Livets store spørsmål

Posted: 6. December 2010 by antigirl29 in Bare lysegrå, Klikk.no er ubrukelig, Magnhild pynter, Magnhild synser

Det er snart jul. For noen har det vært jul siden september. Jeg tenker ikke på marsipanselgere, ribbeforhandlere eller julenisser, men på alle våre interiørbloggere. Et av livets store spørsmål for dem er hva man skal ha juletreet i i år. Jeg kjenner at dette har blitt et stort spørsmål også for meg.

Først tenkte jeg at jeg ville gjøre det litt røft, men samtidig nostalgisk i år. Jeg fant fram min avdøde bestemors gamle fjøsstøvler. De er vanntette, litt småshabby og gjør meg utrolig nostalgisk. Jeg fylte støvlene med vann og mose, men det ble rett og slett for sterkt for meg. Det føltes som at min bestemor hadde blitt et tre.

Så jeg gikk over til en plastbalje i hvit plast. Utrolig enkelt, rent og stilfullt. Og en anelse fransk og landlig. Jeg fylte plastbaljen med mitt restlager av glutenfri nattversoblater, for å få stabilisert treet. Vakkert, men på samme tid litt feil. For etter å ha konferert med Det nye testamentet, viste det seg at Jesus jo ble født i jula, og at det derfor ble litt feil å pynte til jul med selve symbolet på hans legeme.

Etter mye om og men bestemte jeg meg for å teste ut en del andre ting jeg hadde stående. En rød potte fra jeg var barn var et alternativ; gjenbruk er økologisk og rød er en fin julefarge. Jeg testet også ut min nye champagnekjøler, som jeg jo ikke aner hva jeg skal bruke til (helt til jeg kom på at jeg kan kjøle champagne i den) og jeg testet ut en variant der treet ble støttet opp av en bunke Paulo Coelho-bøker på hver side av treet.

Den siste varianten er likevel den jeg er mest fornøyd med: Jeg boret et hull i golvet og plantet et juletre. Nå er det jul hele året – og det er jo slik jeg egentlig vil ha det.  Orderudsokken henger på peishylla,og jeg venter bare på at nissen skal komme og fylle den med godteri. Tre måneder med juleforberedelser og blodslit er da over og jeg skal bare kose meg.

❤ Mag

Comments
  1. Mrs. Johansen says:

    Hahaha, festlig!
    (Liker godt bloggen din, – sjekker mange ganger om dagen. Og du oppdaterer jo mange ganger om dagen også. Topp!)

  2. Hahaha, det er utrolig mye å tenke på for for oss interiørbloggedamer i disse dager.
    Sinkbøtte versus tradisjonell juletrefot, dilemmaene bare baller på seg de neste ukene….

  3. TurboLotte says:

    Ble anbefalt denne bloggen. Og har lest meg litt nedover… Ai laik it!!! RSS er lagret.

    Turbohilsner fra meg!

  4. antigirl29 says:

    Takk for det! Flere viktige problemstillinger følger framover.

  5. Anita says:

    🙂 Nok et verdensproblem løst!

  6. Bird says:

    må si jeg følte meg litt truffet, her jeg sitter å surfer rundt og finner inspirasjon til jula:) bore hull i gulvet ja….?…ikke dumt!
    Tror jeg går for den i år jeg også!

Leave a Reply

