Julelidelse og blodtåke

Posted: 25. December 2010 by antigirl29 in antimagnhild, Gråblogg, Magnhild hater, Magnhild realitetsorienterer, Magnhilds jul

Julens lidelseshistorie har starta. Dagens lidelse: Middag med tidenes kjipeste onkel. 1. juledag har vært via til soving, spising og portvinsdrikking de siste åra, men i år har ei eller anna trebarnsmor-kusine med jævlig stor svigerfamilie ødelagt hele julerytmen min. Av hensyn til hennes ve og vel og juletimeplan og svigerfamiliejuletradisjoner måtte altså jeg spise middag med henne og faren hennes og resten av den slitsomme familien hennes i dag. Faen, hvorfor kan ingen holde hviledagen hellig?

Hadde forberedt meg på temaet “hvorfor er Magnhild fortsatt singel og hvorfor har hun ingen barn, hvorfor bor Magnhild i Oslo og hva jobber hun egentlig med?” Hadde planlagt en tale om de viktige tingene i livet mitt, men var ikke forberedt på skrytehelvetet til den jævla skrytepaven av en onkel jeg har. I år skryter vi av: Alle barna mine gir blod.

Holy Christ, hva er det å skryte av?! At noen gir bort blodet sitt? Jeg har også gjort det i min blodige ungdom, da jeg verken reiste, pulte eller gjorde noe annet interessant. Men nå har jeg et liv og finner det lite hensiktsmessig å sette det på vent pga blodfattighet. Vel, dette skjønner ikke onkelen min. Før vi hadde kommet oss til sviskekompotten tanta mi hadde lagd, var temaet blitt: Hvorfor gir ikke Magnhild blod? Med undertittel: Magnhild bryr seg ikke om andre mennesker, men det gjør mine barn.

Jeg har ofte hatt lyst til å skyte den jævla onkelen min. Han er tidenes mest uinteressante skapning, og jeg fatter ikke at han er i slekt med faren min. Det eneste bra med onkelen min er at han får meg til å like alle andre i slekta mi, fordi han setter alle i et godt lys, når man sammenligner dem med han. Også i dag. Og det jævla maset om at han, tanta mi og kidsa, som nå faktisk er så voksne at det blir vilt kleint å skryte av dem, gir blod, og at de derfor er noen helt fantastiske mennesker.Det samme er svigersønnene deres.

Til slutt kjente jeg at nok er nok. – De har jo faen meg vært sammen i 10 år, da kan de jo gi blod! sa jeg, noe illsint.

– Det går jo an å gi blod selv om man er enslig, Magnhild, sa idiot-onkelen min, og lo litt hånlig.

Ok, ikke dra ensligkortet. Jeg er singel, men faen ikke enslig!! Derfor måtte jeg dra sexkortet. Som kjent er blodgiving ganske vanskelig hvis du skifter partner oftere enn hvert 10. år. Da vil de nemlig ikke ha deg.

– Onkel, jeg er kanskje enslig, men jeg har faktisk et ganske bra sexliv, og jeg ofrer ikke det for å kunne gi blod, sa jeg. Rolig og beherska.

Du drar ikke sexkortet i et juleselskap med familien din på Vestlandet, en av de rødeste dagene i jula. Men jeg greide ihvertfall å få onkelen min til å holde kjeft i et lite sekund. Nå har jeg sparka (!) hjemover, tatt på meg den imaginære onepiecen og åpna portvinsflaska. Og i morgen er det en ny juledag. Takk skal du faen meg ha, Jesus.

Comments
  1. Heidi says:

    …så bra at jeg leser den en gang til jaggu!

  2. Elizabeth says:

    Fantastisk! Tror jeg har samme onkel. Han er ihvertfall rimelig lik! 😉

  3. antigirl29 says:

    Jeg prøver å trøste meg med at han er en inngifta onkel. Men så kommer jeg stadig vekk på at han er broren til faren min. Det er alltid en like stor nedtur når det går opp for meg. Da er det ingenting annet å gjøre enn å trøsteskåle i portvin. Skål!

  4. Big Dick says:

    Portvin er ikke de for gamle frøkner da Mag?

  5. antigirl29 says:

    Jeg går snart inn i det året da jeg blir 30, jeg er singel og forlatt på Vestlandet med en familie som bare er ute etter blodet mitt. Pluss en nyskilt bror som bare vil snakke om sitt patetiske liv. Og du unner meg ikke portvin?!!

  6. Big Dick says:

    Du kunne trenge sterkere saken kjære Mag, men skal ikke utdype høflig som jeg er—->

  7. Rabiatix says:

    Imaginær onepiece? Jeg er rystet.

  8. sbjrnlvld says:

    hehe, sku gjerne vært flue på veggen der, eller egentlig ikke, well, som singel OG blodgiver (*host*) tar jæ mæ en sympati-Ale og gjør meg klar til Tomme Tønner, som etter sigende skal være bra

    og lykke til med ny juledag i morra, høres ut som om du kan trenge det

  9. fnord says:

    Like gøy hvert år 😉 Godt skrevet…

  10. Mari says:

    Herlig!!!

    • Ingrid says:

      Hei, er en nyfrelst tilhenger av deg, o store blogguddinne!

      Har en prikk lik onkel. Det jævligste der og da er at jeg ofte kommer på hva jeg skulle ha svart litt for sent til å stoppe kjeften på han. Julefeiringer i form av ukule slektninger skulle man ha hatt risikotillegg for…

      Går inn og poster et svar på ditt shabby fredag sitt siste innlegg, ikke spesielt om a jordmormatja, men om hvitemafiaen generelt, hehe..

      • antigirl29 says:

        Så herlig! Skal lese den andre kommentaren din når jeg ikke er så portvinsbrisen som jeg er akkurat nå. Men ingenting er så hyggelig nå i jula som nye, engasjerte lesere. Ha ei herlig jul! ❤ Mag

  11. Elizabeth says:

    Hehe.. Portvinsfylla kjenner vi alle til i julen.. Den er genial og drukner absolutt alle julelidelser…. ! Og det får no være grenser… Sexlivet gir man f… ikke opp for å gi et par dl blod… 😉

  12. conn1 says:

    Når bloggskriver kommer op med noe posetivt som inneholder noe som jeg trenger forklaring på , skal jeg fortsette med å lete etter hva jeg ikke henger med på !
    Ps : Hva er det jeg fjatter om ?…. fy faen jeg er dum noen ganger

  13. antigirl29 says:

    Hmm, litt usikker på hva du skriver om, men dum er du nok ikke.
    Som singel gir jeg vel mer jord, svette og tårer enn blod. Det burde jeg sagt til onkel.

    • conn1 says:

      antigirl :
      Også usikker på hva jeg egentlig skriver , men hva skal jeg gjøre når jeg bare ønsker delta i ting jeg ikke er sikker på ? eller kan noe om ?
      Eneste jeg er sikker på er at jeg til tider ofte preiker svada ………
      skal slutte

Leave a Reply

