Objektifisert adventskalender #10

Posted: 10. December 2010 by antigirl29 in Objektifisert adventskalender

Åh, Frode Saugestad. Jeg kommer alltid tilbake til den mannen. Og det er jo i det hele tatt mye å komme tilbake til:

Ett av få objekter som ser bra ut på Harvard

Jeg vet ikke hva det er med meg, altså. Jeg har bare alltid drømt om enten en fotballspiller eller en litteraturdude fra Harvard eller en musiker eller en kunstner eller en Grønlandsfarer eller en markedsfører eller en trønderrockekspert eller rett og slett bare en litt kjekk kar. Jeg har bare ikke skjønt at jeg kan få alt i ett, liksom. Før jeg plutselig så herr Saugestad i avisa. Flaks at det finnes en sånn mann, tenkte jeg. Bare kanskje litt uflaks at han er bittelitt uoppnåelig. Men dette handler jo om objekter. Og her har vi vel et objekt som i alle fall har nok energi til både deg og meg, om vi skulle være så heldige å dumpe borti’n.

Min opplevelse til deg:
Det ringer på døra di sent en fredags kveld. Frode er endelig ferdig med dagens innsats, nemlig å skrive ei lita bok, spille inn ei lita plate, ta en liten ekstra doktorgrad og vinne en fotballkamp. Det er tid for middag før kveldens innsats, og den deler han gjerne med deg. Han har ei flaske bourbon og en glassko han lurer på om passer, og tenner i peisen din på null komma niks. Du har tatt på deg den fineste kjolen din og satt på den fineste musikken din og tent alle stearinlys du kan oppdrive og laget den beste lammegryta du kan lage og holder klar de beste pikekyssa i historien. For skoen passer, og du føler på deg at dette, det blir en fantastisk kveld uansett. Det blir det selvfølgelig også. Men det får bli mellom oss.

Objektet ser bra ut i telt. Lurt å ha ett klart.

Slik lager du dette objektet selv:
Her trenger du en god del ingredienser, men kanskje ikke så nøyaktige mål. Det viktigste er innsatsviljen – den må du ha i bøtter og spann, ellers kommer du ingen vei. Ta en fyr som ser bra ut og som kommer fra et obskurt sted du aldri har hørt om. La en skade sørge for at idretten ikke tar han, send han gjennom skolen i ekspressfart og forsøk å følg med på alt som skjer når menn tenker selv. Ikke mist motet underveis, selv om du tenker at shit, så hard jobbing. Det er tross alt for en veldig god sak.

Leave a Reply

