Mandag til fredag, helg og repeat

Posted: 14. November 2010 by antigirl29 in Gråblogg, Gråjobb, Magnhild hater, Magnhild lærer, Magnhild møter menn, Magnhild realitetsorienterer, superkvinner

Noen ganger er jeg bare sinnsykt lei av livet mitt. Det føles bare som alt går på repeat, uke for uke. Litt sånn som dette:

Mandagen begynner med at jeg kommer for seint på jobb for å møte alle de sure trynene til mine ansatte, som også kommer for sent, men ikke så sent som meg, og sjefen, som har vært på jobb i flere timer etter å ha vært på spinningtime og lurer på hvor det blir av meg. Han har allerede lagt tre møter inn i møtekalenderen min og har planene klare for nok en reorganisering av arbeidsorganisering. Han regner også med at jeg kan ta meg av alt som skjer på kveldstid den kommende uka, singel som jeg og ikke de andre er. Jeg bruker dagen på å få gjort alt jeg ikke fikk gjort forrige uke, og er derfor, tross alt, fornøyd med alt jeg fikk gjort denne dagen når jeg setter nesa hjemover utpå kvelden der. Når jeg kommer hjem, husker jeg at jeg er tom for mat og dopapir og det er veldig kaldt i leiligheten fordi jeg sparer strøm. Og så husker jeg at jeg ikke har noen mann som kan stikke på butikken, og blir så deppa at jeg ikke gidder selv, og ender opp med å lage middag av et eller annet jeg har i skapet, gjerne bare spaghetti, og erstatte dopapiret med tørkepapir.Før jeg ser masse tv-serier for å drømme meg bort fra livet mitt og nok en mandag.

Tirsdagen begynner gjerne med at jeg har bestemt meg for å begynne et nytt og bedre liv. Derfor er jeg noe tidligere på jobb. Jeg er mye hyggeligere med de ansatte og med sjefen. Kommer kanskje til og med noen gode ideer ut av meg før lunsj. Og har jeg masse tiltakslyst, begynner jeg å planlegge nok en reorganisering av arbeidsorganisering. Det er tross alt det vi driver med i staten. På vei hjem handler jeg masse mat og dopapir. Vel hjemme lager jeg masse god mat, hører på Dagsnytt Atten og lurer på hvem jeg kan date denne uka. Faktorer som gammel vs ny fyr, oppegående samtaler vs god sex og hjerne vs pengebok veies opp mot hverandre. Jeg begynner å lese nok en bok og drikker en eller annen te mens jeg ser noe oppegående på tv.

Onsdagen jobber jeg intenst med alle de nye arbeidsoppgavene jeg lagde for meg selv dagen før, og tenker at jeg har jo resten av uka til å fullføre de gamle. Jeg er sånn passe optimistisk ennå, og har avtalt en date til dagen etterpå eller fredagen. Jeg går gjerne hjem litt tidlig, fordi jeg innser at jeg ikke blir ferdig med de nye arbeidsoppgavene likevel, og spiser kanskje middag ute med ei venninne som snakker konstant om mann og barn, samtidig som hun gjerne vil vite alt om mitt såkalte spennende singelliv og lurer på hvem av de idiotiske vennene til mannen hennes hun skal spleise meg med. Jeg går hjem og lurer på hvorfor hun vil spleise meg med noen når hun tror det er så spennende å være singel. Legger meg tidlig eller sovner til en tv-serie på sofaen.

Torsdagen begynner jeg å stresse med at jeg ikke får gjort noe av det jeg skulle gjort denne uka fordi jeg har brukt all tiden på nye arbeidsoppgaver som det likevel ikke var noe vits i. Og så stresser jeg enda mer fordi jeg innser at alle mine ansatte og sjefen er i nøyaktig samme situasjon, og drømmer om alt som blir bedre neste uke. Kan likevel ikke gå tidlig hjem, men kommer meg sånn ca tidsnok til daten min. Der innser jeg at prioriteringen av gammel over ny fyr, oppegående samtaler over god sex og hjerne over pengebok var helt feil, og går gjerne hjem alene etter å ha betalt halve regninga. Legger meg sent og sovner mens jeg teller pepperkverner.

Fredagen er stressende helt fram til jeg innser at jeg like gjerne kan utsette alle arbeidsoppgaver til neste uke, siden jeg ikke blir ferdig denne uka likevel. Da skriver jeg gjerne en bloggpost i arbeidstida og kommer meg så kjapt på fredagspils med en eller annen som ikke må hjem til mann og barn. Det blir stadig færre av dem. Så bruker jeg hele kvelden på å bli full og sjekke ut ca alle menn i lokalet. Hvis jeg er heldig, ender jeg hjemme i min egne seng med en av dem. Hvis jeg er uheldig, ender jeg hjemme i min egen sofa med patologen.

Lørdagen innser jeg at jeg har gjort alt for lite ut av fredagen, enten jeg våkner om med en middelmådig mann eller jeg våkner opp alt for opplagt. Jeg bestemmer meg da for å gjøre det beste ut av lørdagen. Det vil si avtaler å gå ut med et oppegående menneske som ikke må ha med mann og barn, shopper noe fint jeg kan ha på meg og ei fin flaske vin, skifter sengetøy, bruker seriøst lang tid på å sminke meg og det som verre er, bryter røykestoppen min og ender opp ute på et utested jeg liker. Det vil gjerne si Internasjonalen eller Mono eller Robinet. Sender melding til en del faste menn for å sikre meg, men ender gjerne opp med noen ukjente som jeg blir med hjem. Tenker at livet mitt er topp i det jeg våkner opp et annet sted og sier takk og her er telefonnummeret og hadet og vi ses, selv om jeg vet at det er mindre sannsynlighet for sistnevnte.

Søndagen fortsetter med en slags lykkefølelse inntil jeg utpå kvelden innser at dette nok ikke var drømmemannen det heller, og at drømmemannen er sykt uoppnåelig selv om han er vær, og at livet mitt går på repeat og at jeg er dødslei av å være singel og kjedelig og heller vil kjøre på random play. Og så skriver jeg gjerne en bloggpost om det og håper at livet mitt snart endrer seg. Helt til jeg innser at søndagen snart er over og at det kun betyr en ting: Snart begynner mandagen igjen.

Comments
  1. Maije says:

    Ler så jeg griner her jeg sitter på jobb med nøyaktig den tirsdagsfølelsen du beskriver i innlegget ditt. 🙂

  2. Anne says:

    Fantastisk innlegg 😀 Fikk lyst til å skrive et lignende for meg selv også… jeg er ikke singel da, men det er jaggu meg mye som går på repeat når man ikke er det også. Men det med jobben kunne jeg jaggu meg kjenne meg igjen i. (Dessuten kjenner jeg det igjen fra da jeg var singel før jeg møtte han jeg er sammen med nå.)

    Jeg skrev noe lignende selv en gang også, men da basert på året. ?p=180 bak bloggadressen min eller søk på “Nytt år – samme muligheter?” om du vil lese 🙂

Leave a Reply

