Advarsel!

Posted: 19. January 2011 by antigirl29 in Gråblogg, Gråjobb, Magnhild er synsk, Magnhild hater

Nå har jeg vært våken i fire timer, noe som er litt for mange timer, med tanke på at klokka er 07.55 og jeg egentlig skulle stått opp sånn ca 07.00, glad, uthvilt og livsglad. Men jeg får jo faen ikke sove om natta. Enten sovner jeg aldri, eller så sovner jeg, og våkner i to-tida. Og da driver jeg og banker rytmer med tærne, og hjertet mitt lever sitt eget liv i tospann med hjernen min, som bare tenker på en mann jeg ikke får sett på lenge.

Uanfaensett, poenget er: Om ca en halv time drar jeg på jobb. I kaffekøen i kantina kommer jeg til å møte 12 småbarnsforeldre med rødmussede kinn og pur stolthet, som forteller om hvor lite de har sovet i natt, fordi de har barn. Jævlig interessant. Så kommer det til å komme 12 andre småbarnsforeldre som vil skryte av at “det er bare i en periode”, “vår sover hele natten nå”, “småbarnsperioden er så fin”, “dere kommer til å savne dette når barna blir store” (på dette tidspunktet er de 12 første småbarnsforeldrene nesten litt triste, fordi de skjønner at barna ikke vil være babyer for alltid). Og på et litt senere tidspunkt kommer 24 småbarnsforeldre til å smile overbærende mot meg og poengtere at jeg ikke aner hva de snakker om, jeg som kan sove så mye jeg vil.

Advarsel! Ikke gjør dette mot meg i dag! Jeg er jævlig trøtt. Og i motsetning til dere, som kan underholde dere med de søte små kozemozene dere, må jeg faktisk underholde meg selv når jeg ikke får sove. Og det er ikke så jævlig lett inne på byens minste soverom. Så bare hold kjeft. Før dere har så mye som tenkt på å åpne den.

Ha en fin dag, alle solstråler.

Leave a Reply

