Grattis, Gelius

Posted: 26. November 2010 by antigirl29 in antimagnhild, Magnhild realitetsorienterer

Mens Einar Gelius jobber for å monopolisere begrepet “liberal prest” i media, redder andre verden. Tipp hvem som får mest oppmerksomhet.

Jeg har forsøkt å ikke hisse meg opp over denne saken. For i utgangspunktet er jo jeg glad i folk som provoserer, inkludert Gelius. Og jeg liker ikke Kvarme. Men når folk begynner å syns synd på førstnevnte, ja da får jeg litt nok. For den medlidenheten der, den er jeg bare ikke med på.

Det er ikke sånn at Einar er den eneste liberale presten i byn mens alle andre er onde konservative homohatere. Til å ikke være kristen, kjenner jeg faktisk overraskende mange prester.  Det er prester som bruker tiden sin til å jobbe for homoekteskap. Prester som jobber frivillig for å hjelpe fattige og andre mennesker hvis verdighet ofte tråkkes på av cirka alle andre.  Prester som sitter på nett og snakker med ungdom som har det vanskelig på MSN, uavhengig av hvilken bakgrunn ungdommene har. Prester som ofrer julefeiring med familien for å feire den med rusmisbrukere. Og sånn kan jeg fortsette. Har Gelius gjort noe av dette? Det kan godt hende, men jeg tror det fins mange som har gjort mye mer. Uten å miste jobben for det.

Mange liberale prester jobber livet av seg for å endre kirka innenfra. Fordi de mener det kan utgjøre en forskjell. For andre. Som har behov for det. Gelius, hva gjør han? Han jobber livet av seg med å banke kirka gul og blå. Fordi han mener det kan utgjøre en forskjell. Ikke for kirka, og ikke for de som kirka er til for, men for sin egen medieinteresse. Hvem syns du egentlig er kulest nå?

Det er ikke synd på Gelius fordi han sa opp jobben sin. Jeg tipper det var planlagt hele veien. Gelius begravde et fotballag og skreiv ei bok for å få oppmerksomhet. Det har han fått. Værsågod, grattis og god jul.

Comments
  1. Big Dick says:

    Forskjellen mellom en liberal og en radikal prest er noe flytende spør du meg…

  2. antigirl29 says:

    Hehe, herved endret. Thnx, hon :*

  3. Bergljot says:

    Det der synes jeg var et godt innlegg. God helg!

  4. Mirthful says:

    Leser på etterskudd, men jeg er SÅ enig. Gelius har prestert det mesterstykket å få meg til å uttrykke sympati og enighet med Kvarme. Det er godt gjort, det.

  5. antigirl29 says:

    Ikke sant. Jeg har ikke kommet helt dit, men ikke langt unna. Gelius har ødelagt for seg selv ved å forsøke å gavne seg selv. Han om det.

Leave a Reply

