En liten realitetsorientering om bart

Posted: 25. November 2010 by antigirl29 in Magnhild realitetsorienterer

Norske menn digger bart for tiden. Sist sett på Aksel Lund Svindal. Jeg vil gjerne bare minne om en ting: Norske kvinner digger ikke bart.

Først kom hipsterne. Jeg har seriøst forsøkt å ta disse folka på alvor. Pinglegutter i 20-åra dukka jo opp som paddehatter med en godt anlagt sak på overleppa. I et forsøk på å være en slags moderne Clark Gable, var de litt ironiske, veldig kule og selvfølgelig helt originale. Bare at alle andre var det også. Og uansett var vi enige om at de ikke var spesielt fine. Jeg likte jo til og med hipstergutter som var litt yngre enn meg helt fram til dette skiftet i utviklingen.

Så kom Brad Pitt og George Clooney og hele lille helveteslasset av Hollywood-menn. De skulle også være kule, må vite, og da gjelder det jo å ligne på Sean Connery. Jeg er sikker på at de irriterte vettet av de (u)originale hipsterne, som gjerne ville ha moten sin i fred, men dessverre var resultatet at også ikkehippe menn kjørte på med velfriserte og ikke-så-velfriserte utgaver av det hårete monsteret.

Og nå kommer altså idrettsfolka. Med Norges kjekkeste mann i spissen. Og hans er ikke en gang velfrisert. Ikke vet jeg hva Aksel tenker på her, eller om det er Julia som har masa fram leppehåra. Jeg tror ikke helt på veldedighetsinitiativet hans. Men jeg syns uansett det er en fryktelig dårlig ide. Ikke minst fordi det stadig blir færre attraktive menn å ta av. For attraktiv, det er du faen ikke med bart, uansett hva Clooney måtte si.

Finn dere en ny dille, vær så snill. Eller begynn og respekter min bart.

Comments
  1. Godt det er for en god sak da, tipper barten forsvinner så fort det blir desember. Og nei, bart er ikke digg – jeg tenker alltid på matrester og annet gørr som samler seg i de håra. Grøss!

  2. Wilson says:

    Zorro-barten er jo helt latterlig så lenge du ikke er modell for Ralph Lauren. Ufrisert er bare tragisk. Aksel ser jo ut som et genmodifisert piggsvin.

  3. Mirthful says:

    Det er jo et prisverdig formål, da, men grøss og gru i alle fall.

    Det er dessuten kulere når folk som har hatt bart i 42 år tar den for en god sak: http://www.thesun.co.uk/scotsol/homepage/news/movember/3239841/Cancer-scare-whisky-boss-Richard-Paterson-shaves-tache-after-42yrs.html

  4. antigirl29 says:

    Enig! Det er en så mye bedre plan! Jeg lurer litt på om jeg burde anlegge bart til ære for noe veldedig no i november?

  5. Nora says:

    Hehe, er tildels enig, bare bart er ikke såå fint at det gjør noe. Men litt skjegg er digg da:)

    Prøvde forresten å google for å se bilde av Svindal med bart men fant bare utallige artikler med overskriften “Aksel best med bart” ><

  6. antigirl29 says:

    Jepp, skjegg er en helt, helt annen historie, spesielt skyggevariasjonen.

    Aksel – defitivt ikke best med bart.

    • Wilson says:

      /ignore – ingen hjerneaktivitet registrert. Råd; Ikke bruk energi på slike individ da hjerneskallen er så tykk at røntgenstråling ikke trenger gjennom.

  7. kjipt says:

    helt enig ass, skikkelig teit at Svindal er med å støtte en sak som har samlet inn $47millioner USD til kreftforskning.

    Siden den ikke er så lett å se i en tekst så nevner jeg at det var ironi.

    Synes at det er helt greit at du synes det ser stygt ut med bart, men gjør litt research før du kritiserer en enkelt person for hans valg.
    Hvis du ikke tror på legitimitetet av veldedigheten barten støtter kan du sjekke det ut her:
    http://www.Movember.com

Leave a Reply

