Magnhilds manifest om menn og fest

Posted: 21. January 2011 by antigirl29 in Magnhild møter menn, Ufiltrert Magnhild

Jeg har kommet til en erkjennelse. Den erkjennelsen går rett og slett på at jeg må legge om strategi. Og til det trenger man et manifest.

Under følger mitt nye manifest om menn og fest:

  • Jeg skal slutte å tro at jeg ikke får følelser for de jeg ligger med. Altså, det er fint å ligge med folk, men da må jeg ta konsekvensen av det. Og det kan fort bli et par søvnløse netter.
  • Jeg skal ikke ligge med folk som jeg gjerne vil være venner med. For det vennskapet, det blir liksom ikke helt det samme etterpå. Og da blir det ekstra tøft å takle at jeg får følelser for de jeg ligger med.
  • Når jeg likevel har gjort disse tingene og er forelska, trenger jeg likevel ikke å tro at livet går til helvete om jeg ikke blir elsket tilbake. Det fins mange fisk i sjøen og enda flere sofaer i Paris.
  • Når jeg er så forelska, så må jeg innse at jeg ikke behøver å bombardere folk. Seks sms, tre oppkall, en epost og en rekke facebookmeldinger i løpet av et par dager kan være i overkant for folk som ikke er like målbevisste som meg, og dermed virke mot sin hensikt.
  • Jeg må innse at nok er nok. Etter at seks sms, tre oppkall, en epost og en rekke facebookmeldinger i løpet av et par dager forblir ubesvarte – ja, da er det på tide å legge inn årene. Kanskje finner fyren ut at det er på tide å kontakte meg, og i så fall kan jeg vurdere saken, men ellers så er det bare å innse at jeg har kastet bort litt verdifull singeltid og komme seg videre.
  • Jeg kan ikke satse alt på ett og ett kort. Da går det til helvete hver gang. Dobbeldating og dobbeldipping og det som verre er, er lov. Så til gangs. Hvordan skal man ellers overleve i denne verdenen, som stort sett er tilpasset menn og menns måte å agere på? Det vil si de som ikke har følelser og i alle fall ikke viser dem om de har dem.
  • Når jeg likevel har satset alt på ett kort i litt for lang tid – ja, da er det bare å komme seg ut på byen.

God helg, folkens!

Comments
  1. Dette manifestet er kanskje skrevet med et litt såret hjerte? Du vet, det finnes mange staute (gutte)menn der ute i byen som det går an å forelske seg i uten at de får panikk. Lykke til med byhelgen, Mag. Oppmerksomhet fra en kjekkas eller tre er god medisin mot et såret hjerte.

  2. Wendys says:

    Hva med å teste dating over lenger tid, altså; ta det gradvis over en periode? Kanskje det er lettere å forholde seg til når man får litt mer avstand? (Jeg vil selvsagt prøve dette selv, men hvor mange menn i dag ber faktisk ei dame med på date?!)

    • antigirl29 says:

      God ide. For noen som ikke er så utålmodig som meg. For meg er det litt sånn: Hvis menna er for tafatte og ikke klarer å gi uttrykk for hva de vil, så synd for dem. Men jeg innser at jeg hadde hatt det bedre om jeg var litt annerledes.

  3. Lene says:

    Bra plan!
    Lene

  4. Big Dick says:

    Vel lykke til, man er da ikke kaninkoker for ingeting,,,

  5. Rune says:

    Av en eller annen grunn tenker jeg på Hernes paradoks: “I mange år lette jeg etter den perfekte partner. Til slutt fant jeg henne. Dessverre var hun på jakt etter den perfekte partner.” Kanskje på grunn av avsnittet om å satse alt på ett kort.

    Ellers er jeg enig i poenget om tålmodighet. Det er fristende å snu ett av dine poenger på hodet. I stedet for å la være å ligge med dem du vil være venner med, finn ut om du har lyst til å være venner med de du vil ligge med. Hvis han er så tøff som du liker bør han tåle å bli avvist eller satt på vent et par ganger. “They want it, you got it, sit on it,” som engelskmennene sier. Få igang ringinga først, om du skjønner hva jeg mener.

    Men hva vet jeg. Ditt liv er mer interessant enn mitt på dette feltet. Det er nok du som kan forklare meg. Ikke omvendt.

  6. tinachk says:

    Kjenner meg igjen på den der…

Leave a Reply

