Ett stykk padde til Manghild

Posted: 5. January 2011 by antigirl29 in Magnhild lærer

Du skulle ikke tro det, vet du. Men jeg har fått meg iPad.

Nei, da. Jeg har ikke fått iPad til jul. Ingen foreldre eller storebrødre eller fantastiske rike menn som følte for å pakke inn en sådan til meg. Og nei, jeg har heller ikke fått en av jobben. Det kommer jeg heller aldri til å få, for jeg jobber i staten og sjefen min syns allerede jeg er grovt overbetalt selv om vi har faste takster å forholde oss til. Og atter nei, jeg har ingen foreldre eller rike onkler som gidder å sponse noe som helst av mine nødvendige og mindre nødvendige innkjøp.

Men jeg, jeg har kjøpt en iPad helt selv. Etter jobb en dag tok jeg rett og slett meg selv i å tenke at det fortjener jeg. Jeg gikk inn på den fine butikken, du vet, og sa “Hei, jeg heter Magnhild og skal kjøpe iPad. Nei, det er ikke jobben som kjøper den til meg og jeg fikk den ikke til jul. Men jeg kjøper likevel, helt selv”. “Ja,” sa den relativt digge 19-åringen medlidende bak disken. Og ga meg en iPad.

Jeg har ikke helt bestemt meg for hva jeg skal bruke padda til ennå, sånn bort sett fra at jeg aldri skal jobbe med den. Men den ligger der og er bright ‘n shiny, og jeg liker Twitter-applikasjonen ganske så godt allerede. Det var den første appen jeg lasta ned. Den andre var Surdeig. Og det kan jeg fortelle deg, at en surdeigsapp, det trenger du ikke på padda di. Bonytt Bad-appen hoppa jeg fint over før jeg lasta ned Kindle-appen og kjøpte et par bøker på Amazon. Og det må jeg si, den er perfekt å lese bøker på denne dingsa.

At jeg kunne fått ganske så mange bøker og dessuten den noe billigere Kindleen for prisen det kosta å kjøpe iPad, se det ser jeg bort fra. For jeg har en iPad nå, og jeg har kjøpt den helt selv.

(Denne bloggposten er forøvrig skrevet på PC. Men snart, snart skal jeg skrive bloggposter på iPad. Promise).

Comments
  1. Anette says:

    Gratulere som paddeeier. Ganske kjekk shiny ting, jeg fikk min til jul, men siden vi har felles økonomi så kan man jo nesten si at jeg kjøpte den selv.

  2. Big Dick says:

    Håper du ikke kommer til å legge deg helt paddeflat nå da…….Men lell, grattis….

  3. Kindle på iPad og iPhone har gjort at jeg kanl lese bøker akkurat idet jeg får lyst til å lese bok. På reise, på T-banen, hjemme – lange strekk med fritid eller små smutthull.

    Men det viktigste med denne posten er “fordi jeg fortjener det”. Anbefalt lesning på området: http://www.gladwell.com/1999/1999_03_22_a_colors.html

  4. CosiFanTutta says:

    Grattis, jeg har fortjent min i over 6 måneder, allerede. Veeeldig glad i den. Her er strikkedamene sine apps 🙂 Blir ikke heftigere enn det, hehe

    http://www.uformelt.net/bakhagen/showthread.php?t=7364&highlight=ipad

  5. TurboLotte says:

    Gratulerer med Padda. Jeg er dypt misunnelig. Selv har jeg Mac og Iphone, og min samvittighet sier at jeg ikke kan få Ipad også. Men det synes jeg er blodig urettferdig.

  6. Rabiatix says:

    Er du i klørne til eplekulten nå da? NOOOOES

Leave a Reply

