Første lys i advent: For Julian Assange

Posted: 28. November 2010 by antigirl29 in Magnhild tenner adventslys

Hver søndag i advent tenner jeg et lys. I dag for WikileaksJulian med dokumentene.

Det er første søndag i advent og alle interiørbloggeres hjerter og englehuer er i ferd med å eksplodere av glede. Skjønner jeg, altså. Det er en viktig tid som innledes for dem nå (selv om den nok har pågått siden september en gang). Jeg skal ikke være noe dårligere, selvsagt. Derfor vil jeg i dag tenne ett lys for noe jeg tror på.

Dagens lys tenner jeg altså for Julian Assange. Det er jo i dag alle millionene av dokumenter slippes, og jeg tenker at noen må jo hedre han for innsatsen i stedet for å anmelde han for voldtekt. Hvor var du da Julian slapp dokumentene, liksom? Det blir nok et viktigere spørsmål enn hvor var du da Julian ble med en partysvenske hjem.

Jeg har spekulert fælt på hva som kan være i de dokumentene. Engelskmenna er mest redd for hva soldatene deres har sagt om franskmenna. Det skjønner jeg. Tenk om det kommer fram at noen engelskmenn ikke digger franskmenn? Eller, enda verre, at de digger den franske presidentfrua mye mer enn presidenten? Det er jaggu mye som står på spill, og Julian kan sette i gang litt av en diplomatisk krise i det han trykker på sendknappen.

En annen ting jeg lurer på, er hvem som får drittjobben med å lese alle disse dokumentene. Ja, for det er faktisk en drittjobb. Det er jo snakk om millioner av dokumenter, og de skal sikkert leses før jul. Da kan det hende en del slavejournalister rundt omkring blir innmari sinte på Julian før vi har nådd andre søndag i advent. Det fortjener han jaggu også et lys for.

Så min konklusjon er at Julian fortjener et lys for glede. Fordi han gjør en viktig jobb og ikke vil bli elska for det. Det er nok av dem som ikke vil ha den mannen i verden, men jeg, jeg vil ha han. Derfor altså dette lyset, som vi selvfølgelig tenner med et dikt:

Så tenner vi et lys i kveld
Vi tenner det for glede
Det står og skinner for millioner av dokumenter og Julian til stede
Så tenner vi et lys i kveld
Og håper Julian ser det

Comments
  1. Oda says:

    Hurra for Julian!

  2. Big Dick says:

    Julian for president….

  3. Nina C. says:

    et lys er tent for han.

  4. læffing says:

    🙂 Det må være mye festlig i de dokumentene,- siden amerikanerne nå bedriver panisk DOS-angrep mot Wikileaks` nettsted. Det kan ikke være noen andre enn dem, eventuelt med hjelp av Israel.
    Lurer på hvem som tapper regjeringen vår, forresten. Sure kinesere..eller Wikileaks-folk?

  5. VidarE says:

    Har lest altfor mange meningsløse blogger. Og så kom jeg over denne. Snakk om å finne oase i ørkenen! Takk skal du faen meg ha. Du skriver utrolig bra.

  6. antigirl29 says:

    Tusen takk! Nå ble jeg glad! Håper du fortsetter å følge meg!

  7. Barbro says:

    Ett lys og hurra for Julian!

Leave a Reply

