Noen små betraktninger om livet fra buss 143

Posted: 18. December 2010 by antigirl29 in Magnhild er eksklusiv

Jeg sitter på bussen på vei for å besøke noen særs etablerte venner på Stabæk. På veien har jeg, som den uetablerte østkantbeboer jeg er, gjort meg noen tanker om hvor fint det er lenger vest. Alt blir jo som kjent litt finere når det er julepyntet, og i kommersialismens måned liker jeg jo også godt de fine butikkene.

Vel, alt gikk fint inntil jeg ble var et stk 20-åring bak meg. Han er ca 150 høy, med dress, spisse sko og langt hår i framgangshjelm og har utrolig mye å dele med en noe stum kompis han ikke har sett på lenge og egentlig med verden forøvrig. Under rapporterer jeg live fra hans livsvisdom.

Om sin nye jobb: “Det er helt forferdelig. De folka som jobber der er så udannede. De er vant til å få ting langt i hendene. Han ene er så gammel at jeg bare ser på han som bestefar. De går til og med i tøfler på jobb, de folka der. Man kan ikke ta noen seriøst som går i tøfler, vet du. Rett før det blir peiskos. Hyttestemning, liksom. Skulle tro man var på stranda, folk går i slippers. Ja, jeg veit det er uvesentlig, men det irriterer meg noe jævlig”.

Om kjæresten til kompisen, som de tydeligvis er på vei til Oslo for å besøke: “Hun er en sånn på 19 år som har så sinnsykt mye kulturell kapital. Altså, det er så teit. Hun er av fransk avstamming, liksom, og snakker sånn Oxford-engelsk. Foreldrene har et slott i Frankrike, da, men altså, jaja. Hun leser han der med Dorian Gray, hvem er det igjen? Oscar Wilde, ja, takk. Du har vel ikke noe nært forhold til han? Altså, jeg leste jo også den som intellektuell 16-åring. Har forsøkt å lese den igjen, men han skriver jo bare noe følelsesmessige greier om kunst og kultur og sånn. Hallo”

Vel, jeg tror jeg avslutter referatet her. Nå er han i gang med å trashe alle vennene som har dårlig musikksmak, dvs bare like Zappa. Ta Bærumsbussen om du vil vite mer. Jeg er snart framme.

Men joda, altså, Bærumsfolk er litt bedre enn alle andre. Det er vel derfor jeg ikke bor der.

Comments
  1. Anette says:

    Ja de er herlige i den alderen…

Leave a Reply

