Nytt år

Posted: 31. December 2010 by antigirl29 in Bare lysegrå, Magnhild realitetsorienterer, Magnhild synser, Magnhilds jul

Jepp, det er den kvelden i året. Jeg er ikke spesielt glad i avskjeder, ikke spesielt glad i død fugl, ikke spesielt glad i ting som smeller og ikke spesielt glad i å være den eneste single dama i verden, på fest med alle de lykkelige para i verden. Så det faktum at det er nyttårsaften i kveld gjør meg litt mer trist enn glad, faktisk.

Jeg greier alltid å grave meg ned i mitt mørkeste humør på årets siste kveld og tenke at nok et år har vært bortkasta. Jeg veit jo at det er en ganske tung overdrivelse, men på nyttårsaften når rakettene spretter i været og ABBA går på repeat i bakgrunnen, og alle står rundt meg og kliner med hverandre – akkurat da er faktisk det faktum at jeg er singel det verste noen kan minne meg på. Etter en juleferie i hjembygda vet jeg at suksess ikke kan måles i det å ha en kjæreste. Jeg mener, det er så mange kjærester der ute som ikke holder mål på noen som helst måte. Men likevel lar jeg singelstatusen min overskygge alle andre suksessfaktorer i livet mitt.

I året som har gått har jeg fått meg ny jobb, en jobb jeg faktisk gjør det ganske bra i, møtt masse kule folk og vært på et par bra ferier, lest en del bra bøker, sett en del bra filmer, hatt en del bra sex, tenkt en del glupe tanker, lagd min egen blogg (som jeg faktisk er ganske fornøyd med), erta på meg en del folk, kost meg glugg i hjel, til tider, hata verden en god del.

Det er en kjent sak at jeg har en mengde, på ulike måter dysfunksjonelle venner. Men på årets siste dag må jeg rett og slett skryte litt av noen av dem. De har faktisk greid å innse at ingen av oss liker død fugl, spesielt ikke de som må ta ut innmaten av dyret. Derfor er kalkunmiddagen avlyst og jeg sitter her i pysjen og spiser ostesmørbrød, før jeg skal stikke bort på en fest med champagne, lav ABBA-faktor, ingen døde dyr, opptil flere single menn og meg selv i min beste kjole (hvertfall den beste jeg kan stappe desembervomma inn i).

Takker alle for følget i år! Kryss fingrene for litt kvalitetsklinings og mye kjærlighet på starten av det nye året, da. Og for at humøret kanskje kommer seg utover kvelden. Jeg mener, det er i år jeg kan være glad. I morgen er jeg inne i det året da jeg fyller 30. Og det er ingenting å le av. Heller tvert imot.

❤ Mag

Comments
  1. Rabiatix says:

    Godt nyttår, Mægg. Du skal se det å passere 30 vil oppleves som langt mindre dramatisk enn all krisemaksimeringa i forkant.

  2. Nora says:

    Er ikke så glad i nyttårsaften jeg heller, selv om jeg nettopp har fått en ganske fin kjærste. Men satser på at litt øl og sjampis fikser humøret også satser jeg på at diverse forbud begrenser rakettoppskytning i byen 😉 Godt nyttår:)

  3. Sissel says:

    Ønsker deg et Godt Nyttår !

  4. åse marit says:

    Hei. jeg som hadde gledet meg til fredagens høydepunkt: shabby fredag. Skal du slutte med det eller….

    • antigirl29 says:

      Hei, jeg glemte helt at det var fredag i går. Hadde kommet inn i en tankegang der alle dager er en juledag, ikke en ukedag. Men jeg har ikke slutta; det er fortsatt mye å ta tak i!

  5. Anonymous says:

    Ønsker deg alt godt i det nye året, Magnhild! Du skal se at det fryktede 30 tallet ikke er så galt som du tror. Ting faller liksom litt på plass ;0) Lykke til!!!

    Klem Susanne

    • antigirl29 says:

      Takk det samme, Susanne! Velger å tro at du veit hva du snakker om, og skal prøve å tro på deg, sånn litt etterhvert, når det liksom har gått ordentlig opp for meg at 2011 er i gang. Ugh.

  6. Big Dick says:

    Godt nytt år da Mag, du er ei stigende stjerne på blogghimmelen da:)

    Håper 2011 blir bedre en i fjor for egen del, for 2010 ble mye stang ut, og få rake baller i mål. Grrrr rett og slett et møkkaår 2010…..

  7. Big Dick says:

    Ja jeg akter å brette opp armene, rulle den ut, og møte det nye året med sedvanlig fandenivoldsk innstilling og humør da;)

    Men takk som byr på passinger da Mag…..

Leave a Reply

