Jeg blir støttekontakt

Posted: 12. December 2010 by antigirl29 in Magnhild er idealistisk

Jeg har bestemt meg. Jeg skal bli et nytt og bedre menneske. Derfor har jeg nå blitt støttekontakt.

Det var ei venninne som tipsa meg. Hun mente det var perfekt for meg å bli støttekontakt. Da kan jeg bli kjent med mennesker som er annerledes enn meg selv, som har en annen innfallsvinkel til verden og som kan tilføre meg en god dose av den omsorgsevnen som venninna mi mener jeg har undertrykt i flere år. Jaja, tenkte jeg. Jeg skal gi deg omsorgsevne. Så lenge det bare er annenhver uke.

So far so good. Jeg tok kontakt med Fabians omsorgspersoner, og meldte meg til tjeneste. Med en mamma som grein av stolthet på andre enden av telefonrøret. De ble så glade borte i rådhuset, vettu. De hadde et så stort behov for flere støttekontakter, og hadde et omsorgsobjekt de mente var perfekt for meg. Med andre ord 27 år gamle, rødhårede Robert med utstrakt autisme. Takk for den.

Jeg har nå møtt Robert en gang. Målet var da at vi skulle bli kjent med hverandre før hans sosialiseringsbehov ble fullstendig overlatt til meg. Samtalen foregikk noe sånt som dette:

  • Mag: Hei, så hyggelig å møte deg. Jeg har sett sånn fram til dette, og tror vi kan bli kjempegode venner, jeg og du.
  • Robert: OK
  • Mag: Har du noen spesielle interesser, kanskje. Noe du har lyst til at vi skal gjøre sammen?
  • Robert: Nei, ikke egentlig.
  • Mag: OK
  • Robert: Jeg liker hunder. I dag liker jeg bjarmelandslaika, som er en østlig, subpolar spisshund. Den er utrydningstruet.
  • Mag: Interessant. Så bra, da. Kult, liksom. Jeg har aldri hatt hund, jeg.
  • Robert: Hva? Har de gitt meg en støttekontakt uten hundekunnskap? Da har vi virkelig ingenting til felles. Dette er svært kritisk. Å, jeg hater Fabian!
  • Mag: OK

Ja, men altså , jeg gleder meg til å fortsette med omsorgsevnen. I mellomtiden leser jeg litt i mitt nyinnkjøpte hundeleksikon. Dette skal nok gå bra.

Comments
  1. Vilde says:

    Hahahaha x) jaja, det går nok bedre etter hvert 😀

  2. Heidi says:

    Trodde et øyeblikk at du hadde blitt støttekontakt for en hund. (det hadde kanskje vært det beste)

    Heidi.

  3. Big Dick says:

    Man skal ikke skue en hund på hårene….

  4. Det går seg nok til skal du se. Du kan jo be Robert om opplæring da, kanskje han vil synes det er gøy. Synes det høres lovende ut jeg!

  5. Lise says:

    Av en eller annen grunn minner den omtalte scenen meg om noe som kunne vært tatt ut av Little Britain, du vet han der som sitter i rullestol, men som egentlig kan gå og som er dritnegativ til alt. Morsomt. Lykke til Mags!

Leave a Reply

