Ting jeg har lært i 2010

Posted: 3. January 2011 by antigirl29 in Magnhild er idealistisk

Som alle bloggere med respekt for seg selv, er det på tide å se tilbake på året som har gått. Det har jeg vel forsåvidt gjort allerede, men kan kanskje være greit å skrive ned en del av de tingene jeg har lært, om ikke annet for meg selv, så jeg kan ta dem fram og minne meg selv på dem på et tidspunkt. Her er det jeg mener er min viktigste lærdom for 2010:

1. Man kan drikke for mye alkohol
Seriøst, jeg syns det er ok å drikke. Jeg syns det er ok å bli full. Men jeg må snart lære meg å ikke bli for full. Ikke så full at jeg glemmer hva som har skjedd kvelden før. Heller ikke så full at jeg er på mitt mest usjarmerende på kvelder jeg burde vært på mitt beste. Det får meg bare til å føle meg dårlig med meg selv. I 2011 skal jeg forsøke å huske dette. Hver helg.

2. Man bør ikke ta kollektivtransport alene midt på natta
Ok, så nå har 37-bussen begynt å gå hele natta, og i utgangspunktet er jo det et godt tilbud til oss som ikke har kjempemasse penger til taxi og som heller ikke burde gå alene hjem. Men det er ikkeno lurt å ta denne midt på natta alene. Jeg gjentar: ikkeno lurt. Det fører gjerne til at jeg blir sjekka opp av håpløse mennesker. Og det kan til og med hende at jeg er i et så ukritisk lune at jeg blir med håpløse mennesker hjem. Det er ikkeno lurt. Nei, det er det ikke.

3. Kjendiser er dårlige i senga
Jepp, det er en ting jeg ofte lærer meg på den harde måten, at selvopptatte mennesker, de er dårlige i senga. Fordi de er mest opptatt av egen vinning, ikke min. Og de fleste kjendiser er selvopptatte mennesker. Da blir de bare forvandlet fra folk du respekterer til litt patetiske skapninger som du gjerne vil ha ut av hus og ut av syne i løpet av ei natt. Dessverre forsvinner de ikke ut av syne, kjendiser som de er, men du blir i stedet minnet på dine redselsfulle opplevelser og stadig tilbakevendende groupietendenser til stadighet. Det er triste greier. Jeg skal herved ikke ligge med kjendiser mer. De kan ligge med seg selv i stedet. Har de sikkert større glede av. Jeg også, forresten.

4. Venninnene mine vet ikke hva som er best for meg
Det skjer hele tiden – venninnene mine har i dypeste sympati og medfølelse for min bitre singeltilværelse forsøkt å finne  en mann til meg. Og jeg tar villig i mot. Men sannheten er at de vet jo ikke hva som er best for meg. Så langt derifra. Og da ender jeg opp på middager og fester hvor det er opptil flere til stede som jeg har dumpa. Det er ikke en hyggelig opplevelse. Jeg må slutte å stole på vennene mine. Jeg må også slutte å ligge med vennene mine. Og i hvert fall slutte å dumpe dem. Dette blir nok det letteste å oppfylle, for det er snart ikke så mange igjen av dem jeg ikke har prøvd. Og jeg kan jo ikke akkurat starte på nytt igjen. Eller, kan jeg?

5. Jeg må ikke forvente så mye av menn
For sannheten er at menn kan veldig lite og gir meg mye mindre enn jeg tror. Kanskje er løsninga å begynne å fortelle dem mer. Ikke forvente at de skal være sexguder, for eksempel. Det er noe de tror og ikke jeg tror lenger. Enten må jeg begynne å fortelle folk ting, eller så må jeg holde meg til de jeg vet kan det. Er ikke så mange det, da, så prate sammen er kanskje en bedre ide. Eller hemmelig smugle en episode Trekant inn på skjermen deres. For det er mange som trenger det.

6. Jeg må ikke forvente så mye av kvinner
De fleste kvinner er tross alt interiørbloggende vesener som forsøker å overbevise verden om at de er rosa i huet sitt, når alle vet at det ikke går rundt oppi der. Jeg må seriøst få en ny hobby eller flytte til et annet land, så kanskje jeg kan møte noen med andre interesser enn hus, mann og barn. Kanskje jeg burde bli med i Senterpartiet? De er jo opptatt av planter i alle fall.

Jaja, sikkert flere punkter jeg kunne nevnt her. Men i alle fall. Hvis jeg klarer å gjøre noe med noen av disse punktene, lover det litt bedre for 2011. Men jeg går nok i mange av de samme fellene. Så mange ganger til. Wish me luck.

Comments
  1. Masque says:

    Haha, utrolig artig å finne ei jente som faktisk virker fornuftig. Lykke til i det nye året.

  2. Anemone says:

    Et godt tips: Lær deg Norsk !!

  3. Vilde says:

    haha, enig med deg i mange punkter der. Hvilke kjendiser har du ligget med? Si det, værsåsnill! xD

  4. antigirl29 says:

    Tror vi nøyer oss med å si at de har lite hår og liten tiss og sånn sett ikke er nevneverdige.

  5. Vilde says:

    HAHAHAHA xD

  6. Anonymous says:

    Interiørblogger er ikke bare opptatt av hus, mann og barn! På tide å begynne å lese de isteden for å dømme de!

  7. antigirl29 says:

    Jeg har lest alt for mye allerede. Om hus, mann og barn, that is. Derav navnet inteiørblogger, skulle man tro.

  8. Anonymous says:

    Da har du ikke lest min 🙂 ha en fin dag!

  9. antigirl29 says:

    Det er jo litt vanskelig å vite når du skriver anonymt

  10. Anonymous says:

    Men min derimot har du lest! Er rangert på den fine listen din:) uten å ha så mye som en Madonna, blonde eller et lykkelig liv! 😉

  11. antigirl29 says:

    Ok, kan hende det. Nå vet jeg altså ikke hvem du er heller. Dette begynner å bli en meningsløs diskusjon.

  12. Rabiatix says:

    Jeg tok 37-bussen hver dag i årevis, uten å bli antasta av så mye som en eneste ukritisk drukkenbolt. Hva gjør jeg galt? Er jeg for innadvent, folkesky og frastøtende eller er dette et flunkende nytt fenomen?

  13. antigirl29 says:

    La oss ta 37- bussen sammen en dag, så skal du se det blir action.

    • Rabiatix says:

      Ok. Vi drikker oss drita på hver vår kant, putter nellik i kragen og tar bussen frem og tilbake så lenge det blir nødvendig, eller noe sånt?

  14. antigirl29 says:

    Åjaa! Det blir veldig fint og romantisk. Hvor får jeg tak i nelliker nå? Jeg er ikke så god på blomster.

  15. Rabiatix says:

    Sant nok. Jeg tenkte en slik pragmatisk tilnærming til det ville slå an blant deg, men så er du romantiker også?

  16. antigirl29 says:

    Kommer an på hvem som spør. Mulig du må lage en graf på dette ❤

  17. antigirl29 says:

    Room? Vi har jo 37-bussen!

  18. skrivebom says:

    Åhh kjendiser. Hvem har ikke ligget med dem? 😉 http://skrivebom.wordpress.com/2011/02/06/om-a-ligge-med-en-kjendis/

Leave a Reply

