Jeg er den nye, store serieforfatteren!

Posted: 1. December 2010 by antigirl29 in rosamagnhild, superkvinner, Trykt og utrykt, Ufiltrert Magnhild

Åh, jeg ble så glad da jeg kom over denne stillingsutlysninga. Endelig en jobb for meg, liksom. Her er søknaden min:

Kjære Cappelen Norsk Forlag.

Jeg heter Magnhild, og er selvfølgelig den nye, store serieforfatteren Cappelen trenger, og stiller gjerne min kreativitet og skrivekyndighet til tjeneste for store gruppers leseglede.

Motivasjonen min for å søke er at jeg alltid har ønsket å vie meg fullstendig til å tenke ut dramatiske historier, fortelle om relasjoner og sterke følelser ­– glede og sorg, kjærlighet og hat, forelskelse og sjalusi, lykke og skam. Jeg har heller ingen problemer med å skrive 6 bøker i året med ca 50 000 ord i hver, det er faktisk det minste en god forfatter må klare, mener jeg. Selv om, som dere sier selv, det å skrive bøker er en langsiktig prosess.

Jeg anser meg som svært  kvalifisert for jobben. Før dere leser mitt manus på 15 000 ord, som jeg skreiv på trikken i morges, vil jeg legge litt ekstra vekt på at min kompetanse både innebærer en unik evne til å være fantasirik og en enda mer unik evne til å spille på egne erfaringer innen emner som glede og sorg, kjærlighet og hat, forelskelse og sjalusi, lykke og skam. Det er mange av de erfaringene, kan dere tro.

Jeg behersker verktøy som datamaskin og tastatur, Word og touchmetoden, foruten viktige bereper som “hans svulmende kjød”, “pusten hans kilte henne lekent i nakken”, “håret danset så lett i vinden”, og “ett kinn bli aldri for vått av tårer”.

Dette går nok bra, skal dere se. Håper jeg kommer til en nærmere samtale.

Vedlagt er 15 000 ord og personlig Curriculum Vitae.

Vennlig hilsen

Magnhild Antigirl
Tøyengata

Comments
  1. Anette says:

    Så det er slik de finner dem altså. Jeg har faktisk lurt litt på det!

  2. antigirl29 says:

    Ikke sant. Samme her. Men nå finner de altså meg i en fei.

  3. Jeg, den nye Margit Sandemo. Lurer på om det er noe penger i dette? Kan jo gjøre det på fritiden da, 6 bøker bør jo være unnagjort på – tja, skal vi si 3 uker?

  4. antigirl29 says:

    Sant. La oss slå oss sammen, så kan vi sprenge produksjonskravene!

Leave a Reply

