Dagens oppskrytt: Kvinnen som kledde seg naken for sin elskede

Posted: 7. January 2011 by antigirl29 in Magnhild realitetsorienterer, Misforstått framsnakking

Fy faen fuck og gauksyre, denne boka er jeg lei av:

Jeg mener, hva skjer med folk som skal erklære sin ubetingede kjærlighet til denne bittelille saken? Jeg tror jeg fikk ca nitten eksemplarer i ulike bursdags- og julegaver gjennom studietida. Leste den første gang og tenkte “jøss, her er det noe jeg ikke forstår”. For det kunne jo ikke hende at hundretusen norske mennesker dreiv og elska denne boka uten at den faktisk var så bra?

Vel, nå har jeg blitt eldre og sikrere på meg selv, det er en av fordelene med å nærme seg 30, og jeg må bare si: Dette er makkverk og pakkverk og et kvarters lesetid av mitt liv som jeg ikke får tilbake. Hva har Jan Wiese gjort for verden? Skrevet hundre sider tekst som tilfeldigvis slo an, helt uten grunn. Grattis.

Kvinnen som kledde seg naken for sin elskede, liksom. Det hadde jo vært trist om hun ikke gjorde det.

Comments
  1. Oda says:

    Takk, takk, takk! Endelig noen som er enige med meg! Måtte lese faenskapen på videregående og analysere den i huet og ræva. Møkkabok. Og det mener jeg ikke bare fordi jeg var 16 og ble tvunget til å lese den.

  2. antigirl29 says:

    Åh, det er enda mer tid brukt på den boken som du ikke får igjen. Det unner jeg ingen. Kondolerer. Da er det tross alt bedre med Kielland – om enn ikke mye bedre.

  3. Mirthful says:

    Har ikke lest den, og kommer neppe til å prøve meg. Den har gitt meg dårlige vibber fra første gang jeg hørte om den.

    Enig forresten i at det hadde da vært trist om hun ikke kledde seg naken for sin elskede. Faktisk hadde det vært en hakket mer interessant tittel: “Kvinnen som ikke ville kle seg naken for sin elskede”. Der må det jo ligge en eller annen historie bak, skulle jeg tro.

  4. Lise says:

    Norges svar på Paulo Coelho, kanskje?

Leave a Reply

