Fire lys i advent for Petter Northug

Posted: 19. December 2010 by antigirl29 in Magnhild tenner adventslys

Det er siste søndag i advent. I dag tenner jeg fire lys for lengsel, glede, håp og fred for Petter Northug.

Det har vært ei tøff helg for Petter Northug, både i og utafor skisporet. Stakkars mann, det er jo snart jul. Jeg tenner fire lys for Petter Northug.

Det første lyset er for lengsel. Petter Northug lengter etter en seier. Den fikk han nesten i går, da han prøvde seg på en klassisk Northug-spurt. Men tapte. Det likte Petter skikkelig dårlig, i likhet med de overbeskyttende trenerne hans. Så Petter stakk av og gjemte seg i smørebua, der han surmulte og ble varm og kom for seint til blomsterutdelinga. Litt sånn som man gjør når man har tapt et barneskirenn, vil kanskje noen si. Treneren til Petter Northug ville sagt at grunnen til at Petter Northug ikke rekker blomstersermonien når alle andre gjør det, er denne:  – Han har stor kropp.

Ok. Jeg tenner et lys for glede. Over at Petter Northug kan konkurrere i kategorien verdens største mann neste år heller. Siden han har en så jævla diger kropp.

Så tenner jeg et  lys for håp. Jeg håper at Petter Northug vinner en spurt snart. Siden han er så dårlig til å tape. Jeg håper at Petter Northug lærer seg å kle på seg riktige klær, sånn at Det internasjonale skiforbundet ikke blir sure. Og at han lærer seg å komme tidsnok til blomsterseremonien, sånn at han ikke får bøter. Og sånn at vi i Norge slipper å bli så flaue.

Og til slutt tenner jeg et lys for fred. Mellom Petter Northug og Thomas Alsgaard. Siden Thomas Alsgaard syns Petter Northug oppfører seg teit.Han skulle vare visst hvor mye mentalt som går gjennom hodet til Petter Northug i en sådan stund. Han har mye å tenke på. Feks på om julenissen finnes eller ikke. Og hva skal han kjøpe til Rachel Nordtømme i julegave?

Gratulerer med innsatsen, Petter Northug og alle som støtter han i hans daglige kamp for å gå fort på ski. Fire lys og et lite dikt fra meg til dere. Jeg skjønner at det er tøft. Hold on be strong.

Vi tenner fire lys i kveld og lar dem brenne ned,

for lengsel, glede, håp og fred.

Men mest av alt for at Petter Northug skal ha på seg riktige kle,

på denne lille jord, hvor mange flere enn skiløpere bor. Selv om kroppen hans er veldig stor.

Comments
  1. Big Dick says:

    Stor kropp borger ikke nødvendisvis for stor ***, men man kan vel ikke avvise muligheten…..

  2. antigirl29 says:

    Du er min mest forutsigbare leser, kjære, men det er greit. Hadde du ikke kommentert den store kroppen ville jeg ringt politiet og meldt deg savna.

  3. Big Dick says:

    Man kan da ikke avvike for mye fra sine tilbøyeligheter, og nedre regioner kjære Mag, MÅTTE GUD FORBY…

  4. Vestfoldkvinne says:

    Sent om kvelden fikk jeg meg igjen en god latter, takk for det. Jeg sitter fremdeles på
    kontoret og kjemper med en PC som ikke fungerer og jeg skal ta 15 test til i morgen tidlig. Total frustration!!! På toppen av alt tror jeg jeg har fått lus av en native her i landet hvor jeg for tiden er. Han klemte meg i dag etter at jeg hadde gitt han noen gaver til barna hans, og nå klør det over alt. Er det fredag den 13?

Leave a Reply

