Hvorfor jeg aldri kommer til å elske tøybind

Posted: 18. January 2011 by antigirl29 in Ufiltrert Magnhild

Ok, jeg kan fortelle deg så utrolig mange grunner til at jeg ikke digger en blogg om ei dame som elsker tøybind. Seriøst.

Bilde fra Tøybindjeanette

Jeg mener, elske bind i det hele tatt? Nei! Elske tøybind? I hvert fall ikke! Og skrive en lang bloggpost med vaskeanvisning og bilder? Så definitivt ikke. Men joda, jeg er jo for at folk kan skrive om hva de vil, og ytringsfriheten gjelder vel også for tøybindofile, så i stedet for å kritisere nettopp den uttalelsen, vil jeg heller svare med samme mynt. Her er noen av mine fem tusen grunner til at ingen burde elske tøybind, i alle fall ikke jeg:

  • Gjennom en del år med menstruerende kvinner har verden beveget seg framover. Millioner av forskningskroner har blitt brukt på å gi kvinner en bedre opplevelse enn Saba og det som verre er. Jeg er disse forskerne evig takknemlig, og ingen burde si annet. Ellers kan de jo bare gå tilbake til måsadåtten fra steinalderen.
  • På grunn av nevnte forskningskroner som stadig gir oss nye og revolusjonerende produkter, f eks tamponger, blir ikke vi kvinner så veldig hemma når vi har mensen. Vi kan bade og trene og ha ulike former for sex og i det hele tatt uten problem. Det kan vi ikke med tøybind. Nei, det kan vi ikke.
  • Jeanette tøybindelsker kan fortelle at hvis du må skifte når du er hjemmefra, så putter du bare den brukte filla i en plastpose. Ah, ja, det ser jeg for meg, altså. Masse blodige filler i veska. Det blir så digg når du tilfeldigvis tar opp feil plastpose på bussen eller blir med en mann hjem og veska di stinker mens eller KK stopper deg på gata for sine nye og revolusjonerende “hva har du i veska di?”-artikkel. Oooh, lekkert.
  • Og i nevnte situasjon med at du blir med mannen hjem, så ser jeg også for meg en ikke veldig artig situasjon der mannen begynner å kle av deg. “Det er bare et ekstra lag med truse”, ville Jeanette sagt da. Det ville ikke jeg, altså. Nei, det ville jeg ikke.
  • Joda, så var det miljøet. Men seriøst, folkens. Hva har egentlig miljøet gjort for oss kvinner annet enn å tvunget oss til å vaske uten såpe og fryse fordi vi sparer på strømmen? Det at vi har mensen, det må vi snart innse at alltid vil være skadelig for miljøet til en viss grad. Da skal vi faen ikke ha ei jævlig ekkel tøyfille å stri med i tillegg.

Lykke til med tøybindsproduksjonen, Jeanette. Jeg kjøper ikke.

Comments
  1. Geir says:

    Du har glemt å ta med problemet for eventuelle menn som er gift med kvinner som velger å omfavne denne ideen. Jeg nekter å delta i telefonsamtaler som kan ende opp å gå som ” kjære, kan du gjøre meg en bitte liten tjeneste. Ta posen med ved siden av vaskemaskinen og legge den på vask. Ja kjære, jeg mener posen med de brukte bindene. Viss de ikke blir vasket i kveld har jeg ingen reine til i morra. Å, kjære du må huske å kneppe opp knappen slik at de blir skikkelig reine” Det er helt uaktuelt, på noe tidspunkt å vaske de gamle bindne deres. Det kommer aldri til å skje, punktum.

  2. Anette says:

    ha ha ha. har du lest om koppen da? den er jo hakke værre synes jeg…

    kjenner jeg i grunn ble litt kvalm nå….

    • antigirl29 says:

      Hehe, sorry. Men jeg tenker at den koppen ikke er så ille. Har prøvd, og ser at den kan være praktisk. Særlig hvis man blir med en fyr hjem. Evt går tur på fjellet og sånt.

      Tøybind, derimot, quite contrary. Vi jobber nok for å unngå blod i trusa, liksom. Btw, størkner ikke blod? Det skulle vært interessant.

  3. I am with Geir 🙂 Helt uaktuelt med den vaskeprosessen. Bare tanken på å ha dette liggende en ukes tid ventende på vaskemaskinen gjør at jeg blir litt småkvalm faktisk. Jeg er veldig opptatt av miljøet, men et sted går dog grensen.

  4. Pafrika says:

    Hehe. Her trodde jeg en stund at du hadde tatt deg en spansk en, Magnhild, for dette er faktisk ikke mulig. Men joda, jeg har vært inne å lest på bloggen, den finnes i all sin…. gru?
    Hygienefiendlighet? Eller bare veldig, veldig rarhet?
    Ikke anonym en gang. Kanskje jeg er over gjennomsnittet paranoid, men hvis noen googler “brukte tøybind”, vil jeg ikke de skal ende opp med et smilende bilde av meg på skjermen. Kall meg et fremmeddgjort miljøsvin, jeg lever bedre med det.

  5. Susepus says:

    …jeg har ikke ledd så godt på lenge – også KNAPP!

    Enhver kvinne – og mange menn, deriblandt Geir …”ellers har jeg ingen reine i morra” , har scenarier de kontruerer det sekundet de ser dette.

    Jeg kårer dette innlegget til det HERLIGSTE på lenge! Keep it up, antigirl, dette er formidabelt – og dessuten skikkelig folkeopplysning. Jeg var ikke klar over at dette bindet var et alternativ! Ned med tampongen – lenge leve tøybindet!

    PS! Det er sikkert veldig lagringsvennlig – du kan sikkert kneppe de sammen i en liten, hendig, miljøvennlig …. ball!

  6. motorpotet says:

    Typisk jenter! Dere skal alltid være så back-to-nature! Velvel, jeg får vel bare sette igang med tøydopapir da. Det finns jo tøybleier, så da er vel tøydopapir greit også. Dopapir er jo bare en jævlig lang bleie på rull.

  7. Sol@ says:

    Oi, jeg kjenner tøybinddama, men neimen om jeg visste at hun brukte tøybind…..Ikke at det fantes tøybind heller for den del;) Og at det var nødvendig å skrive opplysende blogginnlegg om tøybind visste jeg heller ikke……

Leave a Reply

