Drømmemannen på nett, sa du?

Posted: 23. January 2011 by antigirl29 in Magnhild møter menn, VG padler
Tags: ,

VG har i dette minutt bestemt seg for at det aller viktigste som har skjedd i verden, det er at de har funnet noen tips til hvordan man kan finne drømmepartneren på Facebook. Da skulle man i det minste forvente at råda var bra.

Jeg innrømmer det gjerne, jeg liker å flørte i sosiale medier. Facebook er jeg ikke så keen på, men skulle gjerne møtt drømmemannen på Twitter, liksom. Har til og med gjort det et par ganger. Og denne såkalte nettdatingseksperten Nina Bratlands råd om å sende en melding som er gjennomtenkt, er langt fra nødvendig. Faktisk så er det bedre med de ugjennomtenkte, for ellers så kan du ende opp med å feige ut og det som verre er. Bare hiv begjæret ditt ut på nett, så skal du se du får respons.

So far, no good. Videre får vi altså råd fra en førsteamanuensis i sosiologi om å prøve å framstille oss selv som hyggelig, men gåtefull. Det kan jeg fortelle, at det er to ting jeg ikke gjør. Funker likevel. Da har jeg mer sans for hennes råd om å vente med smilefjes. Hva med å aldri skrive smilefjes?

Men så da, så stopper det. Og det er da jeg tenker at sorry, VG, dette er nok ikke det viktigste som har skjedd i verden. Ikke det at jeg har tro på førsteamanuensisers kjærlighetskunnskaper sånn generelt, men det burde de innse, at det å finne drømmemannen på nett er ikke det vanskeligste her i livet. Det er heller det å få dem ut derfra.

Så kjære forskningskroner, kan dere ikke heller sørge for å bli investert i spørsmålet “hvordan få drømmemannen ut av nettet i levende live? Og hvordan sørge for at han blir i ditt nett?” Da kan vi snakkes, vettu. Og da kan jeg kanskje være stolt av den forskninga vi bedriver i Norge. Alt for å unngå singellivet.

Leave a Reply

