SAS og engangsforbruket

Posted: 11. November 2010 by antigirl29 in Magnhild lærer

SAS er selskapet sitt, det. Uanfaensett hvor dårlig det går med dem, liker de å overbevise oss om at dette, dette går kjempebra. Ikke rart norske myndigheter, som jo er litt på samme spor, biter på.

Selskapets underskudd var på 1024 mill. SEK i fjor. Det er jo en del, var min umiddelbare tanke. Men å, det! Det er ingenting å tenke på, sier SAS-kommunikatørene. De presiserer nemlig ganske bestemt at nesten alle kostnadene var enkeltkostnader, og uten dem ville de gått med 387 sek i overskudd. Innsparingsprogrammet fortsetter som før. Hallo, liksom. Skjønner dere ikke det?

Jeg syns vi alle skal lære av SAS. Jeg skal i hvert fall huske dette neste gang jeg må låne av pappa fordi jeg er blakk eller banken er sur for at jeg ikke betaler kredittkortregninga:

-Det var bare engangsutgifter, altså. Ikke noe å tenke på.

Leave a Reply

