Ikke akkurat tidenes morgen

Posted: 5. January 2011 by antigirl29 in antimagnhild, Gråblogg, Magnhild hater

Fikk som vanlig ikke sove i natt. Aner ikke hvorfor, siden jeg var så jævlig trøtt da jeg la meg og gleda meg til ei lang natt med gode drømmer om pene menn og vakre blomster. Men dengang ei. Da lyset på det knøttlille soverommet ble slokka (av meg, selvsagt, tro ikke at det var noen andre der), kvikna jeg liksom til igjen og ble våken som et aldri så lite julelys. Noe jeg selvfølgelig ble fly forbanna over. Og det er det jo veldig lurt å bli når du skal sove, for det er jo så lett å slappe av når kroppen ikke gjør det.

Jaja, nok om det. Poengt var altså at jeg ikke fikk sove og sovna altfor seint, og våkna dermed mens jeg fortsatt var i koma. Og jeg våkna ikke av hva som helst: Inne på det knøttlille soverommet som jeg deler med meg selv, var plutselig Arnt Stefansen. Dere vet han som er så glad, så glad. Ah, jeg hater stemmen til Arnt Stefansen. Og jeg fikk helt panikk av at han var inne i senga mi. Riktignok kom stemmen ut av radioen, der han drev og kåserte om noe greier i Brasil. Jeg fikk tvangstanker om at han snakka om brasiliansk voksing, til meg, inne på mitt knøttlille soverom, og sa at “det blir så fint, så fint.” Åh herregud, det var ille ass. Og noe helt annet enn pene menn og vakre blomster, som jeg tross alt hadde tenkt å bruke natta på.

Jeg måtte rømme fra Arnt Stefansen og ut i dusjen. Følte at en varm dusj var det eneste som kunne redde stumpene av mitt liv akkurat der og da. Vel, dusjen var helt tørr. Det kom ikke vann ut av den. Skjønn det den som kan. (Jeg skjønner det litt, siden det stod en lapp på ytterdøra for et par dager siden om at vannet skulle være stengt i dag.) Jeg ble gal. Sånn fra mitt indre og helt ut til mitt ytre. Og måtte vaske meg i ei flaske Imsdal jeg tilfeldigvis hadde stående. Åh, det føltes som å vaske seg i brus. Og det er en ting jeg oppfatter som litt negativt.

Vel, skulle berge stumpene av det som ikke akkurat utmerka som som tidenes morgen, med å koke en kopp deilig kaffe. Heldigvis hadde jeg vært framtidsretta nok til å spare en slant Imsdal til formålet. I sjokk og vantro over nesten å ha våkna med Arnt Stefansen, tok jeg hele den deilige kopp kaffen i et par slurker. På vei til jobb trodde jeg jeg skulle få magesår eller omgangssyke. Kom på at en tribbel espresso-shot blir litt mye selv for jenter som meg på en dag som denne.

Nå sitter jeg her og brekker meg og hater Arnt Stefansen. Selv jeg må innrømme at dette ikke er hans skyld, men akkurat nå er det jævlig deilig å ha noen å hate. Åh, den livsglade kollegaen er tilbake. Der fikk du litt for hard konkurranse, Arnt. Og dette kommer til å bli tidenes dag. Snakkes ikke.

Comments
  1. Maije says:

    Dette høres sikkert ordentlig slemt ut, men etter å ha lest om din morgen føles ikke dagen min fullt så ille ut likevel. Takk! 🙂

  2. Big Dick says:

    Kom til å tenke på denne Mag…

  3. antigirl29 says:

    Er den beskjeden til meg eller Arnt?

  4. Big Dick says:

    Må være denne Arnt, for du er da en stimuli i deg selv må vite…. *blunk*

Leave a Reply

