Den uendelig vanskelige historien om å gå til frisøren

Posted: 7. November 2010 by antigirl29 in Magnhild realitetsorienterer

Holy chimpanzee, det er vanskelig å gå til frisøren. Ikke bare skal du gjennom et kryssforhør verre enn på familiejuleselskapet om hva slags utdanning du har, hva du jobber med, hva du egentlig gjør når du jobber med noe sånt rart og hvordan i pokker utdanningen din stemmer overens med det du jobber med, men du skal jo også ta stilling til hvordan du skal se ut på håret. Og til det trenger du en hel rekke fagterminologiske utttrykk som du jo i hvert fall ikke har fått gjennom den ubrukelige utdanningen din, og du skal si et eller annet om hvordan håret ditt faller og hvordan du vil ha det på krona. Egentlig så skjønner jeg ikke hva vi skal med frisører, for vi gjør jo faen jobben for dem. Selv om utdanninga vår suger.

Men så, når vi har kommet gjennom alt det og sitter der og lider med et eller annet dårlig ukeblad fra året før. Da, har jeg nå lært, er det en rekke andre feil vi kan gjøre. For eksempel sitte feil. KK kan nå, i en ny og revolusjonerende rapport, fortelle at sitter du skjeivt, ja, da kan klippen din bli skjeiv. Du må ikke krysse beina, lese magasiner eller være litt skjeiv i ryggen, for da går det helt galt av sted, påpeker magasinet. “Ja, du har gjerne opplevd å få kjeft av frisøren fordi du sitter med beina i kors?” understreker de. Eh, nei, det har jeg ikke. Men bra med tips, altså, viktig sak dette. Og det er særlig viktig at du ikke lener deg på den ene rumpeballen når du sitter der, får jeg med meg.

Er du i tillegg blondine, har KK en hel ekstra sak til deg om temaet. Det er nemlig en feil ALLE blondiner gjør, og det er å velge feil hårfarge. Eh, ok, så KK liker kanskje best mørkhårede, tenker jeg fornøyd. Men nei, det er ikke så enkelt. Frisør Anne Mette Andreassen fra Toni & Guy sier nemlig dette handler om å velge for lyst i for kalde toner. Ok, trodde faktisk det var frisøren sin oppgave å finne en farge som passer, men hvavetjeg, nyttig at blondiner har feil farge på håret i alle fall.

Jaja, sånn fortsetter nå KKs fantastiske dybdeserie om feil folk gjør hos frisøren. Selv må jeg bare innrømme at disse sakene har gjort meg veldig klar over at to bevisste valg jeg har gjort her i verden, er riktige. Det ene er å slutte å kjøpe KK, naturligvis. Og det andre er å velge en asiatisk frisør som ikke forstår hva jeg sier, men alltid velger selv det hun mener er best for meg. Det er verdt å betale ekstra for å kunne sitte med beina i kors og holde kjeft i to timer.

Leave a Reply

