave a Reply

