Viktig Oslo-kunnskap

Posted: 10. January 2011 by antigirl29 in Magnhild lærer

Etter en noe mislykket tur hjem fra jobb, vil jeg gjerne dele dagens lærdom fra Oslo:

  • Vestkanten er ikke en kant man handler på. De har jo faen ikke mat der. Ikke rart de er tynne.
  • Det at skoa har bada i salt hele vinteren, betyr ikke at man holder balansen på fortauet. Neida, der er det fortsatt glatt. Og jeg faller. Hva er vitsen, Fabian?
  • Hvis man er på vei hjem med alt for mye å bære på på en alt for full trikk, kommer det ikke plutselig en vakker mann og hjelper deg. De er opptatt med å hjelpe folk med barnevogner eller demonstrere at de har iPad til alle medpassasjerer på et så avslappet vis som bare de tror de klarer.

Og så videre. I protest mot Oslo har jeg derfor kjøpt en billett til en annen by og et annet land for helga. Skulle ønske det var litt mer langvarig.

Comments
  1. Pafrika says:

    Vel, vestlandet er søren meg ikke en dans på roser for tiden det heller. I januar er det fint lite som er en dans overhodet, i grunnen.

  2. Anette says:

    Jeg forstår ikke at folk vil bo i oslo. men men, vi er nå alle forskjellige.

  3. Arthur Park says:

    Jeg elsker Oslo, og vi som bor her. Jeg elsker selv de botoxfylte hurpene på vestkanten. De er med på å lage strekk i folka som bor i byen, på ett eller annet kontinuum er de helt der ute på den ene (eller andre) siden, sammen med vestkanthomsene.

Leave a Reply

