Komikere med uønsket omsorg for egne ideer

Posted: 18. November 2010 by antigirl29 in Magnhild hater, Magnhild realitetsorienterer

Bård Tufte Johansen og Harald Eia er fornøyde med seg selv om dagen. Har de egentlig grunn til det?

Jeg er ikke kjempefan av Storbynatt. Det er alt for løst og tilfeldig komponert og det er alt for mange og lange kjedelige sekvenser når man tenker på at episodene er så korte. Men nok om det, jeg skjønner at andre liker det, og humoren er grei innimellom.

Et innslag jeg faktisk likte, var Støttegruppe for kvinner som sliter med uønsket atferd med egen omsorg. For oss som jobber i staten, er det veldig på kornet og morsomt. Selv om Raske Menn og flere med dem har gjort ca akkurat det samme før og ideen ikke akkurat er ny. Godt laga var det i det minste.

Dessverre varer ikke gleden over sånt lenge når Eia og Tufte Johansen er involverte. De har en tendens til å ta av når de først får respons.Når de begynner med fakkeltog og bilvelting godt fulgt av et samlet norsk pressekorps og en fin gjeng med fans, er jeg bare lei for lenge, lenge siden. For da har de jo allerede kjørt på med tv-reklamer og facebookmas og det som verre er i lengre tid mens jeg venter på at det skal komme noe nytt bra fra den kanten.

Kanskje fører idetørka til behov for å melke de få man har maksimalt. Men det blir ikke godt fjernsyn av det. Dessverre. Jeg tenker det er greit med F. Scott Fitzgerald her: “Cut out all these exclamation points. An exclamation point is like laughing at your own joke”

Comments
  1. Chim says:

    Jeg velger å se på demonstrasjonen som et kunststykke – en performance. De har tatt spøken helt ut. Den har blitt drept, og reinkarnert som en svært interessant performance-piece.

    Men, jeg er kunstner selv. Og ser dermed kunst i alt rundt meg, omtrent. Så mitt syn på denne saken er naturligvis farget av itt verdenssyn, som blant annet baserer seg på at alt kan være kunst 🙂

  2. Kåre says:

    Jeg driter i demonstrasjonen. Nå er det klart for dagens første ronk 🙂

  3. Elen says:

    jeg var selv med å gikk i den demonstrasjonen, og det var en utrolig morsom greie. fikk vi noe annet å gjøre på en onsdagskveld. ikke vr så negativ til alt, dette var kun en morsom greie!

  4. oscar says:

    Denne demonstrasjonen er perfekt!!
    Dette viser på en god måte hvordan folk demonstrer for ting de ikke skjønner noen ting av. Dette er mennesker som lever av å demonstrere. Trekker paraleller til Gazademonstrasjonene i vinter, mange som demonstrerte, men de var egentlig bare ute etter bråk/ødeleggelse.

  5. Mirthful says:

    Dette blogginnlegget har en helt perfekt tittel. Jeg føler at vi burde hatt en Facebookgruppe.

  6. Leif says:

    Bilvelt i Oslo? Vil vi virkelig ha franske tilstander her hjemme?

    Håper folk flest skjønner dette er en spøk, og at dette ikke skaper noe presedens, i såfall, at folk skjønner hvor utrulig tett det er å lage vold istedenfor å jobbe konstruktivt for en sak man liksom skal tror på.

  7. Thomas Nilsen says:

    Hvem er denne idiotbloggeren som presterer å si at Raske Menn har gjort liknende ting FØR Bård og Harald!? Bård og Harald gjorde sånne ting som det her mens Raske Menn fortsatt gikk på ungdomsskolen for faen!

  8. Arn says:

    Altså. Dette stuntet er kritikk av samtiden, om du ikke skjønte det.
    Humoren er middelet, men målet er samfunnskritikk og kritikk av hjernedød populærkultur som f.eks Idol, X-factor, Paradise Hotel etc etc.
    Ved å skape en intens kampanje med storstilte glødende demonstrasjoner for noe som er helt fullstendig meningsløst (9 av 14 kvinner sliter med omsorg for egen adferd), så beskriver de hvordan unge av idag bryr seg mer om verdiløse og meningsløse ting enn det som faktisk er/burde være viktig for dem!
    Hvis du ikke har hjerne til å skjønne dette, så er det også sannsynlig at du ikke ser verdien av det. For dette er ikke et rent humorstunt, kjære blogger.

  9. antigirl29 says:

    Jepp, jeg tok poenget første gang de presenterte det. De trenger ikke repetere det hundre ganger. Da kjeder jeg meg ihjæl.

    • Thomas says:

      Den må du lenger på landet med. Reaksjonen din kommer nok av at du møtte deg selv i døra og ikke likte det. Ser ikke hvorfor du skulle nevne det ellers.

  10. Frank Eivind says:

    Nå liker jeg Bård og Harald. Var selv med på demonstrasjonen og synes det hele er veldig morsomt.

Leave a Reply

