Egoistisk ønskeliste

Posted: 23. December 2010 by antigirl29 in Gråblogg, Magnhilds jul

I morgen er den store dagen. For noen. For meg er det den dagen hvor jeg blir proppa full av feit mat for så å få utlevert diverse pakker med kreppa sengetøy, gedigne poselendsnisser, såper som lukter alt for mye og Timotei sjampo fra Samvirkelagets restelager. Men jeg håper i det lengste på forandring. Derfor gir jeg, som alle andre gode kjendiser, deg noen av mine helt egoistiske gaveønsker. For de fleste har dem, selv om de nekter å innrømme det og stapper en 10-er i gryta til Frelsesarmeen.

1. Fred
Jula er den perioden hvor jeg har en tendens til å klikke på hele familien min. Inkludert den masete mora mi, den gretne, nå nyskilte broren min og til og med diverse perifere tanter som spør hva jeg fikk til jul. Jeg tror det har noe med den nærheten og det samholdet vi fokuserer på. Det kan kjapt bli for mye av det, gitt. Derfor ønsker jeg meg litt fred til jul. Det inkluderer mindre høytspilling av Kurts jule-CD.

2. Mindre fattigdom
Alltid når det nærmer seg jul, er jeg fullstendig blakk. Det kan ha en viss sammenheng med deltakelse på alle de juleborda jeg ikke har lyst til å gå på, men går på likevel, innkjøp av kjoler og sko jeg bruker max en gang og innkjøp av dyre, bra gaver i bytte for ting jeg ikke vil ha. Jeg ønsker meg mindre fattigdom til jul, men tror kanskje det er litt sent nå.

3. Mer og bedre samhold
Og da mener jeg egentlig mer og bedre sex. Som singel dame på juleferie på landet – du vet, der alle var gift og hadde fem barn før jeg var ferdig med bachelor, ender jeg gjerne opp med rasket som ingen vil ha i juledagene. Jeg skulle ønske at jeg for en gangs skyld kunne møte en bra mann for hyggelig samvær. Det ønsker jeg meg egentlig aller mest til jul.

4. Nytt fjernsynsinnhold
Jeg fatter og begriper ikke at alle ser det som en nydelig juletradisjon å se akkurat de samme tingene på TV. Ærlig talt, er det bare meg som hater Tre nøtter til Askepott, Reisen til julestjernen og Grevinnen og hovmesteren? Hva om vi kunne få noe nytt og interessant her vi er på ferie uten parabol eller kabel? Og da mener jeg ikke en ny sesong av den Dickens-serien vi så i fjor, NRK.

5. Litt varmere vær
Jada, jeg skjønner konseptet med å være inne og kose seg i jula. Men nå har det vært så sinnsykt kaldt så sinnsykt lenge at jeg begynner å bli deprimert. Jeg fryser konstant. Har ikke lyst til å gå ut lenger. Pynter meg ikke, men lesser på meg med ullgensre. Åh, om det bare kunne nærme seg null. Da hadde jeg blitt glad til jul.

Såh, der har dere meg. Jeg ønsker meg verken verdensfred eller mat til sultne barn i Afrika. Jeg ønsker meg noe bra til meg selv. For en gang i året er det faktisk lov. Fuck idealisme. Santa, can you hear me?

Comments
  1. markus says:

    UDI´s julekalender er ikke egoistisk:

  2. Big Dick says:

    Ønsker meg intet, er materielt lei for lengst. Men en tur i busken med ei godt trusefuktet fruentimmer sier man da ikke nei til.

  3. antigirl29 says:

    Ah, tviler ikke. Tror Virgin Mary er ledig på markedet.

  4. Big Dick says:

    Upløyet mark er da ikke at forakte…..

  5. fnord says:

    lol, definer en bra mann?

Leave a Reply

