Hvem er den beste vinteridrettsutøveren?

Posted: 13. November 2010 by antigirl29 in Magnhild møter menn

Jeg har en viss dragning mot vintersport på tv. Opprinnelig skyldes dette en miljøskade fra barndommen, men i voksen alder har jeg innsett at en del mannlige vintersportutøvere ser direkte bra ut. Det kan ha noe med klærne, treningsmengden og kostholdet å gjøre. Og jeg liker menn som presterer. Enkelte av dem er jeg svært glad jeg slipper å snakke med, men jeg tror de har andre kvaliteter jeg kunne satt pris på. Jeg prøver å bestemme meg for hvilken vintersportsutøver jeg skal satse på denne sesongen.

Skiskytteren
Tjener bra og er mye borte, men bedriver stort sett innavl i eget miljø. Har likevel kvaliteter jeg setter pris på, som treffsikkerhet og tekniske ferdigheter. Minuset er at jeg frykter det kan bli mange strafferunder når våpenet ikke fungerer.

Langrennsløperen
Sterk, sexy og har god glid, men sliter av og til i motbakke. Finnes i mange stilarter og utholdenhetsgrader. Man kan velge om man ønsker en fristilekspert, en lynkjapp sprinter eller en seig og utholdende klassisk femmilssluker, alt etter smak, behag og dagsform. Se opp for ski som lugger, glipper eller klabber, og staver som knekker.

Skihopperen
Her kan du velge mellom en prøvehopper og en konkurransehopper, og valget er vel opplagt. Skihopperen er vant til å ha kun to sjanser til å levere, i den grad han kommer seg gjennom kvaliken. Skihopperens kvaliteter er at han er god til å treffe hoppkanten og levere en stilfull avslutning, men man risikerer også at han lander på kulen. Minuset med skihopperen er at om han hopper før deg, risikerer du at han gråter på tv etterpå.

Skøyteløperen

Teknisk finslepen, lekker i tøyet og ustyrt med en fantastisk kroppsbeherskelse. Ser også bra ut uten trikot, men om han får et feilskjær risikerer du at han hopper av lenge før svingen. Og da er leken over.

Alpinisten

Høy fart, sterk teknikk og godt hoftearbeid kjennetegner alpinisten. Gir jernet i noen få minutter, om ikke han kjører ut etter få sekunder. Bedriver risikabel idrett og er ikke redd for noe, og leser terrenget godt.

Comments
  1. motorpotet says:

    Festlig!
    Jeg tror ikke du skal tenke så my på sportsgren, men heller hvordan de oppfører seg i og utenfor sporet. Ting some feks, om de slikker på frosne gjenstander eller hvor mye gørr de er komfortable med å ha i ansiktet når de går over målstreken må jo være like viktig!

Leave a Reply

