Shabby fredag: Husmorskole og hverdagslykke (Norges verste interiørblogg, del 11)

Posted: 12. November 2010 by antigirl29 in shabby fredag

Åh, det har tatt meg veldig lang tid å skrive dagens Shabby Fredag. For dette er shabby saker. Møt HverdagsLykkeLise.

Bare det å kalle seg LykkeLise i seg selv strider mot alle mine innerste verdier. Krampaktig lykkelige damer er virkelig ikke noe for meg. Hvorfor skal alt være så vakkert og harmonisk, liksom? Utenfor min fatteevne. Legg til at vi her skal fokusere på hverdagslykke og at bloggen starter med setningen ❤ kjære deg <3, og du skjønner hvorfor dette gjør meg så vondt.

“Jeg er vel over snitt opptatt av interiør, shabby chic og den franske og norske landstilen”, skriver denne lykkelige Lise. Det er jo no surprise whatsoever. Virker nesten som om disse bloggerne tror de MÅ skrive noe sånt for overhode å få lesere, men det kan jeg en gang for alle avkrefte. Hvilken selvhjelpsbok er det egentlig som har fucka med hodet til så mange unge kvinner rundt om i landet? Likevel gir jeg faktisk LykkeLise et pluss for å ta med norsk inni der. For denne landstilen alle så panisk kaller fransk, den må vi vel snart innse at er rimelig norsk. Alt for norsk, dessverre. Så takk til selvinnsikten der. Håper flere følger i hennes spor.

Dette er virkelig en blogg hvor teksten er noe av det verste jeg har vært borte i. Bare formatet i seg selv gjør at jeg er utslitt før jeg i det hele tatt har fått med meg budskapet. Og budskapet, det får jeg vel aldri med meg. Det er skrevet i et slags format som får det til å se ut som dikt, med noen ord som er større enn andre og greier. Men dikt er det ikke. Det er rett og slett bare usammenhengende babbel. Hør bare på dette: “Idag er jeg syk og svak, stakkars meg. De lumske basilluskene som herjer landet, har klart å finne veien til Lykkehjemmet også. En snørrete Lykkeliten ble sendt i vei til mimmi noen timer, så jeg får litt tid til å prøve å bli frisk i en fei…” Osv. Eh, ok. Jeg syns mest synd på LykkeLise for at hun er så enormt dårlig til å skrive, men jaja, god bedring.

Denne bloggen har også et nydelig kvinnesyn. Det har gitt seg utslag i at den lykkelige faktisk har sin egen husmorskole på bloggen. Tipper Lise finner det relativt slitsomt med alle yrkesaktive, selstendige kvinner rundt omkring, og har et noe ekspressivt behov for å minne oss på hvor vi egentlig hører hjemme:

“God morgen alle sammen! Er dere klare for en ny leksjon sånn på tampen av uka, eller har dere tatt helg allerede? Om dere sitter slitne på jobb, har tre unger hengende i skjørtet, eller sitter med bena på bordet og et glass rødvin i hånda så skal dagens tips være passende for dere alle. Noe som inngår i å være en god husmor er å varte opp sin kjære. Det være seg å vaske eks antall sure sokker, re senger, smøre matpakke og servere tilfredstillende  middager etter god smak, godt næringsinnhold og innbydende utseende. Det siste gjelder også deg selv; du skal være innbydende etter å ha utført alle arbeidsoppgaver ovenfor. Phuuuu! man kan bli sliten av bare å lese teksten! Lurer du på hvordan dette skal bli enkelt? Hold et godt grep rundt tekoppen; jeg kommer til det!”

Jeg kunne fortsette med sitatet, men jeg nekter å ha mer av dette på trykk i min blogg. Men etter å ha fortalt om hvor fantastisk mor hun har som har vartet opp faren i 46 år mens han satt i godstolen og så på kveldsnytt, kommer Lise til poenget, eller det gode tipset om du vil: Mannen kan lære å lage mat en sjelden gang. Satan, altså.

Jeg tror dagens konklusjon må være at blogging generelt har en stor ulempe: Den har gjort alle de kørka menneskene alt for, alt for nære. Dette var bare provoserende på alle vis, men høydepunkter skal du likevel få:

LykkeLise er allerede i gang med juleforberedelser. Åh, jeg tror kanskje jeg må sette Shabby Fredag på pause til etter jul hvis jeg skal komme gjennom med forstanden i behold

 

En av de nye trendene blant interiørmafiaen er å lage sjokolade selv, helt fra bunnen av. Disse folka har seriøst alt for mye fritid. Ikke rart de kan pushe husmoridealer.

En fin liten samling av ting LykkeLise liker og Magnhild definitivt ikke liker

Noen nye ting til osteklokka. Et lite hjerte og en skål med Himalayasalt (som selvfølgelig er kjempesunt!). Jepp, akkurat det man trenger å fylle OSTEklokka med.

 

Jesus. Fucking Jesus

Comments
  1. Nina says:

    Å fy faen, jeg spyr i vinkel, er det mulig? Du skulle hatt smusstillegg Magnhild, som tar på deg oppgaven med å grave i all denne dritten. Faen, nå kommer jeg ikke til å få sove før langt på natt. Rett før leggetid er det er bare ufattelig forstyrrende å bli minna om at slike drittkjerringer som denne selvtitulerte husmora faktisk fins i 2010.

  2. Signe Lillian says:

    Jeg fryder meg over dine Shabby fredag – og storkoser meg og ler så tårene triller. Tusen takk for en god start på helga!

  3. Anette says:

    Åh, for noen fantastiske blogger du finner! Løvvs it!

  4. antigirl29 says:

    Takk, dere ❤ Smusstillegg er jaggu et godt forslag!

  5. CosiFanTutta says:

    Du skriver utrolig godt, morsomt og underholdene. Ler så jeg griner : )
    Jeg får litt vondt av de “utsatte” bloggdamene som sikker legger mye sjel i bloggen sin (og MYE dandering og hvitmaling, kan det se ut for). Allikevel gleder jeg meg til neste Shabby fredag!
    OBS : Jeg har også interiør i min blogg, IKKE kom på besøk, please ; )

  6. antigirl29 says:

    Tusen takk for det. Ja, jeg vet. De er jo flinke noen av de bloggerne, og jeg forsøker å nevne noen av deres kvaliteter hvis jeg finner dem.

    Jeg har begynt å tenke mye på dette med kritikk av blogger: På den ene sida er blogger personlige “dagbøker”, og der burde man kunne skrive hva man vil uten at noen bryr seg. Men på den andre sida så er jo dette skrevet for et publikum, og da må man kunne tåle respons.

    Disse interiørbloggene har seriøst fått dominere interiørverdenen alt for lenge uten en eneste kritisk bemerkning, så jeg mener det er på tide med litt antibloggbehandling. Særlig siden det kvinnesynet en del av dem forfekter er rimelig drøyt. Og de får jo litt oppmerksomhet gjennom meg også, da, det bør jo ses som en ære å parodieres. Dog er jeg kanskje litt på kanten innimellom, det er liksom bare stilen min.

    PS: Jeg syns det ser ut som du har et fantastisk hjem, fri for shabby chic-helvete og med en fantastisk utsikt, så jeg kommer gjerne på besøk 😉

  7. CosiFanTutta says:

    Utsikten er upåklagelig, takk : )

    Her snakker hobbydamene om bloggen din, og har til og med sitert antilisten din : ) http://www.uformelt.net/bakhagen/showthread.php?t=6957

    Det er flere som er lei hvitstrigla, engle-hjem, kan det se ut for….

  8. antigirl29 says:

    Takk for tips. Jeg har så vidt sett det og blitt glad før, men nå skreiv jeg et svar.

  9. Maja says:

    Jeg spør meg hvem som er teitest; de som blogger om interessene sine, om hobbyene sine, om det som inspirerer dem? Eller de som leser dette selv om de ikke interesserer seg for det som skrives, og som bruker tiden sin på å irritere seg over det som skrives?

  10. antigirl29 says:

    Det kommer vel litt an på interessene. Jeg skriver litt om mine interesser også, blant annet så interesserer jeg meg for å kritisere shabbyblogger. Sikkert teit.

  11. Dæven du må ha et tragisk liv som gidder å bruke energi på å irritere deg over andres hobbyer og hva som skjer på interiørblogger… Rett og slett latterlig!

  12. antigirl29 says:

    Tror det er best du holder deg unna denne bloggen. Før du vet ordet av det har du blitt like tragisk selv. Eller, vent litt. Føler meg ganske sikker på at du allerede går meg en høy gang. ❤ Mag

  13. Gjennom LykkeLise oppdaget jeg bloggen din, og jeg må bare innrømme at jeg lo så tårene trillet. Shabby fredag og dine andre skråblikk på verden blir satt pris på, selv av en interiørblogger.
    Jeg ser at mange har skrevet at bloggen din er så mørk og fæl, at du er misunnelig og tragisk – men det er jeg helt uenig i. Jeg synes det er forfriskende at noen lager små jordskjelv i bloggeverdenen, og særlig i interiørbloggeverdenen der alle er enige i alt (nesten, da). Tross alt blogger vi om interiør, og det er vel omtrent det mest overflatiske vi kan blogge om. Og hvis vi ikke kan ha selvironi om de mest overflatiske tingene i livet vårt blir det sært. Det er nå min mening da.

    Du kan banne på at jeg kommer til å lese shabby fredag fremover, også får jeg bare avslutte med å si at du BEHØVER ikke å besøke bloggen min da.

    Happy Monday!

    • Vibeke says:

      Jeg koser meg også her inne, selv om min blogg er om interiør, hvitmaling, hus, hjem, unge (hun heter Hedda, ikke Prinsessen ;P) og mann.

      Jeg leser i alle fall hver fredag, om ikke oftere – du setter ting på spissen når du velger interiørblogger, du hetser IKKE den som skriver. De som kommenterte hos LykkeLise var mer mobbere enn hva du blir!

      Håper du får en flott helg! 🙂

  14. antigirl29 says:

    Takk for det. De ble jo litt sinna de folka, men det er jo lov.

    Jeg er ikke misunnelig, jeg hater virkelig shabby interiør, men jeg syns det er mange flinke bloggere for det, og de skal jo respekteres for at de holder på. Men holder man på, må man også tåle kritikk, og det syns jeg de har fått alt for lite av. Dette er mitt forsøk på motvekt, og det stemmer jo at hvis noen gidder å skrive et kritisk innlegg om deg, så har du jo blitt lagt merke til, noe som ikke er verst i denne jungelen.

    Selv er jeg faktisk også interørinteressert, og syns derfor det er irriterende at alt annet fint drukner i blonder og engler og hvitmaling. Her har jeg skrevet litt om hva og hvilke blogger jeg liker: https://antibloggeren.wordpress.com/category/ushabby-interi%C3%B8r/

    God mandag, og vi følges – skal prøve å holde meg unna bloggen din 😉

  15. marte says:

    Vittig at du har tid til et så herlig og fasinerede innlegg om hvor good tid andre har til det ene og det andre. Regner med du har et hjem hvor ting flyter og at det å ha det pent rundt seg er bare dumt å bruke tid på!
    Men De fleste Bloggemennsker har en fulltidsjobb og skole og det er en HOBBY!!!
    Er vi ikke forskjellige? Er det ikke godt vi er forskjellige?? Er det ikke lov å Være forskjellige??

  16. Ærlig talt, er livet ditt så kjedelig at du må slenge dritt om alle andre ???!!! LykkeLise er verdens søteste og snilleste, hun lyser opp min hverdag og har blitt en god venn som jeg har blitt veldig glad i. ♥ Vi elsker å dille og dalle med interiør og koser oss med det. Samtidig har vi barn og menn som gjør livene våre enda lykkeligere ! ♥ Hvorfor gidder du å bruke tiden din på dette ??? Antar at du ikke har et veldig spennende og innholdrikt liv selv, stakkars deg !!! Og du nevner her at vi får tåle litt kritikk, selvsagt gjør vi det. Men å lage et helt innlegg om 1 person blir et personlig angrep !!! Hva er poenget ? Veldig respektløs er du !!! Dessuten kopierer du bilder osv uten lov og dette er ulovlig som du sikkert vet.

    Nå skal jeg i gang med å lage søte pikekyss (marengs), sukkersøtt og godt ! ♥

    Håper du og dine bitre venner får en nydelig dag, kos dere !

    Anette http://hvit-romantikk.blogspot.com

  17. antigirl29 says:

    Hei Anette

    Beklager at innlegget ditt hadde havna i spam, så det ikke kom opp før nå.

    Jeg utelukker overhode ikke at LykkeLise er en bra person og venn og alt det der. Det er hun sikkert, og bra at du har en god venn. Det har jeg også noen av, og fint er det.

    Angående kritikk har jeg vel sagt det meste lenger opp. Skriver du noe for offentligheten, må du nesten kunne tåle litt kritikk tilbake. I tillegg til all positiv respons. Jeg er generelt kritisk til interiørblogger av denne sorten, og presenterer hver fredag derfor en av dem. Jeg opplever det ikke selv som personangrep, men som en slags humor og samtidig er det jo PR for den bloggen det gjelder, som gjerne får mange klikk.

    Angående bilder, kommer det alltid klart fram at det er bloggernes bilder, og det er derfor ikke så problematisk juridisk, men du må gjerne anmeldde meg til bloggpolitiet.

    • Jeg tror du tar poenget mitt. Og at du gidder å bruke tid og krefter på slike innlegg forstår ikke jeg. Har laget et “motangrep” på bloggen min som jeg antar at du tar med godt mot. 😉 Ikke hverdagskost for meg å skrive sånn ! Men helt seriøst, dette med bildene syntes jeg du skal respektere og fjerne de fra siden din.

  18. Ingunn says:

    Hei.
    For meg så virker som om du bruker ganske mye tid og energi på å samle stoff til disse sure oppstøtene dine. Kan ikke folk bare få ha sin stil og sine interesser i fred ? Og så høres det ut som om du tror at alle bloggere du ikke liker , er blottet for humoristisk sans ! Tar du alt det som skrives for blodig alvor , eller ? Det er så mye elendighet ellers , at det må da kunne være lov til å ta seg et friminutt . Dette er en ny form for sosialisering , slik jeg ser det. Før gikk folk mye oftere på besøk til hverandre , byttet oppskrifter , fikk hjelp til håndarbeid og interiørtips. Nå foregår mye av dette på nett , og man kan bruke så mye tid man vil på det.
    Å dra fram enkeltpersoner på denne måten , er nettopp personangrep. Hvis du misliker interiørbloggere så sterkt , er det faktisk bare å la være å gå inn på bloggene. Men da har jo ikke du noen du kan håne , eller hva ? Eller jo , du finner nok noen 😉
    Mvh Ingunn med bloggen Hverdagsperler . Søtt eller ?

  19. Jeg lurer på hvorfor folk som er så i mot personangrep ikke holder seg for gode til å gjøre nettopp det samme selv? Magnhild provoserer, og kanskje på kanten til at det er på personnivå. Men det går ikke an å si at det er så fælt at noen blir personangrepet for så i neste setning å gjøre akkurat det samme selv.

    Jeg har tidligere diskutert nok på VGdebatt til å tåle en trøkk, så kanskje jeg ikke tar meg nær av ting så raskt. Eller kanskje jeg bare liker mørk humor 🙂

  20. antigirl29 says:

    Takk for godt poeng. Dere driver liksom og er sinna på meg og mitt såkalte personangrep mens dere forteller meg hvor lite spennende og innholdsrikt liv jeg har? Hvor har dere forresten det fra? Livet kan være bra nok uten engler og hvitmaling.

  21. alltid den moralske vinneren says:

    Hell yeah! Fantastisk blogg. Såååå glad for at jeg snubla over den. Snubla og snubla, vg nett hadde vel en finger med i spillet. Men nok skittenprat. Kun’ke vært mer enig! Hyggelig at noen damer vil gjøre det fint og koselig for mannen sin, men andre (bl.a. meg i følge meg selv) har faktisk noe å bidra med i samfunnet… 😛

    Og forresten, bitterhumor er undervurdert!

    • Ingunn says:

      Og det har ikke vi som blogger ????
      Det du sier , faller på sin egen urimelighet!
      Alt du vet om interiørbloggerne , er det du leser på bloggen !
      Det er ikke alt som kommer fram der. Og det er faktisk litt av poenget. De fleste er faktisk i fast arbeid, noen er kanskje hjemme i barselpermisjon.
      Vi kunne sikkert hatt en politisk agenda, men det tar vi en annen plass. For hva vet vel du om vårt samfunnsengasjement ? Ingenting. Vet du hva vi gjør utenom bloggingen ? Nei. Vet du hva vi ellers bidrar med , det være seg verv i skole , fritidsaktiviteter , politikk eller samfunnet forøvrig ? Nei.
      Når alt dette er sagt , så synes også jeg at Magnhild skriver bra ! Det er bare så sørelig at hun ikke kan gjøre det mer generelt , men må håne enkeltmennesker . Vi som har barn i skolen , vet at det jobbes veldig muye for å forebygge mobbing !
      Du burde tenke deg litt om før du skriver, du som “faktisk har noe å bidra med i samfunnet”.

  22. Jeanette says:

    Uff!! Jeg må bare humre litt av dette jeg, selv om jeg blogger om interiør og har alt annet enn pultost i OSTEklokka hehe;) men skjønner at noen kanskje føler seg trampet på tærne..jeg hadde sikkert blitt lei meg om det var min blogg du “angrep”!! uansett kan man vil ikke ta seg selv så høytidelig tenker jeg da;) folk er forskjellige og ikke alle liker blonder, jesusbilder og hvite overflater!!!

  23. Tord says:

    Hei! Har du noen gang spekulert i at personangrep er ulovelig? Ville bare informere deg om det. Det er jo sikkert skrevet som ett kåsseri? Rett meg om jeg tar feil. Mange av disse personene har lagt mye tid inn i bloggene sine, og skriver rett og slett om interessene sine, det at du bruker den kunnskapen du har på en slik måte er jo på kanten til horribelt.

    Men litt kritikk til deg kan jeg også komme med, du referer til at folk ikke klarer å skrive så det ser leselig ut, som du kanskje burde vite, lange tunge setninger skaper forstyrrelser og gjør det hele vanskelig å lese, margene og linjene du bruker på siden din skaper en uro og manglende stil og preg, det hele blir rotet.

    Blanding av norsk og engelsk passer jo ikke, i det ene skriver du på norsk, alle andre felt er på engelsk, for eksempel “post comment”. Elementer på siden din som ikke fungerer og referer til ugyldige bilder, spørreundersøkelser, såkalt “votes/polls” matcher jo ikke siden din.

    Før du hiver deg etter alle andre bør du kanskje vurdere å lære deg litt selv! Lykke til! =)

  24. Hmmmm says:

    Nå må jeg si som 10 åringen min; Seriøst! En ting er at du ikke liker stilen, men å trekke fram spesielle personer/blogger er å trø på mennesker. En ting hadde vært om du trakk det fram på generelt grunnlag og ikke personlig. Hvorfor er du innom alle disse bloggene? Jeg ville tro at man ikke har behov for å oppsøke ubehag, men ønsker glede i livet?
    Men, men. Synes bare at det du driver med er med på å oppfordre til mobbing. Man ville faktisk kalt dette for mobbing i bla skole og arbeidslivet.

    Håper du finner tilfredsstillelse i fortsettelsen, regner med at du tar med ubehaget med at du selv blir kritisert!

  25. Tord says:

    Glemte jo helt å nevnet definisjonen på konstruktiv kritt, noe du er ute etter å gi?

    Konstruktiv kritikk er ikke ment for å såre, men for å hjelpe folk å bli bedre.

    La oss snakke f.eks. om bloggen din? Jeg kommenterte hva som jeg mente var galt med tanke på oppsettet ditt, på en konstruktiv måte, jeg var spesifikk og sa hva som burde gjøres. Ergo, riktig konstruktiv kritikk.

    Feil konstruktiv kritikk, også kalt “mobbing\plaging\negativ tilbakemelding” (kjært barn har mange navn) er for eksempel “En av de nye trendene blant interiørmafiaen er å lage sjokolade selv, helt fra bunnen av. Disse folka har seriøst alt for mye fritid. Ikke rart de kan pushe husmoridealer.”

    Det som også må nevnes er at de blir brudd på kopirettighetene når du kopiere bilder. Dette er streng forbudt, til info. Man kan bli anmeldt for det, og i dømt straff. Her gjelder norske lover og regler. (uheldigvis på nett også, ikke rart mange får fengselsstraff for å dele filmer på nettet for eksempel). Om man eventuelt tar kopi av bilder skal man ha fått godkjent av eier av bildet. Samt at det skal legges inn en fotnote hvor opprinelsen til bilde referes, se for eksempel dagbladet.no

    Det er jo dog godt å se at du bare holder deg til interiør bilder, mange av disse bloggerne legger jo også inn bilder av familie. Det skumle er jo om du skulle finne på å gjøre dette mot noen, da blir det jo ekstra “vågalt” og “røft”. men som en voksen kvinne så ser du nok denne.

    Ellers liker jeg mange av de andre innleggende dine, du er jo en som er både flink å skrive og fundere. Men du burde kanskje hatt ett og annet Norsk kurs (men hvem trenger ikke det).

    Men en siste advarsel og kanskje litt konstruktiv kritikk er at hvis ting går for langt, og du plutselig treffer feil person så blir du nok raskt oppsporet. Internett er jo blitt så lett å bruke, tilogmed for en som ikke er så god på datamaskin. Lykke til. Og husk å tenk på medmennesker!

    Ha en flott uke!

    • Geir says:

      Hei, Tord, det sikkert greit at madamen blei såra når Antigirl hakka på bloggprosjektet hennes. Det er gått å se at mennene til disse shabby/hvit inetriør bloggerene stiller opp for sine forsmådde hustruer, og kommer med trusler på nett.

  26. antigirl29 says:

    Du truer meg mens du oppfordrer til å tenke på medmennesker? Lovely

    • Tord says:

      har jeg truet deg? Jeg har ingen intensjoner om å skade deg? eller ødelegge for deg, det var ment som en advarsel for hva som kan skje. Jeg har liten intensjon i å bruke en time eller 2 på å finne ut hvem du egentlig er hvor du bor, og hva du spiser til lunsj. Jeg har ekstremt liten interesse av det. 🙂

      Det var som sagt konstruktiv kritikk. Noe du kanskje aldri før har fått? Ingen vits å hoppe rett i forsvar! =)

  27. Bentemor says:

    Ha, ha, dette var morsomt! Hvordan kan det gå an å bli så gravalvorlog at man blir SINNA på deg? Er glad i shabby-stilen selgv, jeg, men må innrømme at det er noen slike blogger som nesten er parodi på stilen. Disse hvit-bloggerne må fatte hvilken kontekst de skriver i, det virker som om de higer etter komme tarer, men hvis det blir aldri så lite negativt henger geipen…

  28. åsa wiklund says:

    Jasså,nu har det dykt upp gallaspyende,missunnsamma bloggare i norge också!! Grattis!!

  29. En blogg er i utgangspunktet et sted hvor man kan skrive om det man vil. Bloggen er personlig, og ingen tvinger noen til å lese bloggen din. Når du oppretter en blogg, er du klar over (forhåpentligvis) at mange tusen mennesker får tilgang til dine tanker og meninger og ideer. Samtidig åpner du deg for kritikk, for alle kan ikke være enige med hverandre, heldigvis. Og dette gjelder alle bloggere. Interiørbloggere er intet unntak. I interiørbloggeverdenen er det sjelden man sier noe negativt, og det er kanskje derfor Magnhilds angrep på shabbystilen blir tatt så ille opp.
    Nå er det jo også sånn at det alltid vil oppstå misforståelser når man skriver på nettet, en kan ikke lese av ansiktsuttrykk og kroppsspråk om den andre fleiper, er dødsseriøs, eller ironisk. Vi har også forskjellige former for humor, som ikke faller i god jord nødvendigvis. Det spørs om interiørbloggerne har lest noe mer i denne bloggen enn akkurat angrepene på shabbystilen. Det synes jeg er synd, for Magnhild skriver drivende godt om mange ting.
    Jeg skal ikke påstå at jeg har lest shabby fredag-innleggene ned til minste bokstav, men jeg forstår ihvertfall innleggene dithen at hun gjør narr av/parodierer stilen. Og før man begynner å hyle om personangrep synes jeg dere skal lese kommentarene hos LykkeLise – snakk om personangrep!

    • Lise says:

      Helt enig med “From not to hot”, endelig et fornuftig menneske som viser at hun har forstått hva dette handler om. Og jeg også kikka innom et par av disse shabby bloggene for å lese de omtalte motangrepene. Jeg må si jeg er dypt sjokkert. Makan til lavmål av sjikane og personangrep er det lenge siden jeg har sett faktisk. Og til Magnhild vil jeg bare si, keep up the good work! Jeg, og garantert mange med meg, heier på deg og gleder oss til neste Shabby Fredag!

  30. Nå ble jeg litt sjokkert av kommentaren din inne hos meg. Mener du virkelig at det jeg gjorde var å trashe livet ditt ? Ærlig talt, hva gjorde du mot LykkeLise da ? Og alle de andre ? Og dette gjorde du uten at noen av oss provoserte deg. Innlegget om LykkeLise var provoserende, og du må da være voksen nok til å ta i mot med samme mynt når du skriver slike innlegg. Dette beviser bare det jeg trodde om deg. Men beklager at du følte det sånn. Du får slutte å kritisere andre om du ikke tåler å ta i mot kritikk selv. Men nå er i hvert fall jeg ferdig med dette, og gidder ikke bruke mer av min tid på deg. Håper du forstår med tid og stunder at det du gjør faktisk er sårende for noen, dette er ikke greit i det hele tatt.

  31. Anonymous says:

    Hei på deg du…kjære frøken detektiv:)

    Du må jammen ha en ubeskrivelig kjedelig hverdag…Blogger du IKKE leser, så merkverdig nok at Norske interiør blogger var blant disse, etter innlegget ditt og dømme, høres det ikke ut som om du leser NOE annet ENN slike blogger.

    Missunnelse er et flott ord på slik oppførsel som du reflekterer her…men slikt skjønner du sikkert selv en dag lille deg:)

    Prøv å ta til deg litt mer positiv vinkling, fra andre enn kun deg selv, så kanskje opplever du litt av denne hverdags-lykken selv!

    Lykke til i hverdagen din, høres faktisk ut som om du trenger deg:)
    Sender deg samtidig litt positiv husmor-lykke, slik at jeg er SIKKER på at du får en flott dag:)

    Stor positiv klem fra Kari:):):):):)

  32. Esther says:

    Synes virkelig synd på deg som ikke klarer å finne på noe selv å blogge om, og derfor må rakke ned på andre.
    Uansett om du er enig i hva de blogger om eller ei, så er de hvertfall ikke så lavmåls å slenger dritt om andre slik som deg!
    Skjerp deg!

  33. openminded says:

    Noen som følger disse rådene?
    http://www.koweb.no/?id=2

  34. antigirl29 says:

    Kan virke sånn, ja. Jeg må vel følge et råd om å skaffe meg en mann før jeg overhode overveier det.

  35. Anno says:

    Ser det er flere som kommenterer på denne bloggen. Til alle, og kanskje særlig Magnhild som har startet denne diskusjonen gjennom Shabby fredag, vil jeg bare henvise til følgende paragrafer fra Straffeloven:

    § 246. Den som rettsstridig ved ord eller handling krenker en annens æresfølelse eller som medvirker dertil, straffes med bøter eller med fengsel inntil 6 måneder.

    § 247. Den som i ord eller handling optrer på en måte som er egnet til å skade en annens gode navn og rykte eller til å utsette ham for hat, ringeakt eller tap av den for hans stilling eller næring fornødne tillit, eller som medvirker dertil, straffes med bøter eller med fengsel inntil 1 år. Er ærekrenkelsen forøvet i trykt skrift eller i kringkastingssending eller ellers under særdeles skjerpende omstendigheter, kan fengsel inntil 2 år anvendes

    Foreslår herved at Magnhild avslutter hele Shabby fredag prosjektet hennes.

    • Geir says:

      Kjære deg , jeg tror du vil oppdage av rettspraksisen knyttet til disse paragrafene er forbeholdt grovere saker enn Magnhild, eller for den saks skyld hennes kritikere. Når dui først er i gang med å kaste rundt deg med pragrafer, så bør du ikke glemme denne: § 100. Ytringsfrihed bør finde Sted.

      Ingen kan holdes retslig ansvarlig for at have meddelt eller modtaget Oplysninger, Ideer eller Budskab, medmindre det lader sig forsvare holdt op imod Ytringsfrihedens Begrundelse i Sandhedssøgen, Demokrati og Individets frie Meningsdannelse. Det retslige Ansvar bør være foreskrevet i Lov.

      Frimodige Ytringer om Statsstyrelsen og hvilkensomhelst anden Gjenstand ere Enhver tilladte. Der kan kun sættes slige klarlig definerede Grænser for denne Ret, hvor særlig tungtveiende Hensyn gjøre det forsvarligt holdt op imod Ytringsfrihedens Begrundelser.

      Jeg tror du fort vil oppdage at sårede shabby-bloggere ikke er tungtveiende hensyn nok.

      • Tord says:

        Referense fra de Danske lover eller?

      • Geir says:

        Hei Tord, det er godt å se at du ikke gjenkjenner den norske grunnlov. Sett deg ned å les om grunnlovskonervatisme, og kanskje historie generelt før du fortsetter å uttale deg

      • Tord says:

        Liker personer som deg geir, nesen høyt i været, påståelig, kort og godt narcissist.. 🙂

        Problemet derimot er at du til tider har problemer å se utenfor boksen du selv har laget, litt sånn som denne bloggen. Bygger opp egne idealer, og hakker ned på andres måter og interessert. Hadde det bare vært slik at det var generelt om shaby chick stilen, hvitt og alt dette her hadde jeg vært enig, men det blir så utrolig personpreget.

        Jeg regner jo med at du sikkert har passer 20 -årene og skjønner at det å syte og klage gjerne viser mer om seg selv enn andre? Hvis ikke så er det kanskje på tide å flytte ut hjemmefra, få seg jobb å bli voksen? Betale sine egne regninger?

      • Geir says:

        Hufda Tord, å ikke gjenkjenne grunnlovens §100 er selvfølgelig litt pinelig det forstår jeg, men det må du bare leve med. Du har nå klart å få det på pass i skrfit. Ellers er deg bare å ønske deg lykke til på roturen du er igang med.

    • antigirl29 says:

      Bøter eller fengsel i inntil ett år? Eller to? Skjønner at du koser deg på førsteavdeling, ass, men er du klar over hvor stor strafferamme det er? Voldtekt, f eks, og rimelig grove voldshandlinger straffes med ett år. Du mener det å kritisere interiørblogger burde straffes på lik måte?

      Du er faen meg syk i hodet. Sorry, ass, men det er du.

    • Lise says:

      Haha, ja det der tok jammen kaka asså. Kanskje Anno bør anmeldes til peanøtthjerneforbundet for årets mest idiotiske kommentar på en blogg? Ta deg en bolle, seriøst. Det fins faktisk nok av reelle problemer her i verden som det går an å sette fokus på, hvis en gidder å grave huet ut av bolledeiga.

  36. @sssaus says:

    *hoi* Morsom antiblogg, selv om den kanskje er i grenseland rent juridisk/etisk. hvordan du klarer å rote rundt i den typen blogger er helt uforståelig for meg. Blir svett bare av å lese du skrive om dem.

  37. bananbra says:

    Haha, dette er fabelaktig. Både selve innlegget og den livlige debatten i kommentarfeltet. Kudos, Magnhild!

  38. Laila says:

    Jeg har ikke egen blogg men er fast leser av mange, også dise “hvite bloggene”. Leste LykkeLise sitt innlegg hvor hun skriver at du sikkert bare har Ikea møbler og ingen mann og måtte bare LE!! Mange av disse blogge-kjerringene tror de er så perfekte, alle omtaler barna sine som “prins” eller “prinsesser” og de er alle gift med verdens snilleste mann. De koser seg med tekopper og er SÅ glade i hverandre ❤
    Jeg har også observert at de alle har slike "give aways" og det merkelige er at ved hver trekning blir en annen "hvit-blogge-dame" vinneren! De "bytter" gaver og kaller det give aways. Ofte skriver de kommentarer som "Håper jeg vinner, kom inn på bloggen min og vær med i min give away" også bytter de gaver! Grunnen til at du får så mye pepper nå er at de syntes det er skummelt med slike sterke damer som har sin egen stil og ikke trenger en mann som kan betale for engler og green-gate kopper 🙂 Og jeg vedder forresten MYE på at han Tord er mannen til en av disse blogg-kjærringene, ellers så er "han" ei kjærring sjøl.

    • Tord says:

      Hehe, jeg bumpet tilfeldigvis inn her. Har en dame ja, men hun er ikke blogger. Men som mathilda irriterer seg over noe, irriterer sånne som mathilda meg litt. Da er det jo gjerne gøy å kommentere og si hva jeg synes er mindre dårlig. Vi alle har forbedringspotensiale. Inkl meg og mathilda. Good luck chuck

  39. Enig i det Tord, vi har alle forbedringspotensiale.

    Selv har jeg, i følge et innlegg på bloggen min, blitt anmeldt til nib (Norske Interiørbloggere) for…..nei, det vet jeg ikke, men mest sannsynlig fordi jeg har evnen til å le av meg selv. Den anonyme innleggeren sier at jeg er ……som Magnhild. Snakker om å holde personangrep utenom debatten! 🙂

  40. Spiderdama says:

    Så utrolig mye kvalmt det går an å servere på en interiørblogg. Jeg er aldri på noen av de, takk og lov! Synes synd på deg som roter rundt der på fredager.. håper ikke det ødelegger helgen din helt:-)
    Forresten første gang jeg er på bloggen din og jeg må bare si den og det du skriver om er interessant og ja, morsomt.
    Ønsker deg en god helg!

  41. Erle says:

    AH takk , det finnes likesinnede. Jeg holder pusten til husmorblogger, hverdagslykke og chabby chic er over.

Leave a Reply

