Objektifisert adventskalender #1

Posted: 30. November 2010 by antigirl29 in Mrs Draper, Objektifisert adventskalender

Endelig! Endelig er det tid for å åpne den første luka i min objektifiserte adventskalender. Åh, som jeg har gleda meg. Jeg har nesten ikke klart å vente.  Men nå er altså dagen her, den første dagen i fantastiske desember. Og det er tid for å ta for seg min aller første lykkestjerne av et objekt:

Ah, Don. Vi har en lang og meget fin historie vi to. Fins det egentlig noe bedre objekt enn kule, utilgjengelige, men samtidig sårbare mr Draper? Han er Dick Whitman og Donald Draper og mørk og dyp. Han har skarpere replikker enn du kunne drømt om, men han bruker dem bare når han vil. Og det koster deg. Mye.

Min opplevelse til deg:
Du har ventet i fire timer nå. Don har selvfølgelig glemt at dere skal på weekendtur, og har drukket litt for mye bourbon på kontoret. Han er ikke noe særlig unnskyldende, men lurer i stedet på hvorfor du har pakka i den enorme, røde kofferten og hvorfor du tvinger han til å skifte til jeans bare fordi dere skal litt utenfor byen. Men han aksepterer det likevel. For han får i det minste bruke det deilige kashmirskjerfet ditt og ta meg seg alle de digge sigarettene sine. Han vet at han ser enormt bra ut og at du er nesten like digg. Og han vet at foran dere ligger ei deilig, deilig helg. Uten kone og barn.

Slik lager du dette objektet selv:
Det skal faktisk ikke så mye til, så lenge du har et mørkt og litt dystert utgangspunkt. I tillegg bør du ha store mengder brun sprit, skreddersydde dresser, Stetson-hatter, hvite skjorter og brylkrem tilgjengelig. Så er det bare å finne den mannen som ser mest lost ut og sette i gang. Jeg har hørt det kan være lurt å lete i Korea.

Comments
  1. […] har er flere kalendre online. Glamourbibliotekarens julekalender er en slik hyggelig en, mens Antibloggeren Magnhild sin er hakket hvassere hvor vi får servert dagens […]

  2. Forholder meg foreløpig rolig, håper på andre prakteksemplarer utover i desember 🙂

  3. Heidipus says:

    Don could be Batman for all we know.

    Wicked!

Leave a Reply

