Hold on, be strong

Posted: 23. November 2010 by antigirl29 in Magnhild realitetsorienterer, Magnhild synser, Trykt og utrykt, VG padler

Det er ikke lenger snakk om et barneskirenn. Petter Northug har gått i kjelleren. Sportsjournalistene velter seg i slitte og dramatiske uttrykk, som kanskje kunne passa bedre å bruke når man snakker om folk som sitter innestengt i ei gruve på New Zealand, eller at det er relativt dårlig stemning mellom nord og sør i Korea.

Langrenn er gøy, Petter Northug er morsom, men nå tar det kanskje litt av. Våkna i morrest med en alvorlig stemme i radioen min som sa at Petter Northug er akutt overtrent. Noe som virker helt absurd for meg, siden jeg lever på en annen planet. Men skjønner at det er dødsalvorlig altså. Kan hende kan han ikke gå skirenn verken i helga, neste helg eller etter jul. Hallo, VM er ikke i morra, det er i februar. Dessuten tror jeg ikke den gullmedaljen de får der er ekte uansett.

Prøvesvarene kommer i dag, står det i VG. Det er slått stort opp. Så stort at vi faktisk  skulle tro det var prøvesvarene som viser hvem som egentlig er Tutankhamons far, Olof Palmes drapsmann eller Orderud-sokkens opphavskvinne. Men nei, vi snakker om blodprøvene til Petter Northug. Som viser når han kan dyrke vårt kollektive nasjonale ego med å gå fort på ski igjen.

Kjipt for Petter Northug altså, men jeg vil bare minne oss alle om at dette ikke er jordens undergang, Petter Northugs død eller slutten på alt som er gøy i verden. Jeg håper og tror at vi skal kunne være glade også denne vinteren. Og vi slipper ihvertfall å skyld på smørerne. Det er jeg nemlig ganske lei av.

Hold on, be strong, Petter. Jeg er ikke i tvil om at du overlever, ihvertfall.

Leave a Reply

